Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte.
Gast |
#1626 Re: Flyeren2011-11-24 23:48Super hoeveel er weer in 1 avondje is weggeflyerd |
Lionflyer |
#1627 Re: Re: Flyeren2011-11-25 01:15Vind ik ook! En we kunnen nog steeds enthousiaste mensen gebruiken! Kost maar een beetje vrije tijd voor een goed doel. Dus mensen...meld je aan via sipzoetermeer@gmail.com en check de website www.sipzoetermeer.nl Samen sterk! U komt SIP overal tegen...
|
Ruimtezoekertje |
#1628 Holland Hall2011-11-25 09:02Het project Holland Hall in het Van Tuyllpark is afgeblazen... Wat een mooie plek voor een moskee?! |
DISTRUVROUW |
#1629 Re: Re: Flyeren2011-11-25 09:57er waren 13 lopers, we hebben in de wijk geflyerd, dus een heleboel maar nu nog flyeren buiten de wijk. Overal waar grote parkeerplaatsen zijn enz. Dus meld je aan om te flyeren, hoe meer mensen hoe korter uzelf loopt. alvast bedankt voor iedereen die zich aanmeld. |
ben benieuwd |
#1630 flyer2011-11-25 15:35weer een bericht van SIP in de bus. Welke mensen ( namen graag ) zijn dat? Op de website kan ik het niet vinden. |
DISTRIVROUW |
#1631 Re: flyer2011-11-25 16:16Hoi, we gaan hier geen namen noemen, sluit je aan en u zal de flyermensen leren kennen |
Bewoner bij Akkerdreef |
#1632 Even ter herinnering S.S.R. 282011-11-25 17:36De gemeente is niet van plan een alternatieve locatie voor de stichting te vinden. “Dat doen we voor niemand, dus ook niet voor deze stichting.” Eerder liepen de plannen voor de bouw van een moskee aan de Spruitkoolakker ook op niets uit. “De stichting had daar 600 vierkante meter grond gereserveerd, maar de koop is niet doorgegaan.” Mocht de verkoop van het bedrijfspand ondanks de waarschuwing van de gemeente toch doorgaan, dan zullen de betrokken partijen, waaronder de stichting en Midi Center, een boete moeten betalen. De stichting was niet voor commentaar bereikbaar. (AD/14-04-2009) Moskeewijzer.nl |
Bewoner bij Akkerdreef |
#1633 Column Jeanne Dark van 21 november op Zoetermeernieuws.nl2011-11-25 18:01Zou elk Raadslid, en elke Wethouder en de Burgemeester zo vriendelijk willen zijn de Column van 21 november, aan hun kinderen en kleinkindern, hun klasgenoten, samen met hun ouders en eventuele grootouders, (achter)neven en (achter)nichten buren, collega's enzovoort te willen VOORLEZEN en anders toe te sturen? Deze column wordt door mij ingelijst omdat er zoveel moeite is gedaan om met de andere partij in contact te komen door nette en open vragen te stellen, zonder antwoord!! |
Seghwaert bestaat! En Noordhove ook! |
#1634 ZoetermeerMagazine nummer 42011-11-25 18:48In ZM4 wordt er vanaf pagina 43 geschreven over 'samen werken aan de wijk' ('dicht bij huis'). De wijk/wijken Seghwaert/Noordhove krijgen helemaal geen aandacht!!! Toeval? Of willen ze geen reacties meer ontvangen bij de gemeente over de leugens die ze opschrijven? Jammer dat het alleen maar meer weerstand oproept! |
Gast |
#1635 Re: ZoetermeerMagazine nummer 42011-11-25 19:38#1634: Seghwaert bestaat! En Noordhove ook! - ZoetermeerMagazine nummer 4 Haha, dat dacht ik ook, we worden doodgezwegen. Maar ja, het enige onderwerp in deze wijken is de moskee en laat de gemeente daar nou net het 'samen werken aan de wijk' heel anders beleven dan de inwones zelf. |
Gast |
#1636 Re: Even ter herinnering S.S.R. 282011-11-25 23:18 |
Blije buurman |
