STEUN DE ARTSEN VAN HET EUTHANASIEPROCES
Opmerkingen
#4807
Omdat ik dit niet eerlijk vind .Ann Jens (Brecht, 2020-01-22)
#4808
moeten nu niet afkomen om te bleiten na de dood van hun kind of zus na ettelijke jaren; ze hadden er beter voor moeten zorgen en steunen toen Tine nog leefde, nu zijn dat vijgen na Pasen en daarbij hun kind/zus zal daarmee niet terugkerenYves Vierstraete (Izegem, 2020-01-22)
#4809
Ik al bijna 40 jaar in de zorg werk en vanuit de ervaring die ik er opdeed groot voorstander ben van de mogelijkheid tot euthanasie. Ik begrijp het verdriet van de naaste familie, maar de wil van de zorgvrager moet altijd voorop staan.Peter Calluy (Antwerpen, 2020-01-22)
#4810
Omdat het moet dat mensen op menswaardige wijze afscheid van het leven kunnen nemen. Zelf uitbreiding van de huidige wetgeving ihkv bv Alzheimer - dementie!! Geen inmenging van religieuze groeperingen!!Francis Van den Bulck (Grobbendonk, 2020-01-22)
#4812
Ik teken omdat ik het ronduit een schandalig proces vind: verspilling van geld en tijd + onschuldige én uitgesproken 'menslievende' mensen in een verkeerd daglicht plaatsen. Waar zijn we in godsnaam mee bezig ?!?Ann De Mesmaecker (BRUGGE, 2020-01-22)
#4813
Ik teken omdat ik voor de vrije wilsbeschikking ben van de mens, ook om te kiezen voor een levenseinde via euthanasie wanneer ik vind dat het genoeg is geweestYves Martin (hasselt, 2020-01-22)
#4814
Omdat ik vind dat zoiets niet kanAls je het zelf wil kan de familie toch niet gaan processen
Schandalig
Geert Bakelandt Dezitter (Kortemark, 2020-01-22)
#4821
weet Wat onnodig lijden is jaren in de zorg gewerkt.Martine Croisiau (Lier, 2020-01-22)
#4823
Als iemand psychisch lijdt, moet de mogelijkheid bestaan om deze persoon uit zijn lijden te verlossen. Zo ook voor personen die terminaal ziek zijn of Alsheimer patiënten. Mijn papa was terminaal ziek en kreeg geen euthanasie omdat hij door de morfine die hij kreeg toegediend voor de ondragelijke pijn, niet meer over zijn volle bewustzijn ( verstand) beschikte... hij heeft maanden liggen roepen van de pijn.... een dier laten ze nog zo niet afzien!!!!Pascale Depaepe (Wingene, 2020-01-22)
#4824
Ik teken omdat ik uit eerste hand heb meegemaakt hoe belangrijk die keuze is voor mensen zonder uitzicht.Hilde Barbier (Veerle, 2020-01-22)
#4829
Omdat dit proces een welvaartsstaat onwaardig isWim Eeckelaers (Londerzeel, 2020-01-22)
#4835
Ik sluit mij aan bij wat dr Verhofstadt schrijft....Christine Pollentier (Zwevegem, 2020-01-22)
#4836
De dokter hebben de wil van hun patiënte uitgevoerd. Indien zij hiervoor zouden veroordeeld worden gaan er heel veel dokters geen euthanasie meer willen uitvoeren.Neefs Hedwige (Kapelle o/d Bod, 2020-01-22)
#4839
Docter van Hove al 30 jaar mijn huisarts is en ik zeker weet dat hij enkel en alleen bezorgd is om zijn patiënten en ik het erg vind wat ze hem nu aandoen .Ik ben ook 100% voor euthanasie als iemand beslist dat het genoeg is geweest dan dient dat gerespecteerd te worden of hebben ze liever dat mensen zich onder treinen gooien of van bruggen springen waarbij ze andere mensen traumatiseren
Natacha Delforge (Sint niklaas, 2020-01-22)
#4840
