't Kranske Muizen
Quoted post
Gast |
#11 Antwoord aan Lambertus2012-10-28 22:07Beste Lambertus, Mag ik u vertellen dat ik persoonlijk van mezelf vind dat ik wel zeer goed weet waarover het gaat. Mijn masterproef voor de opleiding master in de stedenbouw en ruimtelijke planning (september 2012, Artesis Hogeschool Antwerpen) handelde over 'duurzame ruimtelijke scenario's als antwoord op de bevolkingsgroei' toegepast op de stad Mechelen. 1 van de onderdelen daarvan betreft het voorzieningenapparaat als duurzame 'legger' (lees voorwaarde) voor leefbaarheid en leefkwaliteit in de wijken. In Sint- Albertus is er een nijpend tekort aan allerlei voorzieningen: dit zal nog nijpender worden met de nieuwe woonontwikkeling van Spreeuwenhoek. Een polyvalente ruimte, kinderopvang, school, seniorenvoorzieningen, wijkhuizen, hobbyruimtes, ruimte voor een winkel, apotheker, krantenwinkel, café,... het is er niet of het kan veel beter. Dankzij de inzet echter van een aantal verenigingen (die vrijwillig nieuwe plafonds steken, schilderen, dakgoten laten repareren, weggewaaide afdaken laten herstellen,...) is de huidige toestand van het Kranske nog 'redelijk intact' - al zou het veel beter kunnen. Deze verenigingen zorgen ervoor dat deze plaats alle potenties in zich heeft en blijft houden om verder uit te groeien tot een volwaardig sociaal centrum van de wijk Sint- Albertus: voor oude en nieuwe bewoners. Het is ook veel meer dan een hoop stenen. De parochie is letterlijk 'gegroeid' rond de kerk en het Kranske. Nu, zonder meer en zonder een verwittiging, stellen dat er niets schijnt te gebeuren, moet het Kranske dan maar 'gepast' geofferd worden? Is dat in uw antwoord niet losjes, te gemakkelijk en veel te kort door de bocht? Op zijn zachtst gezegd nogal 'wreed'? Wat ik wil stellen is dat het niet de bedoeling is van de verenigingen een 'nobel doel' af te wijzen; maar sociale cohesie, verenigingsleven is dat toch ook? Het is volgens mijn bescheiden mening ook niet echt netjes om woningen voor mindervaliden af te wegen tegenover wijkvoorzieningen en randvoorwaarden om woonomgevingen leefbaar te houden. Nog straffer winstbejag zou inderdaad zijn dat Willemen of Van Poppel hier appartementen zou komen zetten... Maar wat is het wezenlijke verschil tussen een platter commercieel doel zoals appartementen of het meer nobele doel residenties voor mindervaliden? Wordt er dan minder ruimte bebouwd? Welk ruimtelijk verschil maakt het uit? Kan daardoor het Kranske blijven staan en bestaan? Zou het de pijn voor de omgeving een beetje draaglijker maken? Een pleister op een houten been? Een hart dat wordt weggesneden of gerukt uit de buurt? En je moet daarmee leven want het is voor een goed doel? Wat ik wil vragen als ik uw laatste 3 zinnen lees: hoe ging die parabel van de verloren zoon nu ook al weer? En die tot '7 maal 70 maal'? Totaal in tegengestelde zin wijst u met vermanende vinger in de lucht... Wellicht was een communicatie onder gelijken misschien niet makkelijker maar eerder opportuun geweest. We leven tenslotte ondertussen in 2012... of vergis ik mij? Voor mij geen pseudoniem, met vriendelijke groeten Elke Du Bin |
Reacties
maria |
#13 Re: Antwoord aan Lambertus2013-12-21 12:34:31proficiat elke en voor gans de familie dubin die voor de sint albertusparochie heel veel betekend hebben in het verleden en nu noch altijd en gelijk u zegt welke kabouters houden dat hier toch altijd proper en netjes ik ben zeker als het door het stad zou onderhouden worden hoe zou het er dan bijliggen MET DE KERSTMAKT DE HALLESTRAAT HET OUDE STADHUIS JE MOET EENSGAAN ZIEN HOE VUIL ALS MEN DAAR EEN DAG N WERKMAN AANZET IS DE STAAT PROPER !!!!!! maar bij ons de mensen die dat gratis onderhouden verdienen ook eens n bloempje maar daar denkt de stad niet aan xxxxx |
Respecteer de euthanasiewet
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
767 Gemaakt: 2024-11-23
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
212 Gemaakt: 2024-12-21
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5487 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
621 Gemaakt: 2024-12-11
Respecteer de euthanasiewet
7786 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
124 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
113 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
119 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Laat chinastraat leven!
5425 Gemaakt: 2024-11-26
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
560 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65259 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
147 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22372 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1167 Gemaakt: 2024-11-09
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3481 Gemaakt: 2024-04-23
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09