#1637 Wie, wat en hoe met Moslims?2011-11-26 00:20Iedereen die het stukje heeft gelezen van Wiland op de site van zoetermeernieuws.nl ‘Financieren Moskeeën’ zal vast gedacht hebben hoe dat in Godsnaam mogelijk is. Ik kan jullie vertellen dat Wilands zijn column hierover vandaag bij mij voor op een belangrijk punt persoonlijk is bevestigd. Het klopt. Het geld wat voor een heel groot deel wordt ‘gesponsord’ is afkomstig uit Arabische landen. Van Sjeiks en via (kan niet anders) extremistische Moslimorganisaties. Zelfs de meest gematigde Moslim die denkt dat het geld afkomstig is van een gematigde Sjeik kan om de tuin worden geleid. De persoon van wie ik dit heb gehoord is een Nederlandse man die zich heeft laten bekeren tot Moslim. Hij heeft het gewoon gevraagd aan de Imam. Hij is en wordt slachtoffer van de hersenspoeling die hij zal ondergaan en al ondergaat. Verplicht drie dagen in de week naar de hersenspoelcentrale welke ze een Moskee noemen. Vrijdag, zaterdag en zondag. Hij krijgt de lessen ingebrand uit het barbaarse boek welke de Koran wordt genoemd. Een compleet achterlijke ideologie die daarin wordt beschreven. In dat boek, wat verboden zou moeten worden bij wet, staan lessen in die dateren uit het jaar 500 en nog wat na Christus. Tja en wat was er toen. Dan moet je de geschiedenis induiken. In die periode waren de Christenen niet zo Christelijk. Verre van dat zelfs gewoon barbaars. Het Moslimgeloof heeft zich fel gekeerd tegen de Christenen en de Joden. Vele tempels van Moslims werden platgebrand door Christenen en Moslims vermoord en gemarteld. De Moslims wilde hun eigen grond en tempel weer terug en dat lukte soms. Prompt zetten ze gewoon weer een tempel op de platgebrande kerk en als het even kon zetten ze hem er gewoon bovenop. In die periode is alle stront, om het zo maar te noemen, begonnen. De profeet Mohammed waaruit de Koran (ik vind het een duivels boek) is ontstaan. Hoe achterlijk kan je zijn om anno 2011 de wetten na te leven die 1400 jaar geleden zijn verzonnen en begonnen zijn. En bleef het nou maar allemaal binnenskamers dan had ik daar totaal geen problemen mee gehad. Nee, in dat fabeltjesboek staat ook nog eens vermeld dat iedere Moslim zich moet vestigen over de hele wereld en daar de wetten van de Koran moet uitdragen. Degenen die deze niet volgt ondervind daarvan zelf de consequenties. Wat dieper erop ingaand kan je afleiden dat je gewoon een stuk stront bent voor ze als je geen Moslim bent. Ik vind het moeilijk. De ene Moslim is de andere weer niet. Wat ik wel zeker weet is dat er binnen een Moskee zaken afspelen die ieder normaal denkend mens hun verstand ver te boven gaat. Hoe gek kan je zijn en nog gevaarlijk voor de maatschappij ook. In veel gevallen gaan gematigde Moslims niet naar een Moskee. Alleen die de Charia, de leer uit het duivelse boek de Koran willen volgen, willen handelen of een tripje wil naar een opleidingskamp om te leren hoe hij of zij zichzelf kan opblazen gaat naar een Moskee. En ook hier is de ene Moskee de andere weer niet. De lessen die kinderen kunnen volgen in de Moskee in Seghweart zouden heel goed kunnen gaan over de Nederlandse wetgeving, Hoe kan je die het meest uitbuiten, waar hebben die stomme Nederlanders mazen zitten. Arabisch leren ze vast ook daar. Begin eens met Nederlands en onze geschiedenis. Dat je niet al het eten wat over is terug hoeft te gooien de natuur in om de ratten te voeren. Laten ze lekker die barbaarse cultuur in hun eigen land beleven en niet hier. Wij hoeven niet van jullie te leren