Steun Stekelbees van Landen en de deelgemeenten van Landen


Gast

#26 Re: Re:

2014-10-27 11:39

#17: - Re:  

Die Landense jeugdvoetballertjes kunnen ook op gewoon gras hun sociale en sportieve vaardigheden ontwikkelen ...


Gast

#28 Re: Re: Re: onduidelijkheid alom

2014-10-27 12:31


Gast

#29

2014-10-27 14:14

Ik leef met deze mensen mee! Ik duim alvast voor een goede afloop!
Joske Vandevin

Gast

#30

2014-10-27 14:59

Investeren in kinderen is de beste belegging voor de maatschappij. Hopelijk zien de beleidsmakers in Landen dat toch nog tijdig in.
gast

#31

2014-10-27 15:12

Welk alternatief biedt de stad Landen?  Een vrijwilliger op een speelplaats met 90 kinderen die zich maar moeten bezig houden?  Ik wil de ouder niet zijn die zijn kind zo om 7u 's morgens moet achterlaten of op het werk zitten en weten dat mijn kinderen na schooltijd zolang nutteloos moeten rond hangen tot ik ze kan gaan ophalen?  Of heeft Landen nog niet genoeg hangjongeren die voor overlast zorgen?

Mijn kinderen hebben bij Stekelbees de kans gekregen om zich te kunnen uitleven, dingen te  kunnen uit proberen die ze thuis, op school of in de jeugdbeweging niet konden. Maar steeds onder deskundige ogen van de begeleiding!  Zij hielden rekening met wat de kinderen wilden.

Blijkbaar heeft de stad Landen geen interesse in wat de kinderen willen, wat de ouders nodig hebben om te kunnen gaan werken en zo de stadskas te spijzen!

Na muziekboxen om zigeuners te verjagen, weer een blunder van formaat!  Misschien moeten de bewindsvoerders eerst een probleem onderzoeken om dan een weloverwogen beslissing te nemen in het belang van haar kiezers!

Ik wil alle Landenaren oproepen om het stadsbestuur halt toe te roepen!

Stekelbees hou de moed erin, jullie kunnen rekenen op onze steun.

 


Gast

#32

2014-10-27 17:15

Is er al niet genoeg gebrek aan degelijke kinderopvang !
Wij zouden ook liever thuis kunnen blijven voor onze kinderen zelf op te vangen , maar wie kan dit nog met alle besparingen en extra kosten die onze REGERINGEN ons aansmeren. Of door alles wat ze ons afnemen 8

Gast

#33 Re: Re:

2014-10-27 20:41

#23: onduidelijkheid alom - Re:  

 Derde schepen, Dhr Marc Lecocq, is verantwoordelijk voor kinderopvang in Landen.


Gast

#34

2014-10-28 08:40

En wat tijdens de vakantieperiodes? Gaan de scholen die ook opvangen?

Gast

#35 Re: Re: aantal kids.

2014-10-28 08:43

#15: - Re: aantal kids. 

 In een klas is het nochthans niet anders. Daar staat toch ook één juf bij een twintigtal kindjes? Die mensen doen hun uiterste best om onze kinderen een leuke tijd te geven, en dat gaat absoluut niet enkel over toezicht houden! Waar halen ze het uit, buitenschoolse opvang sluiten in tijden waarin mensen vaak niet anders kunnen dan met twee uit werken gaan!


Gast

#36

2014-10-28 09:26

Hallo,
ik werk ook bij Stekelbees te Vertrijk (Boutersem).
en zou het heel spijtig vinden moest de opvang in Landen dicht gaan, niet alleen voor het personeel maar vooral voor de kinderen en de ouders want die hebben ons heel hard nodig.
dus ik zou zeggen laat de opvang open in naam van de kinderen en ouders.
groetjes, Inge

Gast

#37 Re:

2014-10-28 09:33

#34: -  

 neen, dan moeten de ouders maar een 'beurtrol' voorzien..


