uitzetting

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie uitzetting.

Gast

#26 Patrik

2011-10-17 13:03

PATRIK

Gast

2011-10-17 14:07

Belachelijk echt! Als je ziet hoeveel buitenlandse junkies hier zijn die juist slecht zijn voor de maatschappij en zelfs die mogen blijven en ook nog eens geld krijgen om heroïne te spuiten
En mensen die het juist wel graag willen die moeten terug

Geniaalgestoordd
Hoeman

#28 Dit kan niet!!!

2011-10-17 22:59

Deze mensen komen hier met een hoop op een nieuw start, een toekomst voor de kinderen een kans op een goed leven.
Dit kun je deze mensen niet aan doen vooral niet naar al deze jaren naar alles wat ze meegemaakt hebben. Denk aan de toekomst van deze mensen. LAAT DEZE MENSEN HIER BLIJVEN (Familie Khan).

Gast

2011-10-18 17:27

Ridicuul dat dit soort situaties zich kunnen voordoen.

Gast

2011-10-18 19:45

getekend

Gast

2011-10-20 12:43

familie khan moet blijven!

Gast

2011-10-20 19:07

goede actie de famlie khan moet hier in nederland blijven

Gast

2011-10-21 00:12

FIGHT FOR RIGHT Y'ALL!!! www.fight4right.nl

Gast

2011-10-21 08:59

just because! fight 4 right!!!

Gast

2011-10-21 09:34

Dit is te gek voor woorden, een iemand die echt onderzocht moet worden omdat hier aanleiding voor is daar word weinig tot niets mee gedaan en nog geseponeerd ook en mag vrolijk verder met zijn leven en doorgaan waar hij mee bezig is....Mensen die zich gedragen en iets van hun leven maken gaan ze het leven onmogelijk maken en straffen ze....ik kan er echt niet bij met mijn verstand

Gast

2011-10-21 20:32

Ze kunnen die families toch niet terugsturen?!, ze zijn helemaal ver - Nederlands.

Gast

2011-10-22 00:26

Onmenselijk dat asielbeleid,mensen moeten sneller uitsluitsel krijgen.

Gast

2011-10-22 00:33

Petitie word doorgestuurd!

Gast

2011-10-22 00:57

2 handtekeningen erbij van mij

Gast

2011-10-22 10:28

Ik vind het een goede actie omdat we wel aan onze medemens moeten BLIJVEN denken.

Gast

#41 Kickboksers op de bres voor uit te zetten asielzoekers door Goos Bies

2011-10-24 16:24

-Sportschool begint petitie tegen dreigend vertrek drie leerlingen
-Ahmed moet na tien jaar terug naar Afghanistan, daar kent hij de taal niet eens
leeuwarden Sportschool Kai Muay heeft gistermiddag spontaan een petitie opgesteld tegen de dreigende uitzetting van drie van zijn leerlingen. In korte tijd hebben drie asielzoekers een brief gekregen dat ze moeten vertrekken. Kickboksleraar Faust Neudorfer uit Oudebildtzijl vraagt zich af wat er aan de hand is en doet alles om aandacht te vragen voor zijn pupillen. Naast het verzamelen van handtekeningen zet hij sociale media als Facebook en Twitter in. Neudorfer heeft al meer dan tien jaar asielzoekers onder zijn leerlingen. Niet eerder kwam het voor dat ze achter elkaar werden opgeroepen voor vertrek. ,, Het lijkt wel alsof ze allemaal tegelijk het land uit moeten.” Dinsdag moest de dertienjarige Aram Hassan met zijn ouders en achtjarige broertje van het asielzoekerscentrum in Sint Annaparochie naar de gezinslocatie in Katwijk. Daar wordt het gezin dat niet in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning voorbereid op terugkeer naar Irak. De ouders van Aram, die net als zijn broertje in Nederland is geboren, komen uit dat land. ,, Ze hebben het idee dat ze daar in een kamp leven.” Daarnaast kreeg de negentienjarige Ahmed Khan uit het azc in Burgum een brief dat hij met zijn ouders en drie broers binnen twee weken naar het vertrekcentrum in Ter Apel moet. Volgens Neudorfer woont de jongen al tien jaar in Nederland. ,, Hij doet het net als zijn broers uitstekend op school, alles ging goed, hij zat in het laatste jaar en nu dit. Hij moet terug naar Afghanistan, daar kent hij de taal niet eens. De kans is groot dat-ie daar wordt vermoord.” Een derde asielzoeker, de 21-jarige Payam Amiri, is pas een jaar in Nederland. De Iraniër moet met zijn vader terug naar Italië, waar zij al een asielaanvraag hebben gedaan, terwijl zijn zus en moeder in Nederland mogen afwachten of ze in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning. Neudorfer en zijn twee collega’s hebben momenteel zo’n tien asielzoekers onder de leerlingen. Volgens hem is kickboksen een goede uitlaatklep. ,, Asielzoekers mogen niks, via het kickboksen kunnen ze wat agressie kwijtraken en leren ze met elkaar omgaan. Hier komen alle culturen bij elkaar”, zegt de sportleraar. Soms ook met sportief succes. Zo is de Angolees Isaias Ferreira, inmiddels statushouder, in de B-klasse Nederlands kampioen. Volgens Frank Wassenaar, woordvoerder van minister Gerd Leers (Integratie), is het toeval dat er nu drie leerlingen van Neudorfer moeten vertrekken. ,, Het zijn drie gevallen apart. En het komt vaker voor dat iemand hier tien jaar zit en toch terugmoet, vaak als gevolg van veel lange procedures.” Ook Alet Bouwmeester van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers zegt dat er ,, geen sprake is van een hausse” aan uit te zetten asielzoekers. ,, Maar we kennen allemaal het huidige asielbeleid...” Neudorfer wil snel veel handtekeningen verzamelen en die dan aanbieden. ,, Aan wie Aan minister Leers.” Hij voelt zich tamelijk machteloos. ,, Ik krijg het gevoel alsof er straks een trein komt waar iedereen wordt ingestouwd en afgevoerd. Ik zoek een mogelijkheid om voor die trein te gaan liggen.”

