zwartepietmoetophaagsescholenblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwartepietmoetophaagsescholenblijven.

Gast

2015-09-17 14:10

Je kunt overal wel om te zeiken als je maar goed zoekt

Gast

2015-09-17 14:12

Omdat ik vindt dat het een kinderfeest is die al lang in Nederland bestaat en moet blijven bestaan. Het gaat niet om racisme !

Gast

Omdat ik vind dat we dit kinderfeest wat bij onze cultuur hoort moeten behouden.

Gast

Is van de zotte dat een oud Hollandse traditie door een paar imbecielen afgepakt wordt

Gast

2015-09-17 14:13

Ieder land heeft zijn tradities. Wij hebben Sinterklaas en Zwarte Piet. Dit moet zo blijven. Dit is altijd al zo geweest. Als iemand het er niet mee eens is, gaan ze maar terug naar hun eigen land.

Gast

2015-09-17 14:13

Omdat ik het er niet mee eens ben onze traditie wrd gewoon van ons afgenomen is echt een schande ik vind dat als je er niet tegen kunt dat je dan terug moet naar het land van herkomst

Gast

2015-09-17 14:14

Omdat ik vind dat het sinterklaasfeest moet blijven zoals het is.

Gast

2015-09-17 14:14

Het een traditie die met name een kinderfeest dient te zijn. Daar moeten ouderen zich niet mee bemoeien. Het is al tijden zo geweest en heeft nooit tot problemen geleid. De oorsprong van het verhaal is de bisschop uit Myra en die had ook donkere knechten in dienst. Sinds wanneer moeten alle heilige huisjes omver geschopt worden. Knecht mag je natuurlijk ook niet meer zeggen terwijl dat tot in de jaren 50 een normaal begrip was. Doe gewoon en laat het kinderfeest weer gewoon een kinderfeest worden en blijven

Gast

2015-09-17 14:16

Zwarte piet is en blijft zwart!!

Gast

In de krant staat als argument letterlijk: Alle kinderen moeten zich er veilig bij voelen" Moet ik hieruit dan constateren dat dat gevoel van veiligheid met de kleur te maken heeft? 

Verder vonden mijn kinderen het niet zo eerlijk dat alle zwarte Pieten geen werk meer hebben en dat Sinterklaas dan op zoek moet naar gekleurde Pieten om hetzelfde werk te doen...

Ik dacht dat het juist de bedoeling was dat we stoppen met dicrimineren!

Gast

poten af van ons land , wij doen erg veel voor de buitenlander en het moet nu maar eens afgelopen zijn ,, wij zijn het meer dan zat

Gast

Omdat ik vind dat zwarte piet moet blijven onacceptabel om hem af te schaffen

Gast

Omdat ik vind dat je een traditioneel kinderfeest niet moet veranderen.

Gast

2015-09-17 14:17

Onze tradities moeten blijven
We moeten al genoeg rekening houden met andere culturen
Laat ze Maar een X rekening houden met ONZE tradities

Gast

waarom moet alles als discriminatie worden beschouwd?
Gewoon een leuke traditie!

Gast

Wat zwarte is moet zwart blijven! Het is een Nederlandse traditie en heeft niks met slavernij of bangmakerij te maken. Zoals ik vroeger met veel plezier het sinterklaas feest heb gevierd wil ik ook voor mijn kinderen!!!!!
Is dit de bedoeling

2015-09-17 14:18

Wat willen ze nu. Moeten wij alle kinderen gaan vertellen dat een aantal zwarte mensen niet willen dat zwarte piet cadeautjes en snoepgoed uit gaan delen. Maar dat er gelukkig wel witte pieten zijn die dit leuke werk willen doen. Wat denken jullie zal dit helpen discriminatie tegen te gaan? Of wordt het hier alleen maar mee aangezet. Zwarte Piet moet gewoon blijven!!!

Gast

2015-09-17 14:18

Omdat ik het belachelijk vind dat zwarte piet moet verdwijnen!
Zwarte Piet is nu eenmaal zwart door de schoorsteen en daar is niks discriminerend aan.
De volwassenen maken het discriminerend kinderen, zwart, bruin, geel, rood, of wit heb ik er nooit over gehoord dat het discriminatie is dat Piet zwart is.

Gast

2015-09-17 14:19

Omdat ik het belachelijk vind dat 1 man zoiets teweeg kan brengen. Gaat hem niet om de zwarte piet maar om de Hollanders te discrimineren. Hij is notabene een antiliaan en daar vieren ze sinterklaasfeest met een ZWARTE piet.

Gast

2015-09-17 14:19

Zwarte piet hoort bij de Nederlanse cultuur.
Wij moeten als Nederlanders alle andere culturen & gewoontes slikken, maar mogen niets van ons eigen cultuur houden.
Discriminatie hou to op, met discriminatie te roepen waar het niet is

Gast

2015-09-17 14:20

Het kan niet zo zijn dat democratie de dictatuur van hardst zeurende minderheden wordt.
Begin van ontmanteling Nederlandse, geroemde, samenleving... Alle culturele uitingen zullen verdwijnen en worden vervangen door aftreksels van of islam-gerelateerde festiviteiten. En dit alles door linkse slappe politici... Heb ballen en wees trots op ons land incl haar mooie tradities.

PS als het hier zo erg is gaan ze toch ergens anders wonen. Adept, adopt of get lost!

Gast

Traditie van Nederland moet blijven. Iedereen die in Nederland is komen wonen, niet normaal Nederlands spreekt en niet tegen tradities kan, moet OF zwijgen OF wegwezen.

Gast

Er is niks mis met zwart! Wit wordt nu gediscrimineerd! Zwarte Piet is Nederlands erfgoed!

Gast

Er wordt gezegd dat er collectief afstand wordt gedaan van Zwarte Piet. Collectief?? Democratisch?? Is er instemming aan de ouders en kinderen gevraagd? Als ouders en kinderen op scholen niets meer te zeggen hebben gaat het fout met Nederland en zijn wij niet beter dan Erdogans dictatuur. De meerderheid van de mensen wil dat Zwarte Piet niet veranderd. Dan moet er naar de meerderheid worden geluisterd. Dat is democratisch. Nog los van et feit dat Zwarte Piet NIETS met racisme te maken heeft, behalve in de hoofden van mensen die toch nooit tevreden zullen zijn, zich altijd gediscrimineerd zullen blijven voelen en die een idee van honderden jaren geleden op Zwarte Piet projecteren. GET OVER IT!!! . Onze cultuur wordt ons afgepakt. Dit is ontoelaatbaar. Iets zegt mij dat landverrader van Aartsen hier achter zit. De man die er alleen maar zit voor allochtonen en niet voor de autochtonen.

Gast

2015-09-17 14:21

Een stelletje nitwitten krijgt het voor elkaar om een zuiver Nederlandse traditie te discussie te stellen. Dat een gemeente daar in meegaat is belachelijk.