zwartepietmoetophaagsescholenblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwartepietmoetophaagsescholenblijven.


Gast

#2526

2015-09-19 15:20

1. Het is een kleine groep "azijn-zeikers" die achter alles een achterstelling zien. Hier in den helder is er vooral veel racisme vanuit onze gekleurde minderheid naar blanke Nederlanders.
2. In de loop der jaren is zwarte Piet getransformeerd van een karikaturale knecht in een meer dan belangrijke hulp (de boeman functie met in de zak stoppen is verdwenen).
3. Deze discussie wordt alleen gevoerd in Nederland. In België, de Nederlandse Antillen en Suriname begrijpt men dit verzet niet eens.
4. Kijk naar diverse buitenlanden waar soortgelijke tradities zijn, wordt de traditie voortgezet (hebben ze daar geen opgefokte kleurlingen, die zich alleen hierover druk maken) .
5. Indien mijn kleinzoon op een school komt waar zwarte Piet is afgeschaft, zal ik alles doen om hem op die dagen van school te houden: hij heeft dan last van de zwarte-piet-ziekte.

Gast

#2527

2015-09-19 15:22

Ik sta hier helemaal achter. Ieder jaar weer die flauwe kul over zwarte Piet en dan steeds vroeger al beginnen door een paar minderheden. Ben nu zelf een dagje ouder maar mijn kinderen en ook ik zelf en mijn ouders hebben er nooit iets achter gezocht.. Zwarte Piet moet blijven en daarmee basta ! Mogen wij nog iets van onze eigen cultuur behouden ?????

Gast

#2528

2015-09-19 15:30

Sinterklaasfeesr op welke wijze aanpassen dan ook is geen sinterklaasfeest meer. Hwt kruis op de mijter is ook al weggehaald. Was ook al een aanpassing om medelanders niet te kwetsen. Zwarte Piet is de volgende aanpassing. Welke aanpassingen volgen nog meer? Sinte er klaas lijkt teveel op een katholieke priester? En zo kunnen groepen zogenaamd gekwetsten allerlei dingen blijven verzinnen. Halal onverdoofd laten slachten laten aanpassen leidt ook tot weerstand maar daar wordt ook rekening mee gehouden.. Waarom mag de ene groep wel identeit cultuur en traditie bewaren...ook al is het kwetsend of ongewenst en de andere groep niet? Nederlanders laten iedereen in zijn waarde maar de nieuwkomers respecteren onze gewoonten gewendheden cultuur dus niet...dus zijn we voor het gemak maar racisten omdat we in opstand komen..onrechtvaardig dus...dat is wat nederlanders nu in opstand brengt...van het sinterklaasfeest blijf je af net zoals onze normen en waarden

Gast

#2529

2015-09-19 15:33

Wij leven in een democratisch land. Hoeveel mensen zijn er tegen? Er wordt alleen naar de minderheid met een grote mond geluisterd in dit geval. Witte Pieten met roetstrepen hoe moet dat met kinderen die nog in zwarte Piet geloven. Zij zien dan gelijk dat het de buurman of ome Jan is.

Gast

#2530

2015-09-19 15:33

Vanwege mijn verontwaardiging over de vernietiging van een leuke vaderlandse traditie om de verkeerde redenen. Zwarte Piet heeft niets met racisme of huidskleur te maken. Het is hoogst ergerlijk, dat een kleine groep hard schreeuwende activisten dit voor elkaar krijgt. We zijn weliswaar een land van compromissen, maar er zijn zaken waarover je geen compromissen moet willen sluiten!

Gast

#2531

2015-09-19 15:37

Onze tradities worden verknald. Het is een kinderfeest!

Gast

#2532

2015-09-19 15:41

Zwarte Piet moet niet alleen in Den Haag blijven maar overal in Nederland!

Gast

#2533

2015-09-19 15:44

Ben het gezeur zat en als zelfs 99% van de getinte nederlanders dol zijn op zwarte Piet zgt dat toch wat

Gast

#2534

2015-09-19 15:45

Gewoon een oud nederlands kinder feestje vandaar!!!