Aram moet naar Gilze-Rijen
Vader in verwarde toestand door politie naar GGD-arts gebracht St.-Annaparochie De vader van de Iraakse jongen Aram Dana Hassan is gistermiddag in verwarde toestand meegenomen door de politie. Hij uitte op het asielzoekerscentrum in St.-Annaparochie dreigementen. De vader van Aram is volgens zijn indirecte kennissen Eelke en Zwanny Visser ten einde raad. Hij heeft een brief gekregen waarin staat dat het gezin over twee weken naar de gezinslocaties in Gilze-Rijen moet verhuizen. Daar worden sinds enige tijd gezinnen met minderjarige kinderen opgevangen die geen recht hebben op opvang. Dat gebeurt sinds het gerechtshof in Den Haag op 11 januari van dit jaar bepaalde dat minderjarigen altijd onderdak verdienen. In Gilze-Rijen heerst een soberder regime. Volgens Visser is er elke dag stempelplicht, waardoor de uitgeprocedeerde asielzoekers niet eens naar de kerk of de moskee kunnen. De vader van Aram zou gedreigd hebben zichzelf in brand te steken. De politie kan dat niet bevestigen. Die stelt alleen vast dat er sprake was van dreigementen en een verwarde toestand. Een GGD-arts heeft de man beoordeeld. Aram is dertien jaar en net als een broertje in Nederland geboren. Hij zit sinds kort op de havo van Piter Jelles in St.-Annaparochie. De jongen kwam in juni in het nieuws door een brief aan minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel). Hij reageerde verontwaardigd dat er bij het uitzettingsbeleid mogelijk een uitzondering wordt gemaakt voor Afghaanse meisjes die verwesterd zijn, maar niet voor verwesterde jongens uit bijvoorbeeld Irak, zoals hij.

Gast

2011-10-24 18:44

Rare wereld ! Asielzoekers die in nederland aan een toekomst werken moeten terug naar land van herkomst en die asielboefjes die niet aan hun toekomst werken, zitten in onze gevangenissen op onze kosten de maatschappij te verneuken. Ik vraag me af wat nu goed of slecht is.

Gast

2011-10-24 22:27

hoop dat t helpt faust grtz sjoerd postma marsum friesland

Gast

2011-10-25 13:49

niemand is illegaal op deze wereld

Gast

2011-10-25 15:29

Niemand is illegaal op deze wereld. Laat deze mensen hier blijven!!
msst

#46 uitzetting

2011-10-27 14:46

Geeef deze mensen een leven .
En laat ze hun toekomst vedder opbouwen
Hier. Na zoveel jaaren is het onmeselijk
Zomaar iemand die het goed doet en zijn eigen taal amper kent trug te stuuren vind het diep maar dan ook diep triest van nl stuur gedetineerden trug beter idee. deze mensen maken wat van hun leven en gedetineerden niet.!!!!!!

Gast

2011-10-29 00:22

Ik ga volgende week trainen bij Faust
en ben echt blij om dit te lezen dat hij hier om geeft
zelf kom ik ook uit afghanistan wij hebben dit ook gevoeld maar wij hebben gelukkig wel verblijf gekregen
ik hoop dat alle allochtonen die hier in Nederland het goed pad op gaan hier ook mogen blijven en verblijf krijgen en een normaal leven kunnen opbouwen

Gast

2011-11-07 20:09

Het is een drama dat een familie, die al 10 jaar in Nederland woont, terug moet naar naar eigen land. Ik hoop op een generaal pardon voor vele families, bespaart veel leed, tijd en energie. Ik vind dat er nieuwe regels moeten komen, mensen kunnen niet na 10 jaar worden weggestuurd met alle gevolgen van dien. Het zijn ondertussen nederlanders geworden!!!!

Gast

#49 human rights nederland

2011-11-08 03:23

De regering weet dondersgoed dat zodra familie khan terug wordt gestuurd naar afghanistan deze familie de dood staat te wachten, na 10 jaar worden ze naar een uitzend centrum gestuur in het verre zuiden van het land, IND , COA en de huidige regering doen wat ze willen met mensen die jarenlang in ons land verblijven, studeren, wonen en elke dag weer met onzekerheid een plekje in ons samenleving proberen te vinden. Ik heb geen woorden voor deze onmenselijke misdaad. Geef dan na een jaar deze mensen een antwoord of ze mochen blijven of niet, eerst mensen in een verschikkelijke asielzoeker centrum stoppen met tien tallen verschillende nationaliteiten, elke dag stress bezorgen dat ze toch alsnog moeten vertrekken omdat land van herkomst veilig is, terwijl elke dag weer mensen  vermoord worden zonder enige rechtsysteem. Nederland moet zich schamen....iedereen is welkom, elke jaar weer worden duizenden asielzoekers binnengelaten, omdat nederland voor iedere asielzoeker subsidie krijgt, er is werkgelegenheid in azc's, en vluchtelingen worden uiteindelijk de dupe van, mensen zo lang mogelijk in godverlaten asielzoeker centrums in onzekerheid laten wachten, maar ja als maar geld binnen stroomt, en de nederlandse bevolking wordt toegezegt dat ons belasting geld naar vluchtelingen gaat, ik heb er geen woorden voor.