zwartepietmoetophaagsescholenblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwartepietmoetophaagsescholenblijven.


Gast

#1851

2015-09-18 10:29

MOET MAAR IS AFGELOPEN ZIJN!!!
Nieuws vanuit Australie.............

Hier kan heel Europa een lesje aan nemen!!!

Moslims die onder de Sharia-wet wensten te leven werden woensdag gevraagd om Australië te verlaten, toen de regering zich richtte tot de radicalen in een poging om potentiële terreur- aanvallen te verijdelen.

Afzonderlijk zette Premier Howard woensdag kwaad bloed bij sommige Australische Moslims door te verklaren dat hij de inlichtingendiensten steunde die de binnenlandse moskeeën in de gaten houden.

Citaat:
'DE IMMIGRANTEN,NIET DE AUSTRALIËRS,MOETEN ZICH AANPASSEN!
Aanvaard dit of vertrek. Ik ben het beu dat deze natie zich ongerust maakt of we een individu of een cultuur beledigen. Sinds de terreur aanslagen op Bali, hebben we een grote toename meegemaakt van patriotisme bij de meerderheid van de Australiërs, zoals we dat voordien nog nooit hebben meegemaakt.'
'Deze cultuur heeft zich ontwikkeld gedurende twee eeuwen van strijd, proberen en overwinningen door miljoenen mannen en vrouwen die vrijheid nastreefden.'
'Wij spreken voornamelijk ENGELS. Niet Spaans, Libanees, Arabisch, Chinees, Japanees, Russisch, of welke andere taal dan ook. Daarom zeg ik U; als je deel wilt uitmaken van onze samenleving, dan hebben jullie geen andere keuze dan ONZE taal te leren.'

'De meeste Australiërs geloven in God. Dit is geen rechtse radicale politieke praat maar een vaststaand feit, omdat Christelijke mannen en vrouwen deze natie gesticht hebben, gefundeerd op Christelijke principes, en dit is duidelijk gedocumenteerd. En het is zeer zeker gepast om dit feit te tonen op de muren van onze scholen. Als God u beledigt, dan stel ik voor dat u overweegt om een ander deel van de wereld uw thuis te noemen, want God maakt deel uit van onze cultuur.'
'Wij aanvaarden jullie geloof, en zullen ons niet afvragen waarom. Het enige dat we van jullie vragen is dat jullie ons geloof accepteren en vredig en harmonieus met ons wilt samenleven.'

'Dit is ONS LAND, ONZE GROND, en ONZE MANIER VAN LEVEN, en we willen jullie alle mogelijkheden geven om hiervan te genieten. Maar als jullie nu eens eindelijk ophouden met klagen, jammeren, onze vlag te verscheuren, onze EED, ons Christelijk Geloof en onze levenswijze onderuit te halen, raad ik jullie ten zeerste aan om gebruik te maken van nog een ander Australisch voorrecht, …'

'HET RECHT OM OP TE STAPPEN!'
'Als je niet gelukkig bent STAP DANOP.Wij hebben jullie niet gedwongen om naar hier te komen. Jullie hebben zelf gevraagd om naar hier te komen. Aanvaard dan ook het land dat jullie aanvaardde.'
Zoveel mogelijk doorsturen svp. naar je vrienden.
Dit is de waarheid en die mag ook eens gezegd worden



Opslaan
Australië
Land
1.711.969 waren hier

Gast

#1852

2015-09-18 10:29

Nederland moet zijn eigen tradities niet te grabbel gooien voor een kleine groep zuurpruimen. Overigens heb ik zelf als kind nimmer nooit zwarte piet als een neger of slaaf gezien, maar puur als piet uit Spanje.

Gast

#1853

2015-09-18 10:30

Omdat ik gewoon domweg vind dat men met zijn handen van onze cultuurfeesten af moet blijven. Dat eeuwige gezeik over discriminatie ben ik helemaal zat. Er is maar een volk dat gediscrimineerd wordt en dat zijn de autochtone Nederlanders!

Gast

#1854

2015-09-18 10:31

Omdat nederland langzamer hand wordt verkracht door andere cultuuren

Gast

#1855

2015-09-18 10:32

Afblijven van onze Zwarte Piet!!! Diegenen die het niet aanstaat, gaan maar terug naar waar ze vandaan komen!!!

Aanpassen in het land waar je wilt wonen!! Opzouten met die zeikerds. Straks worden we helemaal door de Islam en de buitenlanders overlopen.


Gast

#1856

2015-09-18 10:41

Cultuur moet blijven ! Ik vind het belachelijk deze discussie zelfs nu al door VN. Heeft men niets anders te doen ?