Gast

#2535

2015-09-19 15:54

Ik vind het niet goed dat nu een grote groep gediscrimineerd wordt voor de mening van een klein groepje. Er wordt al teveel aan onze tradities getornd. Als ik om me heen kijk herken ik soms het Nederlands niet meer; steeds meer buitenlandse winkels. Het Sinterklaasfeest is oerhollands en dit moet blijven. Zwarte Piet is niet racistisch. Zijn kleur is afkomstig van het roet van de schoorsteen. Een folklore van meer dan 150 jaar gooi je niet in de prullenbak!!

Gast

#2536

2015-09-19 16:01

niet alleen in den haag maar ook in ALLE gemeentes in nederland moet er een sinterklaasfeest gegeven worden !!

Gast

#2537

2015-09-19 16:01

Omdat ik doodziek van een handvol frusties wordt die tegen beter weten in (of ze moeten wel heel achterlijk zijn) een kinderfeestje linken aan slavernij. Heeft niets met elkaar te maken. Ze zouden beter trots en dankbaar op hun voorvaderen zijn, daardoor kunnen zij nu zo leven en zich op deze manier gedragen.

Gast

#2538

2015-09-19 16:01

ik heb het altijd een leuk feest gevonden snap niet waarom het ineens "politiek incorrect " is
de gene die daar mee begonnen is is
A: nooit een kind geweest
B: een slechte ervaring er mee gehad
C: er niet mee opgegroeid
Goldcreek

#2539

2015-09-19 16:02

Omdat ik doodziek van een handvol frusties wordt die tegen beter weten in (of ze moeten wel heel achterlijk zijn) een kinderfeestje linken aan slavernij. Heeft niets met elkaar te maken. Ze zouden beter trots en dankbaar op hun voorvaderen zijn, daardoor kunnen zij nu zo leven en zich op deze manier gedragen.


Gast

#2540

2015-09-19 16:06

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik het absoluut niet eens ben met het afschaffen van zwarte Piet, blijf van onze tradities af!!!

Gast

#2541

2015-09-19 16:10

Omdat dit een Nederlands feest is ,nog even dan hebben we geen Hollands feest meer. Dan moeten we alles inleveren en hebben we helemaal niets meer . Verdwijnt kerst en alle andere feest dagen ook en moeten we naar de moskee?Sorry maar dit is een Nederlands feest en ik vind dir ronduit heel erg zoals er nu mee wordt gegaan.

Gast

#2542

2015-09-19 16:10

Ik heb getekend omdat ik het te gek voor woorden vind dat een zeer kleine minderheid het voor elkaar krijgt om met een zelfbedacht verband tussen een kinderfeest en slavernij een prachtige Nederlandse traditie de das om te doen.

Gast

#2543

2015-09-19 16:20

Zwarte piet is populair omdat hij tegen racisme is. Hij is geliefd omdat hij tegen autoriteit en voor de vrijheid is, zoals de meesten van ons. Sinterklaas is dan ook geen katholieke heilige, en dit feest spot met de bangmakerijen van de kerk en het gezag.

Gast

#2544

2015-09-19 16:20

Het gezeur rondom zwarte Piet moet afgelopen zijn. De geschiedenis van Sint Nicolaas is juist anti rascisme.

Gast

#2545

2015-09-19 16:25

Omdat het ons kinderfeest is belachelijk al die ophef

Gast

#2546

2015-09-19 16:26

Blijf van zwarte piet af .

Gast

#2547

2015-09-19 16:26

Belachelijk dat tradities van autochtone bevolking worden afgeschaft

Gast

#2548

2015-09-19 16:34

Zwarte Piet heeft niets met discriminatie te maken. Een wit gekleurde Zwarte Piet is dan óók discriminatie. In Duitsland kent men Schwarze Peter. Zwarte Piet draagt ook beslist geen slavenkleding! Ook maar niet bruin worden in de vakantie?

Gast

#2549

2015-09-19 16:36

Ik heb getekend, omdat ik vind dat Zwarte Piet in Nederland moet blijven, overal. Het is een kinderVriend!

Gast

#2550

2015-09-19 16:39

We moeten ons alles niet laten leunen,
Als men het niet eens is met onze tradities
Moet men maar vertrekken, en in Suriname
Is piet ook zwart