Petitie Jenneferwet

Quoted post

marco

#391 Re: Re: Re:

2012-09-28 16:18

#385: moeder van een vermoord kind - Re: Re:

Vanzelfsprekend is het altijd verschrikkelijk als iemand een dierbare verliest, ongeacht de leeftijd. Deze petitie richt zich op de straffen voor "kinder moordenaars". De straffen voor alle moordenaars in het algemeen aan te passen is een complexe zaak. Deze petitie is een eerste stap in de goede richting. Dat u de petitie niet wilt tekenen is uw goed recht. Ik persoonlijk heb wel getekend omdat ik mijn kinderen veilig buiten wil laten spelen. Ook al zou ik geen minderjarige kinderen hebben, had ik nog getekend. Medeleven in deze maatschappij is wat we missen. Het zou er een stuk mooier uitzien in ons land zonder egoisme.

Reacties

Gast

#393 Re: Re: Re: Re:

2012-09-28 16:50:11

#391: marco - Re: Re: Re:

Je kunt niet qua leeftijd slachtoffers gaan veroordelen, waar blijven we dan?? Dan zou 18 jaar voor de moord op Marianne Vaatstra wel genoeg zijn? omdat zij 17 jaar was?? De moord op Milly Boele...18 jaar, wel genoeg?? Nee, elke moordenaar verspeeld zijn rechten op een 2de kans en zou levenslang moeten krijgen !!

Als kinderleeftijd (tot ??) bepalend wordt voor levenslang, betekent dit, dat moordenaars van slachtoffers buiten deze leeftijdscategorie, nooit meer levenslang kunnen krijgen, dat kan toch niet de bedoeling zijn !

Gelukkig weet je niet wat het is, om je kind (minder- of meerderjarig) te verliezen door moord...want dan zou je er anders over denken!