De Kinderboeken in de Bieb Oostzaan moeten blijven

De Kinderboeken in de Bieb Oostzaan moeten blijven / Mededelingen / UPDATE: De gemeente Oostzaan reageert / Opmerkingen

Gast

2019-11-09 05:28

Van alle kinderen is het juist de leeftijd vanaf 5 jaar en ouder belangrijk. 0-4 lijkt mij veel minder belangrijk. Succes!

Gast

2019-11-09 09:22

Bedankt voor de update! Fijn dat de boeken voor de peuters nog in de bieb blijven. Ik hoop Dat de rest ook zal blijven. Onze dochter van 9 verslint boeken. Heel jammer als we ons 3 wekelijkse loopje naar de bieb niet meer hebben.... Het zal de stimulans tot lezen echt verminderen. Groetjes Marlies
M Rijks
De auteur van deze petitie

#3 Re:

2019-11-10 21:15

#1: - Van alle kinderen is het juist de leeftijd vanaf 5 jaar en ouder belangrijk. 0-4 lijkt mij veel minder belangrijk. Succes!

Dank!

Alhoewel het tegenstrijdig lijkt, is de leeftijd van 0-4 jaar al van belang voor ontwikkeling van leesplezier. Want leesplezier begint met voorlezen - al in het eerste levensjaar begint dat met voelboekjes met kleurige afbeeldingen, en gaandeweg wordt dat uitgebreid naar rijk geïllustreerde korte verhaaltjes. Zo wordt langzaam een spoor getrokken van visuele voorstelling naar het gesproken en geschreven woord. Kinderen die vóór (en tijdens) hun schoolperiode al regelmatig voorgelezen worden slaan later ook veel vaker met plezier een boek open (en als gunstige bijkomstigheid gaat de taalontwikkeling zowel op jongere als latere kinderleeftijd ook sneller).

Kortom, leesplezier wordt al ontwikkeld voordat de eerste letter gelezen wordt.

M Rijks
De auteur van deze petitie

#4 Re:

2019-11-10 21:16

#2: - Bedankt voor de update! Fijn dat de boeken voor de peuters nog in de bieb blijven. Ik hoop Dat de rest ook zal blijven. Onze dochter van 9 verslint boeken. Heel jammer als we ons 3 wekelijkse loopje naar de bieb niet meer hebben.... Het zal de stimulans tot lezen echt verminderen. Groetjes Marlies

Leuk, wij hebben ook zo'n kind, Marlies! Bedankt voor je steun!

Marlous

2019-11-14 22:13

Gewoon voor iedereen behouden. Het is een gigantische ontmoetingsplaats voor senioren. Er wordt vaak een praatje gemaakt. Hoezo vereenzamen ouderen als je dit soort belangrijke ontmoetingsplekken gaat inkrimpen. Dat moet ook meewegen Groet Marlous Vogel