Stop de vete onder de V-partijen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de vete onder de V-partijen!.

Gast

2012-04-22 13:54

Vlaanderen is te mooi om te laten vernietigen door twisten tussen partijen die het beste voor hebben voor Vlaanderen. Van de ene partij zijn we zeker, de andere zou best kleur bekennen. De huidige tweespalt zou wel eens in een "grand écart facial" kunnen eindigen met pijnlijke gevolgen.
traveller

#2 Sterke interne Vlaamse politiekers zijn amateurs in Brussel

2012-04-22 15:02

De Vlaamse nationalisten of pseudo nationalisten hebben steeds bewezen dat ze in Vlaanderen hun mannetje kunnen staan maar hebben nooit Brussel kunnen winnen.
Het huidige spectakel is gewoon onzinnig en zal Vlaanderen een serieuze kater bezorgen.
Het NVA staat en valt met de populaire en tactisch intelligente BDW, die echter een hopeloze Vlaamse strategie volgt.
Het moment dat BDW een stap terug zet als burgemeester van Antwerpen is het gedaan met het NVA als grootste Vlaamse partij.
Ondertussen wordt Vlaanderen wel meegesleept in de Belgische bodemloze put dank zij het NVA.
De enige oplossing is een Vlaams nationalistisch verbond met een definitieve NVA verklaring VOOR de Vlaamse onafhankelijkheid.

Gast

2012-04-22 15:51

We zijn het grondig beu, dat geruzie en gestook, meestal ingegeven door persoonlijke ambities die totaal ondergeschikt zouden moeten zijn aan de Vlaamse Zaak

Gast

2012-04-22 16:01

De argumentatie van de N-VA om geen coalitie met het Vlaams Belang aan te gaan, namelijk dat de N-VA niet gelooft in het maatschappijbeeld van het Vlaams Belang, is pure onzin. Een coalitie tussen twee of meer partijen is steeds een coalitie tussen partijen met een verschillend maatschappijbeeld. Als er maar één maatschappijbeeld was, dan was er maar één partij.
Jef uit Knokke-Heist

2012-04-22 16:30

Ik ben bereid die petitie te steunen,te ondertekenen...maar wens in geen geval 'gesierd' te worden met die driekleur...

Gast

2012-04-22 17:47

laat ons vurig hopen dat het iets uithaalt!

Gast

2012-04-22 18:08

Als nationaal voorzitter van het KVHV en de Gentse afdeling kan ik zeggen dat wij dit initiatief en vooral de boodschap onderschrijven.

Gast

2012-04-22 18:27

Het wordt de hoogste tijd dat men kijkt naar de gemeenschappelijke standpunten in plaats van steeds de verschillen op te noemen; idem voor alle Vlaamse verenigingen!!!
Thor Wodan

#9 Hoop doet leven !

2012-04-22 18:29

Meer dan 1 jaar geleden schreef Bart De Wever mij letterlijk QUOTE : "Wat uw opmerkingen over mijn uitspraken t.a.v. het Vlaams Belang betreft, wil ik alleen maar zeggen dat ik respect heb voor al mijn collega's, maar dat men in de politiek tegen een stootje moet kunnen en zeker als men zelf de grove en harde taal niet schuwt". UNQUOTE.
Van al dat respect kan ik tot op heden weinig om niet te zeggen "niets" terugvinden, zeker niet als ik de heren De Wever en Dewinter vandaag in de 7de dag nog maar eens heb mogen aanhoren.
Voor wat het harde taalgebruik betreft stel ik daarentegen een ontembare groeifactor vast.
Voor een echte Vlaming komen dergelijkle situaties bijzonder pijnlijk over en hopelijk gaan beide heren dat in deze verkiezingsstrijd eindelijk eens beseffen en laten zij zich niet telkens opnieuw door de media en de journalisten strikken.
Een reden temeer om deze petitie "Stop de vete onder de V-partijen" met hart en ziel te steunen, echter eerst moet die Belgische vlag weg en dient er een echte Vlaamse Leeuw op jullie stek beschikbaar te zijn alvorens ik de petitie onderteken.
Met Vlaamse groet,

Gast

2012-04-22 18:48

Een zeer goede actie en maak bekend wie zijn eigen profijt voor ogen heeft
AVV-VVK

2012-04-22 18:49

Spijtig dat ons mooi Vlaanderen en de Vlaamse gedachte ten onder moet gaan onder broedertwist en schande... omdat de ene Vlaming met getrokken zwaard t.o.v. de andere staat! In Wallonië trekken ze tenminste aan één touw en dat maakt hen sterk! Spijtig dat ik de Belgische wapenspreuk : "eendracht maakt macht" moet aanhalen,maar daar zit wel veel waarheid in!! Vlamingen aller gedachten, verenigt u, het einddoel voor ogen!!

