De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.

Gast

2013-09-19 10:33

in 2007 stond ik, van de ene dag op de andere, voor de keuze de WW in te gaan of...????? Zonder lang over na te denken besloot ik als zzp'er aan de slag te gaan. Hiermee heb ik veel risico's genomen, zeker als enige kostwinner in mijn gezin. Ik kost de samenleving niets, geen www, geen ziekte kosten. Als ik werk heb ik geld, werk ik niet dan heb ik geen inkomen. Ik werk zo lang mogelijk door, ziek of niet ziek. Ik dop mijn eigen boontjes, ben geen last voor de samenleving. De zelfstandigen aftrek moet blijven want dat is de enige compensatie.

Gast

2013-09-19 10:37

Mijn inkomsten zijn nog minimaal. Belastingverzwaring betekent dat ik mijn vak niet kan blijven uitvoeren. De kans op werk is nihil. Dit betekent een bijstandsuitkering. Lijkt mij geen bezuiniging!

Gast

2013-09-19 10:37

Deze ingreep zal funest uitpakken voor vele ondernemers, ik werk al 15 jaar bedrijfsadviseur en kan melden dat het het nooit zo dramatisch is geweest al nu bij mee dan de helft van mijn klanten gaat het ronduit beroerd!
Dit zal alleen maar erger worden met deze vooruitzichten, visie ontbreekt in Den Haag
mvg M. de Leeuw

Gast

2013-09-19 10:42

laten ze geld gaan halen waar geld is.
dus bij de graaiers en de banken

Gast

2013-09-19 10:51

Helemaal mee eens. De regering kan zzp'ers niet gelijk trekken met loondienst. Hoop dat onze regering is in hun eigen portemonnee geld gaat halen en niet bij alle werkende Nederlanders.

Gast

2013-09-19 10:55

Als zzp'er verdien ik (al ruim 10 jaar) ongeveer 1500-1800 euro per maand bruto. Dat is (naast het inkomen van mijn man) net genoeg om het hoofd boven water te houden. Arbeidsongeschiktheidsverzekering of pensioen kan ik niet opbrengen, een financiële buffer opbouwen ook niet. Aan belasting betaal ik maandelijks 275 euro. Dankzij de zelfstandigenaftrek krijg ik daarvan ongeveer 70% terug, wat we ook hard nodig hebben. O.m. om te investeren in nieuwe apparatuur. Zonder zelfstandigenaftrek dreigt gedwongen verkoop van ons in betere tijden – zowel mijn man als ik zijn er na ontslag flink op achteruitgegaan – gekochte huis. Mensen die al jaren hun eigen broek ophouden en niemand tot last zijn worden er straks de dupe van dat de overheid heeft ontdekt dat ze belastinginkomsten derft doordat werkgevers hun lasten op de samenleving afwentelen door mensen in loondienst te ontslaan en als freelancer voor zich te laten werken.

Gast

2013-09-19 10:57

Goede actie: ondernemers zijn het smeermiddel van de economie. Duizenden ZZP-ers hebben minimaal 30% minder omzet in de afgelopen jaren. Nog meer beknibbelen en er zullen velen tot de bijstand worden veroordeeld

Gast

2013-09-19 11:00

Wellicht is het een idee om de oudedagsreservering (uitgestelde bealstingbetaling) op te heffen ipv zelfstandigenaftrek.

Gast

2013-09-19 11:11

Moet blijven!!!

Gast

2013-09-19 11:17

Het moet nog wel leefbaar blijven. Deze mensen werken meestal nog harder dan de mensen die voor de baas werken en dan zou je ook nog dat laatste beetje afpakken waar ze voor werken. Mensonterend gewoon. De onzekerheid die waarin ze leven is er veel te groot voor. Mede dank de graai cultuur van de hoge heren die iedereen, die niet in pak rondloopt, alles willen afpakken waar ze voor kromliggen.

