zwartepietmoetophaagsescholenblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwartepietmoetophaagsescholenblijven.


Gast

#2601

2015-09-19 21:34

Zwarte Piet is het zelfde als Rode Alie

Gast

#2602

2015-09-19 21:40

Omdat sinterklaas en zwarte piet een echt Hollandse traditie is en ik deze traditie graag aan mijn kleinkinderen mee geeft en deze traditie zeker niet laat afnemen Door een paar personen die er niets van of willen snappen

Gast

#2603

2015-09-19 21:42

Omdat ik er klaar mee ben dat Nederland zich in eigen land laat regeren door een kleine minderheid die een nostalgisch kinderfeest om zeep willen helpen met argumenten die kant noch wal raken. Dit speelt alleen in Nederland, niet in België of onze Nederlandse eilanden. Maar hier zwicht men weer uit zgn. sociale motieven. Triest

Gast

#2604

2015-09-19 21:47

Zwarte piet moet gewoon blijven en daar blijven ze poten van af zijn ze niet mee eens rotten ze maar op naar hun eigen land Ok op zouten

Gast

#2605

2015-09-19 21:50

Als we in Nederland accepteren dat je beledigt voelen het recht geeft te eisen dat andere mensen moeten veranderen is dat het begin van grove vormen van censuur. 

Hoofdoekjes en gezichtsbedekkende kleding uit culturele of religieuse overwegingen zijn in de ogen van sommige een symbool van vrouwen onderdrukking. Afschaffen dus!

De bijbel heeft nogal wat stukjes waar veel mensen aanstood aan nemen. Aanpassen dus!

Mensen in uniform doet sommige denken aan oorlog, weg ermee!

Satire en parodie, helaas er zijn sommige mensen beledigt, stoppen dus!

 

Willen we echt dat vrijheid ingeperkt word als er iemand kan worden gekwetst ? Gaat een hele hele gevaarlijke saaie wereld worden.

 

 

 


Gast

#2606

2015-09-19 22:03

Van onze traditie

Gast

#2607

2015-09-19 22:08

Ik vind dat dit is traducao en het leukste van Sinterklaas.In Brasil is het met Kerst .Papai Noel.


Gast

#2608

2015-09-19 22:10

er zitten mensen in raad en kamers,die op deze wijza nederland te
shuigel achtig optreden in ons parlememtchande maken en geen toegang verdienen in hun plitieke functies want zij maken ons land te schande de huigellaars rutten en eilders voorop

Gast

#2609

2015-09-19 22:11

omdat ik vind dat zwarte piet moet blijven en ze moeten ophouden met die onzin

Gast

#2610

2015-09-19 22:12

Handen af van onze tradities!

Gast

#2611

2015-09-19 22:39

Dat een zooi zwakbegaafden van licht- tot donkergetinte komaf weinig anders wil en kan dan kapotmaken (kenmerkend voor 'losers') is al erg genoeg.

Dat echter Hollandse, al dan niet eveneens verstandelijk beperkte maar desondanks opgeklommen correcteriken meeheulen met eerstgenoemden is puur land- en cultuurverraad.

Aan de schandpaal ermee!

Met Verene Shepherd in heur midden!


Gast

#2612

2015-09-19 22:42

kling klare onzin om een traditie hardhandig om zeep te helpen. Wie last heeft van een kinderfeest is niet goed bij zijn hoofd!
De mensen die vinden dat Hollanders in hun eigen land moeten veranderen kunnen wellicht niet naar hun land van af/herkomst en balen daar zo van dat heel Holland moet buigen... te gek voor woorden dat Hollandse overheid (overheid=GEEN meerderheid) daar voor buigen.... triest.

Gast

#2613

2015-09-19 22:56

Deze traditie moet blijven en heeft helemaal niets te maken met Slavernij of zo. Het is een kinderfeest en moet niet door een stel malloten worden verboden.

Gast

#2614

2015-09-20 00:12

Zonder de piet komt ook sinterklaas niet.
Wat een onzin om zo een kinderfeest te vergallen.
Blijf van het sinterklaas feest af.

