Gelovigen aanvaarden het Woord

Quoted post

Dirk

#46 Re:

2011-12-28 10:44

#42: -

Een familielid van mij heeft iets dergelijks in beperkte mate ook meegemaakt. Dat is een onchristelijke houding van die pastoor. Priesters en andere religieuzen kunnen zeker fouten maken, die helaas mensen een verkeerd beeld geven van de boodschap van Christus, zoals die door iedereen in de Kerk zou moeten verkondigd worden. Uw persoonlijke ervaring projecteren op heel de Kerkgemeenschap is echter fout. Ik weet zelf maar al te goed dat religieuzen geen volmaakte voorbeelden zijn van de navolging van Christus, maar de leer zelf is wel goed, en daar gaat het om.

Het is duidelijk dat het samenleven tussen uw ouders onmogelijk was geworden. De weg naar vergeving was wel open moeten blijven, als de oorspronkelijke belofte van huwelijkstrouw oprecht was, maar de reactie van de pastoor om uw moeder en uzelf maatschappelijk te benadelen was heel onchristelijk. Men mag absoluut niet verwachten dat men zomaar terug gaat samenwonen zonder dat er eerst duidelijk berouw is van degene die het samenleven door zijn gedrag onmogelijk heeft gemaakt.

Door uw haat begaat u nu zelf een zware fout en bent u in feite geen haar beter bezig dan die pastoor. De fout van één specifiek persoon van de kerk gaan projecteren op "ons clubke" is oneerlijk. Er gebeuren veel fouten in de kerk omdat mensen nu eenmaal veel fouten maken en dat zal ook nooit veranderen, maar dat wil niet zeggen dat het geloof dat aan de basis van de kerkgemeenschap ligt fout zou zijn!

Reacties

Gast

#48 Re: Re:

2011-12-28 11:08:13

#46: Dirk - Re:

Het geloof aan de basis is al fout omdat het door mensen gemaakt is en al compleet verkeerd van in het begin. Mijn moeder en vader waren compleet uit elkaar gegroeid. Ze konden niet meer samen blijven. Die man had er dan ook geen zaken mee.

Verder vind ik dat de kerk veel te veel haat preekt. Iedereen die niet volledig naar hun pijpen danst is verkeerd.

Wat heeft de kerk tegen homosexuelen?

Getrouwd is eeuwig. Ja m'n voeten. Mensen veranderen en kunnen uit elkaar groeien, moeten ze daarom bij elkaar blijven voor hun schoone oogen?

Dan al die oorlogen die de kerk gevoerd heeft. Kruistochten, tegen de katharen etc.

De paus preekt armoede en we moeten de mensen helpen. Z'n hypocriete kerstboodschap. Maar zelf zit hij de grootste vrek die er is op z'n geld.

Veel goeds is er nog niet uit jullie clubje van jullie imaginaire vriend gekomen.