Gast

#38 Re: Re: beurtrol door de ouders

2014-10-28 10:05

#37: - Re:  

ja en iedere ouder heeft 30 tot 40 dagen verlof.  Hallo in welke tijd leven sommige mensen?  Moeders bij de haard, ja en niets meer kunnen permiteren.  Waarom zou de stad Landen iets goeds willen sluiten uiteindelijk betalen de ouders de opvang toch?! Ja beurtrol bij de ouders totdat er eens iets ergs gebeurd,... Sorry hoor in de opvang kunnen de kinderen spelen met heel veel andere kindjes.  Ze worden er begeleid en doordat ze er telkens heen gaan leren ze hoe ze nieuwe kindjes en dus potentiële vriendjes kunnen maken.  Doordat ze veel met andere kindjes omgaan zijn ze veel socialer en veel assertiever dan kindjes die dat niet doen.  Ik zie alleen maar voordelen om stekelbees te laten blijven bestaan!  En ben heel blij dat ik één van de 300 mensen ben die deze petitie tekende en dus Stekelbees steun.  Proficiat aan alle begeleiders van Stekelbees jullie hebben mijn steun samen met 300 anderen! 

 


Gast

#39 Re: Re: Re: beurtrol door de ouders

2014-10-28 10:50

#38: - Re: Re: beurtrol door de ouders 

 dank je dat doet ons deugd! ik zelf ben van stekelbees walshoutem, wij zijn een zeer sterk team en het zou erg zijn om dit uiteen te trekken, want hebben hier heel hard aan gewerkt om het zo te laten draaien.. de opvang hebben wij zo gerenoveerd, zo mooi opgeknapt, elke maand knutselen wij iets met de kinderen om te kunnen tonen aan alle ouders..

het zou zonde zijn en dat geld voor elke kinderopvang!! iedereen doet zo hard zijn best, weet niet wat we nog meer kunnen doen. maar wij zijn enorm!! blij met alle steun die we krijgen xxx


Gast

#40

2014-10-28 11:11

Ik heb gisteren toevallig enkele dames ontmoet die over de Stekelbees praatten, en enkele die er werken, en ik kon alleen maar vaststellen hoe zeer deze personen met het lot van al die kleine pagadders begaan zijn ... Droevige van verbazing geslagen gezichten die zich afvragen hoe het nu verder moet met al die kinderen waar ze zo aan gehecht zijn. En dat zal voor die kids zeker niet anders zijn .... willen is kunnen, zegt men vaak.Dat de autoriteiten nu maar aan de bevolking laten zien, dat ze kunnen wat de mensen van Landen willen!

Gast

#41

2014-10-28 11:20

gemeentebestuur landen
Als jullie de kinderopvang sluiten dan sta ik gewoon in de kou en kan ook nog eens mijn werk er door verliezen want ik moet om zeven uur 's morgens beginnen dus ben ik bij dat de opvang al om half zeven open is zodat ik mijn kindje in een goede,vriendelijke,betrouwbare opvang kan achter laten en met een gerust hart kan gaan werken en dat ze 's avonds ook terecht kan denk maar eens goed na en als je zelf kinderen hebt zul je het wel begrijpen dank bij voorbaat herbots wendy

Anonymous

#42

2014-10-28 17:30

Het wordt tijd dat stad Landen beseft dat er ieder jaar meer en meer jonge gezinnen in Landen komen wonen. Dat houdt in dat stad Landen ook rekening dient te houden met een deftige opvang voor onze kinderen. Stekelbees afschaffen is zowat het ALLERDOMSTE wat zij kunnen doen naar de toekomst toe !!

Gast

#43 Re: Re: aantal kids.

2014-10-29 15:50

#15: - Re: aantal kids. 

 Als dit niet de correcte manier is, waarom geeft de stad dan geen oplossing? Inplaats van overhaaste beslissingen te nemen.


Gast

#44

2014-10-29 15:55

gaan de scholen ook voor opvang zorgen van 6u30 tot 18u30?


Gast

#45 Re: Re: Re:

2014-10-29 18:04

#33: - Re: Re:  

 Ik dacht schepen van de landbouw, gezien zijn beroep als boer ! Daarom zijn gebrek aan dossier kennis.   En hij moet dat gaan oplossen laat mij niet lachen. Kinderen kan je niet samen in een stal steken zoals varkens en koeien, dat moet hij toch begrijpen. Ze hebben toezicht nodig van bekwame en hiervoor opgeleide mensen.