Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post

gast

#1646 Re: Ben benieuwd en wie wat en hoe

2011-11-26 12:53

#1637: Blije buurman - Wie, wat en hoe met Moslims?

Als je volgens mij hier echt bezig mee gaat houden ben je over drie jaar nog niet klaar. Ik heb ook het e.e.a. gelezen. En die 'ben benieuwd'. Die heeft het niet allemaal op een rijtje. Hoe kan je nou een kerk met een Moskee vergelijken? Maar ik snap het wel, 1400 jaar geleden waren de kerken net zo erg als de moskees nu zijn. En dat krijg je dan hé als je de wetten uit het bokeje volgt van 1400 jaar geleden en niet met je tijd mee gaat. Sterker nog, was een moskee maar een kerk. Hadden we tenminste wat meer beschaving op straat gezien.

Reacties

ja, ik blijf ook liever anomiem

#1647 Re: Re: Ben benieuwd en wie wat en hoe

2011-11-26 13:28:53

#1646: gast - Re: Ben benieuwd en wie wat en hoe

Het is precies waar het mis gaat, dat een moskee niet als kerk wordt gezien. Daartegen hebben al die moskeebouwers zich goed beschermd! Als namelijk dezelfde regelgeving die geldt voor kerken ook op moskeeën van toepassing zou zijn dan zou er nog niet de helft gebouwd mogen worden. Je ziet het elke keer weer, mensen die een moskee een kerk noemen en ik snap dat ook. Zo zou het ook gezien moeten worden door de nederlandse staat zodat voor ieder gebouw dat gebouwd wordt uit naam van een geloofsovertuiging dezelfde regelgeving geldt, en dus moet voldoen aan dezelfde maatschapplijke maatstaven die zich in de loop van de jaren met (kerkelijke)aanpassingen aan deze beschaving gevormd hebben. Door de Islam een Ideologie te noemen ontspringen ze in alle opzichten mooi de dans en dat hebben ze toch maar goed bekeken al die jaren terug! Maar ja....De Moslims en mensen uit de Islamitische gemeenschap blijven blijkbaar nu eenmaal een volkje dat in veel opzichten zwaar wordt voorgetrokken door de heren en dames van de besturen (onderwijzers) der burgers (de klas). Over discriminatie gesproken!!