Gast

#2615

2015-09-20 00:15

Omdat zwarte piet een kindervriend is en absoluut niets te maken heeft met discriminatie

Gast

#2616

2015-09-20 00:28

Politiek correcte slappe hap besluit

Gast

#2617

2015-09-20 00:31

ik vind het belangrijk dat ik gewoon mijn eigen tradities moet kunnen behouden. vind dat piet weer git zwart moet worden, niet zo menselijk bruin. rode lippen en de oorbellen mogen weg blijven. gewoon git zwart van roet. roe mag van mij ook weer terug, ben daar door echt niet slechter geworden.
kortom ik hou van piet, je hoort hem wel en je ziet hem niet (vandaar dat hij ook zwart moet zijn natuurlijk)
succes

Gast

#2618

2015-09-20 02:16

Waarom moeten onze eigen tradities stop zetten? Terwijl wel buitenlandse tradities door mogen gaan. Dat is toch van de zotte. We worden hier in ons eigen land gediscrimineerd. Bijv ook suikerfeest. Buitenlanders krijgen vrij terwijl de Nederlanders door moeten blijven gaan. Het is de omgedraaide wereld hier in nederland. Wanneer wordt er eens aan onze eigen mensen gedacht en dat is ook niet alleen voor sinterklaas

Gast

#2619

2015-09-20 04:31

Omdat ik vind dat zwarte piet gewoon moet blijven. We zijn er allemaal mee opgegroeid en Door een paar zeikerds raken wij onze traditie kwijt. Wij komen toch ook niet aan hun tradities

Gast

#2620

2015-09-20 04:52

Ik vind het ronduit belachelijk dat die discussie weer oplaait door zo'n kloothommel als Quinty, door hem is het allemaal gescaleerd, zwarte piet MOET zwart blijven, als je sommigen zwarte of Arabische mensen al aankijkt kijken ze minderwaardig naar je en ben je in hun ogen een rasict, je bent voor mij hier welkom als je je aanpast aan onze normen en waarden, zo niet, criminelen, mensen die homo's in elkaar slaan, kettingrukkers etc. ga je heil maar daar zoeken, dus OPROTTEN EN WEL SNEL!!

Gast

#2621

2015-09-20 06:17

Ik heb deze petitie getekend omdat ik me er ontzettend boos over maak, dat wij ons hier in Nederland,alsmaar flexibel op moeten stellen, alles wat er besloten wordt, moeten accepteren. Ons land is de afgelopen jaren al vreselijk veranderd (en niet vooral in de positieve zin helaas), en nu gaan langzaam aan onze tradities eraan, die totaal onschuldig zijn.
We hebben grote problemen in dit land, hebben we niets beters te doen dan onze Zwarte Piet te veranderen?!!!!

Gast

#2622

2015-09-20 06:19

Omdat ik zo langzamerhand genoeg krijg van de afbraak van ONZE cultuur. Een groepje van enkele zijkers wil hier gaan bepalen hoe wij moeten leven EN denken. Nogmaals als het je niet aan staat in ons mooie vrije landje ga dan zo snel mogelijk terug naar het land van herkomst. Je hoeft hier niet te wonen, het mag, maar dan pas je je maar aan.

Gast

#2623

2015-09-20 06:32

Slaat nergens op dat zwarte piet vergeleken wordt met slavernij. Niet mee eens pleur dan op naar het land waar je vandaan komt!

Gast

#2624

2015-09-20 06:41

Omdat wij vinden dat men van een Hollandse traditie af moet blijven wat is het volgende doel? de kerstman? die wordt geholpen door kleine mensjes?kinderarbeid?? Hou toch op zwarte piet is een traditie laat deze mensen eens gaan werken zodat zij niet zoveel tijd hebben voor dit soort onzin!!!!!!

Gast

#2625

2015-09-20 06:42

Prima initiatief! Hetero echt niets te maken met discriminatie -