Het voor mensen die psychisch lijden ook een keuze moet blijven zijn om een einde te maken aan dit lijden!Kelly Vuylsteker (Sint-Andries, 2020-01-22)
#4843
euthanasie artsen zijn noodzakelijkanne saterdag (kapelle op den bos, 2020-01-22)
#4844
Omdat je maar 1x heengaat en ik zelf daarover wil beslissen🙏🤞👏💬🐾Frank Glorie (Houthalen Helchteren, 2020-01-22)
#4852
Menselijkheid en zelfbesliingsrecht...Karim Derijst (Zwalm, 2020-01-22)
#4855
Joris Van Hove is onze huisarts en die verdiend dit niet, hij is de meest menselijke huisarts die we kennen en ik wens iedereen zo een dokter!Ilse De Graeve (Sint-Niklaas, 2020-01-22)
#4858
Ik teken omdat ik van mening ben dat de dokters gedaan hebben wat er gevraagd werd.Lydia Claus (Lochristi, 2020-01-22)
#4859
Iedereen het recht moet hebben om zelf de keuze te maken om waardig te sterven! Beter dat dan zelfmoord moeten plegen!Christel Everaert (Hamme, 2020-01-22)
#4868
Mijn vader koos voor euthanasie en vermeed zo het verschrikkelijke einde dat longkanker brengt. Hij stierf rustig, bewust... die mogelijkheid moet er blijven, voor ieder die het nodig heeft én sterk genoeg is...Kathleen Van Gelder (Tielen, 2020-01-22)
#4869
Ik teken omdat euthanasie, ook bij ernstig psychisch lijden moet kunnen, weliswaar binnen een wettelijk kader!Conny Van Bocxlaer (Heusden-zolder, 2020-01-22)
#4870
Ik teken omdat ik vind dat deze 3 artsen hun taak vol plichtsbesef hebbeb uitgevoerd en de patiënte heeft er hen zelf in nood om gesmeekt.Claudine Brackenier (Oosterzele, 2020-01-22)
#4871
Iedere mens recht heeft op waardig sterven.Marianne Vankeerberghen (Zaventem, 2020-01-22)
#4873
Indien er vraag is, alle voorwaarden voldaan, dan pas gaat de euthanasie door. Indien men dit dan niet wil, moet er dan gereageerd worden en niet nadien. Die artsen hebben het er zo al moeilijk mee, want het is iemands leven stoppen. Zij engageren zich hiertoe om goed te doen voor de patient. Dus een proces nadien is niet gepermitteerd dan. Dat is laf zelfs.Karolien Vanoverbeke (Kortemark, 2020-01-22)
#4876
Mervillie SabineSabine Mervillie (Heist aan zee, 2020-01-22)
#4880
Ik steun dokter Van Hove Joris mijn huisarts.goossens Michel (Sint Niklaas, 2020-01-22)
#4881
Ik teken deze petitie omdat ik:1. al jaren een zeer tevreden patiënt ben van Dr. Van Hove, een zeer bevlogen, gemotiveerde en bekwame arts.
2. van mening ben dat in dit proces bepaalde 'machten' aan het werk zijn, die de wetgeving omtrent euthanasie willen uithollen.
Nico De Beleyr (Sint-Niklaas, 2020-01-22)
#4886
Ik ben zelf thuisverpleegkundige. Ik denk de situatie te kunnen inschatten. De wet lijkt volledig nageleefd en ik sta volledig achter de beslissing die indertijd genomen is. De artsen hebben zich moeite gedaan en niet over 1 nacht ijs gegaan. Jammer dat ze zich zo moeten verantwoorden !! Hopelijk verliezen ze niet hun passie om met mensen te werken want daar draait het om in de thuiszorg !Ann Bergmans (Genk, 2020-01-22)
#4887
Ze daar 10 jaar later niet meer moeten mee afkomen !! En als ik als een plant in rusthuis zit wil ik wel euthanasie!!!Gerda Huyghe (Koekelare, 2020-01-22)
#4888
Ik vind dat euthanasie ik geval van ondraaglijk psychisch lijden ZEKER moet kunnen. Hopelijk durven dokters het nog uitvoeren na dit belachelijk proces.Is zelfmoord dan zoveel beter???