hoe wij moeten leven. We willen het niet, doen het niet en al helemaal geen last hebben van jullie Moslims. Helaas is dit nu al niet meer aan de orde van de dag. De weg is ingezet, de paden zijn vooruit gelegd en de tanks rollen er straks over heen. Op dit moment is het geboortecijfer factor drie bij de allochtonen in verhouding met die van ons, het Hollandse volk. Dus wie is de overheerser straks? Wij Hollanders worden nu al gediscrimineerd ten opzichte van alles wat en kleurtje heeft en al helemaal met de Moslimgemeenschap. En hoe komt dat? Ik zou zeggen lees de Koran voor het bewijs. Stop elke bouw van een Moskee en daarmee de Islamisering van ons kleine stukje Holland wat we nog hebben. En heren politici van Zoetermeer, jullie zijn nog stommer dan stom en nog dom ook. Jullie verzieken met het instemmen voor de bouw van een Moskee de hele wijk. En meneer Emmens, Nood en Speel, wees maar blij dat jullie geen Moslim zijn en in een land woont waar de wetten uit de Koran nageleefd worden. Ik denk dat jullie stuk voor stuk waren ingegraven met hordes vrouwen om met alleen maar keien in hun handen. Wat jullie allemaal geflikt hebben en nog steeds flikken daar wordt je hier in Nederland niet eens voor op je vingers getikt. Als jullie dat uitvreten in een Moslimstaat dan weet ik niet of de almachtige Allah zo barmhartig was geweest. En reken maar Emmens, Nood en Speel, ik heb het al eerder gezegd de beerput is open en hij zit propvol. Mensen die dit hebben gelezen. Meld jullie aan bij een organisatie. Reclame maken doe ik niet. En vooral lees de dossiers op zoetermeernieuws.nl |
ben benieuwd |
#1638 Re: Re: flyer2011-11-26 00:22#1631: DISTRIVROUW - Re: flyer en waarom mogen we dat niet weten? Tot op heden word ik niet geraakt door jullie acties. Iedereen roeptoetert wat. De gemene deler is bekend maar ik zou het op prijs stellen als ik ook mensen kan aanspreken. Voor mij mag die moskeer er komen. Het zou ook een kerk kunnen zijn maar nu is het een moskeer. So what? |
gast |
#1639 Re: Re: Re: flyer2011-11-26 00:28#1638: ben benieuwd - Re: Re: flyer Hallo ben benieuwd. Zeker het stuk boven je niet gelezen, zeker ook geen geschiedenis gehad? Geen t.v.? |
ben benieuwd |
#1640 Re: Re: Re: Re: flyer2011-11-26 00:30#1639: gast - Re: Re: Re: flyer dacht het wel. Puur discriminerend |
Gast |
#1641 Re: Re: Re: flyer2011-11-26 00:45#1638: ben benieuwd - Re: Re: flyer Ben benieuwd, bent u net zo benieuwd naar de mensen achter de stichting ICZ? Als u díe nou opspoort dan kunnen we tenminste met alle partijen en met elkaar in gesprek. In een fatsoenlijk gesprek. Oordeelt u als u beide partijen heeft gesproken. Bij Sip is die optie tenminste open, bij het ICZ niet. |
gast |
#1642 Re: Re: Even ter herinnering S.S.R. 282011-11-26 00:50#1636: - Re: Even ter herinnering S.S.R. 28 Uhhhh, maar 2 jaar later wel een stukje grond tegen tussen twee gebouwen in? |
SIPfan, die niet meer benieuwd is... |
#1643 Re: Re: Re: Re: flyer2011-11-26 01:57SIP is een bewonerscollectief. Zij hebben zich al laten zien en horen, ook als individuen in de media en bij andere partijen (gemeente, ICZ, politieke partijen, enz) Als BB ( ben benieuwd) een andere mening heeft is dat prima. Het collectief groeit. Op de website legt SIP uit wat ze doen en hoe ze er in staan. Niet iedereen deelt dezelfde mening, dat respecteert SIP. SIP is niet extremistisch, niet een politieke partij...maar u zult best de website hebben gelezen. In ieder geval dank voor uw aandacht. Ik ga door. Samen met SIP. Ik geloof in ze. |