Gast

#12 Re:

2012-04-22 18:49

#5: Jef uit Knokke-Heist -

Beste Jef gewoon Nederland laten staan en je hebt de NL vlag - Nederlandse groeten Karel

Jean Pierre BOVELE

#13 stop de vete onder de V partijen

2012-04-22 19:14

Eigenlijk heeft NVA een geheim agenda.
De Wever is groot "mogen" worden met de hulp van héél het Belgische establishment omdat hij beloofde Vlaams Belang af te blokken.
Voor alle zekerheid werd er een serieuze "rem" ingebouwd in de persoon van rode rakker en logebroeder en dus notoir Belgisist Siegfried Bracke.
In een vraag aan NVA over de loge lieten ze me per mail weten dat ze niet kunnen tussen komen in HET GELOOF !!!!! van hun leden. Ik wist niet dat de vrijmetselaars een geloof waren !?!?
Zeg me eens NVA hoe kan een Belgisist stilaan het nummer twee worden in een partij die in haar statuten stelt: 'we streven naar een onafhankelijk Vlaanderen' ?
Ook die tweezak Bracke dan maar buitengooien ? nee want dan mag De Wever niet meer meespelen van de staatsveiligheid en co !
Dus mensen stem zeker niet voor NVA of we hebben een grijze baard voordat er ooit nog maar sprake zal zijn van Vlaamse onafhankelijkheid.
Men wil voorkomen dat België splitst omdat Wallonië dan armer wordt van Griekenland, en toch staan de Vlamingen toe dat deze armlastige mensen baas spelen over ons ! Men bedankt normaal de mensen uit wiens hand men eet !!! Schande.
De PS van onze nationale pedofiel Di Rupo maakte Wallonië economisch kapot en nu zijn ze bezig met heel België en de Vlamingen staan erbij en kijken ernaar !
Mensen, zonder Wallonië zijn we de rijkste regio van Europa ! Ik stel al jaren : 'Een onafhankelijk Vlaanderen is Monaco aan de Noordzee' niet meer en niet minder en IK gun dat aan mijn kinderen en kleinkinderen !!!
Het Vlaams Belang deed al ontelbare pogingen via hun voorzitter om toenadering te zoeken tot NVA maar De Wever schijnt het Vlaams Belang te haten om eerder uitgelegde redenen: te gevaarlijk voor de eenheid van het land. Dus Mijnheer De Wever beken eindelijk eens kleur en zeg dat je een 'traditionele partij' wil worden BINNEN België zoals je stiekem zal beloofd hebben!
Raar genoeg schrijf ik zulke teksten al jaren op alle sites ook die van NVA en krijg nooit weerwerk om maar iets te weerleggen !
Dus maar een oplossing voor onze welvaart: stem massaal Vlaams Belang of blijf zoals De Winter nog zopas stelde in de zevende dag ook in Antwerpen aanmodderen op juist dezelfde manier maar dan met NVA bij in het bestuur.
Dat de verandering niet van NVA moet verwacht worden moeten alle mensen die niet ziende blind zijn nu toch al ondervonden hebben na de 'prachtige' regerings onderhandelingen !
Daar lijkt het inderdaad voor iedere nuchtere waarnemer dat De Wever nogal gespartelt heeft om 'HET' niet te moeten doen die onafhankelijkheid want zoals hij zelf toen stelde hij haalde te veel stemmen !
Zoals Shakespeare stelde 'The rest is silence !' indien U er als kiezer niets aan doet.
Moest het Vlaams Belang terug met sprongen groeien dan pas zal men de Waalse arrogantie kunnen afblokken !

Gast

2012-04-22 19:30

natuurlijk moet elke vlaming de wens uiten dat die dwaze vete moet stoppen, maar ik vrees dat dit weer een maat voor niets zal zijn; het water is veel te diep en te troebel.

Gast

2012-04-22 19:53

liefst niet teveel woorden, maar effectieve daden voor een duidelijke Vlaamse samenwerking voor een Vlaamse Republiek !
STEFFENS Marie Josee

#16 LAAT JE NIET NAAIEN ! door Di Rupo :( maar zeker ook niet door De Wever

2012-04-22 20:04

Het is onweerlegbaar dat Vlaams Belang de enige eerlijke partij is en dat NVA een dubbele of verborgen agenda heeft.
Laat je bij de verkiezingen zeker niet naaien door Di Rupo :( maar ook niet door NVA.
Kies het zekere voor het onzekere : stem Vlaams Belang
Alleen dan zal je het je achteraf niet kunnen beklagen, want wat is er mis met VB ?
Te extreem ??? Mijn ... :) volgens de regimepers die vol linkse rakkers zit ja, maar daarom moeten wij intelligente mensen dat toch niet blindelings slikken !
Het échte extreme aan Vlaams Belang ? WIJ ZIJN ZONDER OMWEGEN VOORSTANDER VAN EEN ONAFHANKELIJK EN DUS RIJKER VLAANDEREN !!!
Laat jullie aub toch verder niets wijsmaken, we zijn in 2012 toch al slimmer dan dat geworden, niet ???
Pierre de Beeste

#17 Re:

2012-04-22 20:17

#5: Jef uit Knokke-Heist -

Volledig akkoord, ook ik kan deze petitie niet steunen zolang ze "ontsierd" wordt met belgische kleuren ! ! !