Greet Van Dorsselaer (Beveren-Waas, 2020-01-22)
#4889
Het recht van de patiënt boven alles staat..Marleen Morisse (Drongen, 2020-01-22)
#4890
Omdat ieder over haar/zijn eigen leven moet kunnen beslissenJohnson Eddy (Antwerpen, 2020-01-22)
#4894
Omdat ik vind dat ieder mens zelf mag beslissen over zijn eigen leven of doodJoly Camerlynck (Eernegem, 2020-01-22)
#4896
Mijn moeder kreeg ook euthanasie voor ondraaglijk geestelijk lijden!Jolita Leenknecht (Gent, 2020-01-22)
#4898
Ik teken omdat ik van oordeel ben dat iemand zelf mag beslissen om goed begeleid en in alle comfort en seriniteit een einde mag maken aan een uitzichtloze situatie.Bea Slachmuijlders (Londerzeel, 2020-01-22)
#4902
Ik teken omdat ik het volledig eens ben met de standpunten verwoord in de petitie van dr. Koen Verhofstadt.Monique Van Melkebeek (Gent, 2020-01-22)
#4904
Omdat deze artsen probeerden een mens in nood te helpen !Margareta Lembregts (Gent, 2020-01-22)
#4907
Ik teken omdat ik het volledig eens ben met de standpunten verwoord in de petitie van dr. Koen Verhofstadt.Cyriel Vleeschouwers (Gent, 2020-01-22)
#4909
Ik steun de artsen en de mensen die de keuze maken om euthanasie te ondergaan.Sophie Peeters (SINT-NIKLAAS, 2020-01-22)
#4912
De atsen deden gewoon hun werk . Familie Had beter de dochter bijgestaan . Nu door Opus Dei werd hun duidelijk in hun oor gefluisterd wat zij moeten van verklaringen afleggen om nadien van de verzekering een uitkering te bemachtigenCarl Himeleers (dilbeek, 2020-01-22)
#4916
Die artsen doen hun werk!Politiek of religieuze overtuigingen horen niet in de rechtbank
Marie-Laure Smagghe (Vossem, 2020-01-22)
#4920
Omdat mijn partner 15 jaar geleden overleden is door zelfdoding omdat euthansie voor psychisch leiden nog niet kon. De behandelende artsen zeiden dat ze de knop definitief had omgedraaid en zelfmoordpogingen zou blijven doen tot het lukte. Na 7 pogingen was het voorbij. Is dit menswaardig sterven? Welke lijdensweg voor haar, mij en de kinderen.Frank De Clerck (Laarne, 2020-01-22)
#4924
Dit onrecht is, een vertekend beeld in sensatie wordt omgezet. Dokters vechten normaal voor het leven, maar onder druk...Gudrun Caremans (Antwerpen, 2020-01-22)
#4927
Dit absoluut niet kan!!! Euthanasie is een recht.....een persoonlijke keuze!!! Dr. Van Hove is al 30 jaar mijn huisarts én steun voor mij en mijn familie!!!Nathalie Verbraeken (Temse, 2020-01-22)
#4929
Ik werk als palliatief verpleegkundige en de artsen onze volledige steun verdienenNancy Verelst (Meerdonk, 2020-01-22)
#4932
Waarom dit voor assisen brengen! Ongehoord artsen beschuldigen van vergiftiging! Het was Tine Nys keuze! Artsen hebben enkel hulp geboden!Ik sta volledig achter euthanasiewet!
Chris Noeninckx (2000 Antwerpen, 2020-01-22)
#4933
Ik teken omdat ik van mening ben dat de familie, na 10 jaar, geen process meer moet aanspannen tegen de artsen.De familie had op het moment zelf moeten ingrijpen.