Bewoonster Seghwaert |
#1644 Re: Re: Re: flyer2011-11-26 09:58#1638: ben benieuwd - Re: Re: flyer U hoeft ook niet geraakt te worden maar wat doet U dan op dit forum en onder een pseudoniem? Men mag dus blijkbaar Uw naam ook niet weten? Gevalletje van.....de pot verwijt de ketel! |
Ja, ik blijf ook liever anoniem |
#1645 Re: Re: Re: Re: Re: flyer2011-11-26 11:49#1640: ben benieuwd - Re: Re: Re: Re: flyer Zal wel een ICZ aanhanger zijn die hier een beetje probeert te stoken. Jammer joh....de saamhorigheid is alleen maar sterker geworden! Wel typisch, als ze dan al iets laten horen dan is het op deze manier. Ach, er zullen altijd mensen blijven die de waarheid niet willen horen... zolong het aantal mensen die wel de waarheid volgt groter blijft, is dat ook niet eens erg, wel jammer, dat dan weer wel. |
gast |
#1646 Re: Ben benieuwd en wie wat en hoe2011-11-26 12:53#1637: Blije buurman - Wie, wat en hoe met Moslims? Als je volgens mij hier echt bezig mee gaat houden ben je over drie jaar nog niet klaar. Ik heb ook het e.e.a. gelezen. En die 'ben benieuwd'. Die heeft het niet allemaal op een rijtje. Hoe kan je nou een kerk met een Moskee vergelijken? Maar ik snap het wel, 1400 jaar geleden waren de kerken net zo erg als de moskees nu zijn. En dat krijg je dan hé als je de wetten uit het bokeje volgt van 1400 jaar geleden en niet met je tijd mee gaat. Sterker nog, was een moskee maar een kerk. Hadden we tenminste wat meer beschaving op straat gezien. |
ja, ik blijf ook liever anomiem |
#1647 Re: Re: Ben benieuwd en wie wat en hoe2011-11-26 13:28#1646: gast - Re: Ben benieuwd en wie wat en hoe Het is precies waar het mis gaat, dat een moskee niet als kerk wordt gezien. Daartegen hebben al die moskeebouwers zich goed beschermd! Als namelijk dezelfde regelgeving die geldt voor kerken ook op moskeeën van toepassing zou zijn dan zou er nog niet de helft gebouwd mogen worden. Je ziet het elke keer weer, mensen die een moskee een kerk noemen en ik snap dat ook. Zo zou het ook gezien moeten worden door de nederlandse staat zodat voor ieder gebouw dat gebouwd wordt uit naam van een geloofsovertuiging dezelfde regelgeving geldt, en dus moet voldoen aan dezelfde maatschapplijke maatstaven die zich in de loop van de jaren met (kerkelijke)aanpassingen aan deze beschaving gevormd hebben. Door de Islam een Ideologie te noemen ontspringen ze in alle opzichten mooi de dans en dat hebben ze toch maar goed bekeken al die jaren terug! Maar ja....De Moslims en mensen uit de Islamitische gemeenschap blijven blijkbaar nu eenmaal een volkje dat in veel opzichten zwaar wordt voorgetrokken door de heren en dames van de besturen (onderwijzers) der burgers (de klas). Over discriminatie gesproken!! |
Gast |
#16482011-11-26 14:03Het is niet zo verbazend dat een moskee en een kerk onder de zelfde noemer genoemd worden. Immers zou het ook uitsluitend om een gebedshuis moeten gaan. Ik denk dat veel christelijk gelovigen daarom sowieso niet veel verschil zien of willen zien. Vrijheid van godsdienst gaat immers voor alles. Het verschil tussen de christenen en de moslims lijkt hier dan ook niet meer zo groot. Hebben onze christelijke bestuurders immers niet de mond vol van normen en waarden, maar hebben ze tegelijkertijd totaal geen normen en waarden naar de buurtbewoners? Hebben zij niet ook de mond vol van discriminatie, maar maken zij daar dankbaar misbruik van om buurtbewoners in diskrediet te brengen? Zijn onze christelijke bestuurders niet volop bezig de wet naar hun hand te draaien, de wet te omzeilen, het volk te misleiden, buiten te sluiten? Verschuilen zij zich achter gewetensbezwaren in zaken die voor de wet geregeld zijn? Ik zie na deze blunder met de moskee, waar christenen en moslims samen de boel besodemieteren, niet aanspreekbaar zijn en nog minder ter verantwoording worden geroepen niet veel verschil meer. |
