Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post


Gast

#2878 Re: Re: Re: Re:

2015-12-10 12:43

#2875: - Re: Re: Re:  

 nee dat is 1 van de dingen waar we extra mee te maken krijgen! Geen goede dingen. Weet je jij hebt jouw mening ik heb mijn mening. Die stukjes met meningen van anderen veranderen mijn mening niet. Ben ik te bang voor vluchtelingen? Waarschijnlijk wel. Is er een betere manier om vluchtelingen binnen te laten waardoor de angst van mensen minder is? Ik denk van wel. Het is niet mijn taak om een oplossing te bedenken voor het probleem en ja ik moet ermee leven, want het probleem is er. Omving alleen dat ik niet op de politiek kan vertrouwen, terwijl ik dat wel zou moeten kunnen vind ik. Ik vind het allemaal eng. Zoveel vluchtelingen in 1x. Zoveel vreemden, met andere normen en waarden. Dat vind ik eng ja. Aanslagen dicht in de buurt en oorlog die hierheen gehaald word. Ja dat vind ik allemaal eng ja

Reacties


Anonymous

#2884 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-10 19:57:53

#2878: - Re: Re: Re: Re:  

 Je hebt hier pagina na pagina hulp gekregen om je te laten zien dat jouw angst irrationeel is, nergens op gebaseerd is. Dat alle feiten jouw veronderstellingen tegen spreken. Maar dat interesseert jou niet. Jij blijft liever vasthouden aan jouw ongegronde angst. Moet je helemaal zelf weten; het interesseert helemaal niemand dat jij onnodig in angst leeft. Het zou jou moeten interesseren, want het is jouw eigen leven dat je verzuurt, maar dat doet het blijkbaar niet. Waarom zouden wij er dan van wakker moeten liggen?

Maar wat onacceptabel is, is het feit dat jij honderdduizenden mensen slachtoffer wilt laten worden van jouw belachelijke angst, mannen, vrouwen en kinderen. En dat kan niet. Dat jij je eigen leven miserabel maakt, prima, ga je gang, maar meen niet dat jouw fobieën alles en iedereen moeten treffen. Jij bent niet het middelpunt van deze samenleving — dit land draait niet om jou.

Die mensen hebben hulp nodig en die mensen gaan hulp krijgen. Als jij daar niet aan mee wilt werken, prima, maar loop dan ook niet in de weg.

Jij en al die andere hersenlozen, die zich gek laten maken door iemand die er een leuke carrière aan over houdt. Hij krijgt er weer vier jaren pluche bij door jou en de rest van Domrechts dom en angstig te houden. Wat voeger de notabelen op het dorp deden (“hou jij ze arm, dan houd ik ze dom”), dat doet deze gladjanus in zijn eentje en jullie trappen er weer met je grote voeten in. Jouw leven wordt kapotgemaakt en hij lacht zich te barsten, want hij heeft nooit een dag in zijn leven hoeven werken en hij laat zich rijkelijk betalen van jouw belastingcenten. Zijn pensioen is verzekerd, het jouwe staat nog op de tocht. Jouw pensioengerechtigde leeftijd heeft hij al verkwanseld bij de eerste kans die hij kreeg.

Maar ook hiervoor geldt: loop achter de rattenvanger aan, als je zo graag dom en arm wilt blijven, maar laat niet andere mensen slachtoffer worden van jouw waanideeën.

 Jij laat je hond daar wel eens uit, heb je gezegd? Dan heb je de kinderen ook vast wel eens zien spelen op de grasveldjes bij het ziekenhuis. Zijn dat die terroristen waar jij zo bang voor bent? Die wil jij dus wel aan de grens (liefst niet de Nederlandse, maar de Griekse, de Turkse) laten stranden, in niemandsland laten zitten, onbeschermd, in de kou, met honger en dorst. Probeer dat beeld eens voor je geest te halen, als die nog niet helemaal ziek is. Want dat is wat jij wilt.