Gast

2012-04-22 20:22

Hopelijk wint het gezond verstand ditmaal en laten we eindelijk de "broedertwist en schande" definitief achter ons! Alles voor Vlaanderen!
Brecht Arnaert

#19 Beide N-VA en VB zijn fout

2012-04-22 20:24

De analyse van beide N-VA en VB is fout. N-VA denkt zo groot te kunnen worden dat ze het systeem kan kraken, maar het systeem is zich voor onze ogen aan het heruitvinden. VB denkt de Vlaamse bevolking zo ver te kunnen krijgen dat ze de grote stap voorwaarts zullen wagen, maar dat is de aard van ons volk niet. Vlamingen zijn angsthazen, kijkend naar wie ze moeten volgen.

Vergeet burgerlijke ongehoorzaamheid, daarvoor is de Vlaming niet groot genoeg. Maar politieke ongehoorzaamheid, dat kan een optie zijn. De ideeën die ik naar voren breng in www.dekwantumsprong.be zijn nog door niemand weerlegd, en ik denk dat het een valabel project is waar N-VA, VB en alle partijen die nog een greintje liberaal bloed in hun aderen hebben aan kunnen samenwerken.

En doen ze het niet, dan is Vlaanderen zijn onafhankelijkheid niet waard. Dan hoop ik uit de grond van mijn hart dat heel dit klootjesvolk, mijn klootjesvolk, zo snel mogelijk verfranst wordt. Ik zeg dat niet uit een goedkoop retorisch verlangen, maar om mensen erop te wijzen dat het een natuurwet is: wat niet vecht voor zijn eigen bestaan, gaat ten onder. Beweren de Vlamingen een eigen reden van bestaan te hebben, laat ze het dan bewijzen.

Ik roep in DKS niet op om de Walen te domineren, maar om op te komen voor onszelf. Je kan niet blijven weglopen, je kan niet blijven plooien. Soms moet je je tanden laten zien, de sprong wagen, en de grondwet breken. Mocht N-VA willen, dan kan het de andere partijen, met de steun van de bevolking, zo isoleren dat ze niet anders kunnen dan meedoen. BDW liet al ballonnetjes op in die richting. Ik hoop er meer te zien.

BOVELE Jean Pierre

#20 VLAMINGEN LEER LEZEN EN UIT UW OGEN KIJKEN of je laat je nog naaien door Di Rupo ook !!!

2012-04-22 20:31

Mensen aub. de tweestrijd waartegen we pleiten barst weeral los !
Over een Belgisch vlaggetje !
Denk toch eens na en leer lezen !!! men vraagt van de opstart uit eventueel het NEDERLANDSE vlaggetje te laten staan ! en schrijf bv. Gemeente, Vlaanderen
Zien sommige mensen dan niet dat dit eigen is aan de site en dat dit niet kan veranderd worden ?!?!
Niet voor niets dat velen zich laten bedriegen bij de verkiezingen door de media en de regimepers !

Gast

2012-04-22 20:33

Milo Lembeek
NVA zingt de lichtjes van de Schelde en niet
de Vlaamse leeuw ! dat zegt al genoeg zeker ?
BOVELE Jean Pierre

#22 Re:

2012-04-22 20:41

#21: -

En tot ontsteltenis van B De Wever zongen ze ook nog op een vorige bijeenkomst dat liedje over de migranten !

Gast

#23 Re:

2012-04-22 20:51

#1: -

Laat Vlaanderen niet ondergaan in haat en broedertwist en schande!!!!

Mark

#24 ego's en politiek correct glijmiddel

2012-04-22 21:17

Politieke ego's en persoonlijke vetes uit het verleden staan helaas de zo broodnodige samenwerking tussen N-VA en Vlaams Belang in de weg: of waarin Vlaanderen en zijn telkens weer klein kan zijn.

Komt daar bovenop nog het kortzichtig achternalopen van de bekrompen politieke correctheid, het belgische glijmiddel bij uitstek. Tja. Wij Vlamingen krijgen wat we verdienen: het belgische deksel op onze neus.

Gast

2012-04-22 21:31

wijze woorden!