Gast |
#1649 Re: Wie, wat en hoe met Moslims?2011-11-26 14:31#1637: Blije buurman - Wie, wat en hoe met Moslims? Ja, helemaal gelijk. Maar wat hebben die Emmens, Hoofd en Speel er mee te maken? Ik heb wel gehoord dat ze niet helemaal zuiver zijn. |
Gast |
#1650 Re: Re: Wie, wat en hoe met Moslims?2011-11-26 14:55#1649: - Re: Wie, wat en hoe met Moslims? Ik heb begrepen dat hr. Speel (als cda-er) toch wel hoofdrolspeler is samen met zijn moslimbroeder (cda bestuurslid tevens toenmalig bestuurslid ICZ), die samen al enige jaren bezig zijn met dit plan. Ik bedoel dat 'in het kader der geloof' niemand, of dat nou christenen of moslims zijn, ter verantwooding worden geroepen. Juist omdat beiden geloven hier het hardst roepen over discriminatie. Emmens, Hoofd, Haring of wie dan ook hebben kennelijk niet meer het lef om daar doorheen te zien. Ze zouden zelf eens van discriminatie beschuldigd kunnen worden. Je hebt "mode-ziektes' en mode-woorden' tegenwoordig en discriminatie is zo'n modewoord. Niemand heeft meer het lef om, zelfs met goede argumenten iets negatiefs over een geloof te zeggen. Hebben wij niet de laffe vertoning in het debat van 7 november gezien, waar iedereen geacht wordt te beginnen met de tekst: laat ik voorop stellen dat ik niet tegen een moskee ben. Deze tekst lijkt verplicht tegenwoordig. |
|
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Respecteer de euthanasiewet
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
64391 Gemaakt: 2023-01-17
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5049 Gemaakt: 2024-11-10
Respecteer de euthanasiewet
4745 Gemaakt: 2024-11-02
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
406 Gemaakt: 2024-11-09
JA, voor het BEHOUD van uw NMBS-seniorenbiljet - 19 november '24 om 11.30u (station OOSTENDE)
3510 Gemaakt: 2023-04-12
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
775 Gemaakt: 2024-11-07
Stop de fusie tussen het DBC en de Triade/Atlas College
1004 Gemaakt: 2024-02-19
Brandbrief niet passend onderwijs
181 Gemaakt: 2024-11-03
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1449 Gemaakt: 2024-10-23
Steun Poptempel De Kuip
1617 Gemaakt: 2024-10-12
Hou Bambrugge leefbaar! Geen nieuwe grote verkaveling meer!
99 Gemaakt: 2024-11-09
“Geef Kwetsbare Kinderen in Twenterand Betrouwbaar Leerlingenvervoer!”
82 Gemaakt: 2024-11-13
Schoolplein IKC Klimboom
80 Gemaakt: 2024-11-14
Samen in actie voor een veilige fietsenstalling Arnhem Centraal Sonsbeekzijde
626 Gemaakt: 2024-09-14
Zuidplas zeg STOP, tegen de flexwoningen flop!
452 Gemaakt: 2024-11-03
Zwembad de Trans moet open blijven!
1048 Gemaakt: 2024-10-31
nieuw perspectief Leermolensenk Rozendaal
87 Gemaakt: 2024-10-29
Duivensport bij Brabant/Zeeland.
54 Gemaakt: 2024-11-10
Juridische erkenning van Indentured labour als misdaad tegen de menselijkheid
74 Gemaakt: 2024-11-06
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
225 Gemaakt: 2024-11-01