Gast

#1857

2015-09-18 10:41

zwarte piet is en blijft zwart

Gast

#1858

2015-09-18 10:44

Ik ben het er volledig mee eens:Zwarte Piet is kultureel erfgoed hier in de lage landen:had en heeft absoluut niets te maken met racisme-Sinterklaas-en Zwarte Piet zijn kinderen en is een tradie die moet behouden blijven en niet moet weggestemd worden door"zelf racistische buitenlanders die zich hier komen vestigen-en of sommige groen-rood politiekers!!!Dat noem ik echt er over van deze laatsten!

Gast

#1859

2015-09-18 10:46

Zwarte piet is Nederland, Nederland is zwarte piet

Gast

#1860 Re:

2015-09-18 10:47

#1856: -  

 100% gelijk


Gast

#1861

2015-09-18 10:47

Dit is al jaren traditie en omdat iemand vlucht of emigreerd na Nederland hoeven wij onze traditie nog niet te verbreken, zij komen hier dus passen ze zich maar aan aan onze regels en tradities. Als wij emigreren moeten wij dat toch ook!! Nederland is al verpest genoeg zo

Gast

#1862 Re: Re:

2015-09-18 10:50

#1508: - Re:  

 Heb in Zwarte Piet nooit het stereotiep van de gekleurde medelander gezien. Door deze non discussie begin ik het steeds meer op te merken


Gast

#1863

2015-09-18 10:56

iedereen heft recht op zijn of haar mening, maar ONZE tradities moeten in ere gehouden worden.

Gast

#1864 Re:

2015-09-18 10:59

#1851: -  

 Dat durven onze politiekers hier gewoonweg niet zeggen-op enkele politieke partijen na-want dan worden we uitgescholden door "vreemdelingen"als racisten.Wij moeten ons aanpassen aan hun,volgens hen-wanneer gaan de ogen van heel politiek Europa eens eindelijk open,of willen ze het niet zien,om ook te handelen naar het voorbeeld van:Australie en de puntjes op de"i"zetten voor al wie vreemd hier binnen komt!Wij moeten ons ook aanpassen als wij naar ander land -of werelddeel reizen!En dat heeft niets met "racisme"te maken=ik ben dat woord beu!

Europa,politiekers,wordt wakker!


Gast

#1865

2015-09-18 11:01

Ik vind het een schande dat nederland haar tradities laat verpesten door een paar jankerts die het er niet mee eens zijn

Gast

#1866

2015-09-18 11:05

Houdt de nederlandse traditie in ere.
In Nederland, dan ook aanpassen aan de Nederlands cultuur,
lijkt me heel logisch.

Gast

#1867

2015-09-18 11:11

Ik vind dat onze cultuur behouden moet blijven. Mede gezien de hoeveelheid migranten die Nederland overstromen ben ik bang dat onze cultuur verloren gaat en dat er een hele andere cultuur voor terugkomt. Deze 'nieuwe' cultuur zal ons op jarenlange achterstand brengen. Elke wijze om dit tegen te gaan moet benut worden.

Gast

#1868

2015-09-18 11:12

Omdat ik niet begrijp waarom iets moet verdwijnen waar 83% voorstander van is.

Gast

#1869

2015-09-18 11:13

Ben zelf al jaren kosteloos zwarte piet aan het spelen voor een hoop kids. Geweldig vinden ze het. Ik ben zelf zenuwachtiger dan die gastjes maar oo wat een feest.

Gast

#1870

2015-09-18 11:13

Ik ben voor cultureel erfgoed en dus ook voor zwarte Piet. We laten ons inpakken door een stelletje immigranten die beter terug kunnen naar hun land van herkomst.

Gast

#1871

2015-09-18 11:15

Het feit dat Piet niet zwart mag zijn, is toch al discriminatie

Gast

#1872

2015-09-18 11:20

Omdat onze tradities gehandhaafd moeten blijven.

Gast

#1873

2015-09-18 11:20

sinterklaas is een kinder feest en zwart piet moet blijfen het heeft niks te maken met rasicmen mensen die zwarten piet rasicmen vinden moeten terug gaan waar ze vandaan komen het is een kinderfeest en het moeten blijfen zo las het is jammer dat er naar klein groep negers word geluister zelf de jumbo heeft witten pieten pieten moeten zwart zijn niet groen en niet blauw is geen smurf gewoon zwart

Gast

#1874

2015-09-18 11:21

Mijn enige commentaar is dat de viering van
dit feest voor de kinderen in de huidige vorm moet blijven.

Gast

#1875

2015-09-18 11:22

Omdat het nou eens afgelopen moet zijn met dat gezeur over zwarte Piet en slavernij. Zwarte Piet is hier in Nederland gewoon een leuke kindervriend die ze aan het lachen maakt en snoep uitdeelt. Het is een oer Hollandse traditie, waar veel kinderen, blank, bruin en zwart, blij van worden en plezier aan beleven. Dat moet niet verpest worden door een handjevol mafketels die blijkbaar niets beters te doen hebben. Het merendeel van de Nederlandse bevolking, en dan bedoel ik alle Nederlanders met alle huidskleuren, is dol op dit feest. Laten we dat zo houden!