Het proces mag geen afbreuk doen aan de Belgische Wet voor Euthanasie die stipuleert dat euthanasie mogelijk is bij psychisch ondraaglijk en onlenigbaar lijden mits aan de zorgvuldigheidscriteria wordt voldaan.
Conny Gijpen (Bonheiden, 2020-01-22)
#4936
Artsen handelen in eer en geweten. Was de keuze van de patiënt, alleen zij voelt dit aan. Familie komt er achteraf mee af, willen alleen maar geld oprakelen!!Charlotte de Vreugd (Lievegem, 2020-01-22)
#4937
Dit een zinloos circus is. Omdat ik vrees dat euthanasie in een negatief daglicht zal komen te staan. Respect voor artsen die mensen willen helpenErnelle Leys (Hamme, 2020-01-22)
#4940
Iedereen heeft het recht om over zijn eigen levenseinde te beslissenFernand Vanoutryve (Ledeberg, 2020-01-22)
#4954
Omdat jullie begaan zijn met de mens!chris renneboog (Aalst, 2020-01-22)
#4955
Menswaardig kunnen sterven is in België zo geregeld dat de patiënt het laatste woord heeft om daarin te beslissen. Dat is het ethisch fundament voor de wet (mits de voorwaarden voldaan zijn natuurlijk). Ook bij psychisch lijden omwille van een psychiatrisch ziektebeeld of zelfs omwille van voltooid leven maakt dat afscheid nemen van het leven op een serene en menswaardige manier kan gebeuren. Dat wil ik graag zo behouden zien.Jan Wyns (Merelbeke, 2020-01-22)
#4956
Dat meisje leed en heeft er zelf om gevraagd, de familie was erbij ze hadden dan maar moeten reageren dat hebben ze niet gedaan dan moeten ze nu ook zwijgen want ze weten niet wat hun zus doormaakte ik had ook zeer goede band met mijn zus maar mijn diepste gevoelens en angsten wist zij ook niks vanafChristel Heireman (Erpe, 2020-01-22)
#4959
Ik wil dat het recht op euthanasie wegens psychisch lijden blijft bestaan. Het recht om als individu zelf te beslissen over uw leven en niet te moeten eindigen met zelfdoding of een uitzichtloos bestaan onder medicatie.Monique Buysse (9000 Gent, 2020-01-22)
#4960
Het kan niet dat deze mensen vervolgd worden. Ik volg die zaak van op afstand en vind het niet kunnen. Iedere mens heeft het recht over zijn eigen leven te beslissen.mijn dochter leeft in Australië, is zwaar ziek, lijd enorm, krijgt alleen pijnstillers, kan op geen humane manier overgaan. Maar huisdieren worden wel geholpen 😕Lu Vereecken (8470 q Gistel, 2020-01-22)
#4963
Ik ben al 32 j werkzaam als verpleegkundige, ik heb dus veel ervaring , veel patiënten snakken naar de dood omdat ze terminaal zijn of doodongelukkig omdat ze niets meer kunnen en naar een verzorgingshuis moeten, het is heel vaak de familie die dan tussenkomt, patiënten willen dan geen ruzie en laten maar begaan... doodongelukkig in hun situatie... patiënten voelen zich niet erkend en au sérieux genomen, heb al euthanasie weten gebeuren op een hele mooie serene manier met wederzijds respect en een grote dankjewel aan de uitvoerende arts, zo kan het ook en zo zou het ook moeten!Ingrid Geurts (Maaseik, 2020-01-22)
#4964
De ingreep heb meebeleefd samen met mijn vrouw.... is heel sereen verlopen zonder dat er van druk sprake was... annita keek er naar uit en was blij dat dit kon.... mis haar!!!Eric Venneman (wetteren, 2020-01-22)
#4971
Ik vind dat ieder persoon die ernstig psychisch of fysisch lijdt moet in staat zijn om zelf te kunnen beslissen over leven en dood. Er wordt van de zwakkeren teveel geprofiteerd door politiek, terwijl een deel van hen allang van hun lijden verlost wil zijn!Esmeralda Cornu (Temse, 2020-01-22)
