Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post

Het was best een leuke wijk toen we er net waren komen wonen....

#1388 3 kerken op 500 vierkante meter

2011-11-09 00:44

De vergunning voor de Mormonenkerk is al aangevraagd http://www.zoetermeer.nl/index.php?simaction=content&mediumid=5&pagid=3139&rubriek_id=4629&stukid=27121. Dus die komt er ook. Wel gezellig hoor, een kerk voor de Jehovagetuigen, een Moskee en een Mormonenkerk allemaal op 500 vierkante meter. Goed bedacht toch? Als je de wijken Seghwaert en Noordhove binnenrijdt wordt je achtereenvolgens begroet door een Kringlooploods, een Mormonenkerk, dan richting Seghwaert een kerk voor Jehova's en een Moskee en richting Noordhove een woonwagenkamp (iets verder nog 1 dus twee woonwagenkampen). Als dat niet Multicultureel is dan weet ik het niet meer (zucht....)
En toch vraag ik me af waar de gemeente naartoe wil met deze herindeling van deze wijk(en).....

Reacties

Gast

#1400 Re: 3 kerken op 500 vierkante meter

2011-11-09 11:58:29

#1388: Het was best een leuke wijk toen we er net waren komen wonen.... - 3 kerken op 500 vierkante meter 

We moeten toch zo verdraagzaam zijn met zijn allen. Waarom zetten we al die geloven dan APART? Zelfs binnen het islamitische geloof moeten we apart turks en marokkaanse ruimtes hebben. Wat is dat voor verdraagzaamheid en flauwekul?  Mormonen en Moslims bij elkaar in de moskee: de moskee is sowieso te groot voor de genoemde aantallen bezoekers. Hoe multiculti-functioneel wil je het hebben? Jehova's doen geen gebedsdienst, maar vergaderen, dus daar moet ook een gaatje voor te vinden zijn.