#4973
Ik teken omdat ik teveel vreselijke manieren heb gezien waarop mensen een einde aan hun leven maken.Chris Fabel (Zele, 2020-01-22)
#4974
Omdat ik vind dat euthanasie een eigen keuze hoort te zijnKelly Verschueren (Mechelen, 2020-01-22)
#4976
Rechtvaardig en ethiekRik Debonne (Gent, 2020-01-22)
#4977
Ik de dokters wil steunen die alleen maar hebben willen helpen om die volwassen vrouw die moegestreden was uit haar uitzichtloos lijden te verlossen.lut coene (gent, 2020-01-22)
#4979
Omdat de wil van de patient telt !!!!Guido Janssens (Deinze, 2020-01-22)
#4980
iedereen baas over zijn lichaam vind ikmarie rose derijst (galmaarden, 2020-01-22)
#4986
Uitstekend initiatief.!!!Renaat Moeyersoon (Lebbeke, 2020-01-22)
#4989
Ik teken omdat mensen recht hebben om keuzes te maken rond waardig sterven en ik heb respect voor mensen die daarbij helpen.Jo Rutsaert (Lede, 2020-01-22)
#4990
Ik teken omdat ik zowel mijn vader ( op zijn 28e in 1968) en mijn zus ( op haar 25e in 1993) verloren heb door zelfdoding.. beiden hebben gevochten om te leven, maar soms is het psychisch lijden te zwaar en je kan niet vragen dat zij blijven leven omwille van jou.. mijn ma en ik missen hen nog steeds maar hebben er wel vrede mee omdat het hun beslissing was.. soms moet je je geliefden de vrijheid geven... maar zelfdoding is heel eenzaam en soms ook pijnlijk en langzaam ... ook voor diegene die hen moet vinden is het vaak een trauma.. euthanasie geeft hen de kans om zachtjes in te slapen omringd door hun geliefden... resultaat is hetzelfde.. je bent ze kwijt, maar de manier waarop is belangrijk... en ja, na 52 jaar en na 25 jaar en met de kennis die ik nu heb, vermoed ik dat beiden Aspergers waren en mijn vader ook een burnout had... NU zouden ze misschien een andere begeleiding kunnen krijgen dan toen in de psychiatrie omdat er zoveel kennis is bijgekomen. Maar het leven blijft moeilijk .. ik zie dit bij mijn 28 jarige hoogbegaafde dochter met Asperger... voor sommigen blijft het leven in deze maatschappij een zeer moeilijke opgave.. en kan je blijven vragen dat ze een leven vol lijden moeten blijven volhouden?? samen met mijn dochter blijf ik vechten en hoop ik op een zinvol gelukkig leven, maar het is zwaar..Inge Bekaert (Hoekje 21, 9950 waarschoot, 2020-01-22)
#4992
Ik teken omdat dit proces buiten alle proporties bv is. Mochten de dokters iets fout gedaan hebben waren er ook nog andere middelen om dit aan te klagen. In dit proces hoor je enkel tegenstellingen. De kerk, het bisdom zetten hiermee de euthanasiewet onder druk. Een schande.Nicole Deryckere (Kapellen, 2020-01-22)
#4996
euthansie een recht isMARLEEN NECHELPUT (dworp, 2020-01-22)
#4998
Ik het eens ben met de schrijver van het verzoekschriftChristel Deflem (Kasterlee, 2020-01-22)
#4999
Ik teken omdat ik verbolgen ben over het feit dat MIJN HUISARTS FRANK terecht staat voor MOORD terwijl hij heel zijn leven in dienst heeft gesteld van zijn patiënten. Hij is één van de beste huisartsen van Sint-Niklaas en is voor veel mensen, waaronder ook voor mijn gezin, een vertrouwenspersoon sinds meer dan 20 jaar. Wij steunen onze huisarts dan ook voor 100%.Kristel Van Hove (sint-niklaas, 2020-01-22)
#5000
Omdat de dood humaan moet zijn.Carine Antonissen (Niel, 2020-01-22)