Gast

2013-09-19 11:25

Mensen die willen werken met de nadruk op willen, die door als zzper aan de slag te gaan, daardoor hun als ex werknemer verworven zekerheden overboord hebben gegooid en soms zelfs op aandringen van het uwv als zzp'er zijn gaan werken en ondernemen, worden door dit kabinet als "oud vuil" behandeld!

Gast

2013-09-19 11:30

De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven!!!

Gast

2013-09-19 11:32

Aftrek voor zelfstandigen is desastreus. We werken keihard voor weinig geld en alle risico is voor ons. Give us a break!!

Gast

2013-09-19 11:43

Het is de reinste diefstal en de genadeslag voor veel zzp'ers.
Crimineel besluit wat voor veel stille armoede zorgt!

Gast

#1965 Logistiek Nederland krijgt hierdoor de genadeklap...

2013-09-19 11:52

Bij veel logistieke-en vrachtbedrijven staat het water al aan de lippen... Nog meer werkgevers erbij die hun personeel als ZZP'er gaan inhuren? Een blik zeer goedkope personen uit het Oosten erbij die het werk voor de neus van Nederlandse bedrijven wegkapen? En premier Rutte e.c. doet met deze maatregel de rest! Draait dan de helft van deze sector de nek om... en kunnen straks allemaal de bijstand in! Dank u!

http://www.tln.nl/tln.html?id=42555

Gast

2013-09-19 11:59

Het is al keihard werken voor weinig en dat weinig kan NIET NOG MINDER worden

Gast

2013-09-19 12:20

zelfstandige vanaf 1975, alle werkruimtes zelf gefinancierd, alsmede ziektekosten en alles wat er verder nodig is om als ZZPer te werken en dat werken dan keihard!

Gast

2013-09-19 12:29

breek de bouw niet af!

Gast

2013-09-19 12:33

Uit ervaring zie ik menige ZZP-er op de afgrond staan (financieel). Dat mag niet erger worden.

Gast

2013-09-19 12:55

Trees huijbregts
Ik ben al 50 jaar zelfstandige dus dit moet ook zo kunnen blijven al ben ik al 69 jaar oud.

Gast

2013-09-19 13:02

samen staan we sterk.

Gast

2013-09-19 13:04

Als de zelfstandigenaftrek verdwijnt ,dan is het significant dat ook mijn bedrijf verdwijnt.

Gast

2013-09-19 13:06

Ik hoor de politiek nooit over de NADELEN die de zelfstandige heeft. B.v. voor g/w/l voor veel meer aangeslagen worden als dat je normaal prive gebruikt, maar ja je hebt de zaak aan huis dus verbruik je meer stroom. Dus WEL voor eigen rekening, niet die van DIT kabinet. Een busje, dus meer dieselverbruik, maar ja anders krijg je de spullen van de klanten niet mee. Geen km priveverbruik, maar geen tijd EN geen zin ELKE km te verantwoorden DUS wel de bijtelling. Degenen (het woord "mensen" vind ik een te grote eer , die in dit kabinet zitten hebben geen greintje respect voor de zelfstandige ondernemer. ALTIJD klaar staan, altijd alles moeten verwerken, maar dan de zelfstandige verwijten dat ze NIET "innovatief"zijn. Gut laten wij elke dag opnieuw kijken hoe we onze klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Dat is creatief, innovatief, maar vooral met VEEL liefde voor ons vak. Het enige nadeel is dat we onze kinderen ook nog te eten willen geven. Blijkt dit kabinet onnodig te vinden

Gast

2013-09-19 13:19

Als de zelfstandigenaftrek verdwijnt ,dan is het significant dat ook mijn bedrijf verdwijnt. Het enige voordeel is dat de bedrijven weer mensen zullen gaan aannemen , want er zal een te kort aan zzp`s zijn deze groep komt voor het merendeel in de bijstand .En het merendeel van de werkgevers neemt personeel aan die werkt tegen een zo laag mogelijk tarief en deze mensen komen van over de grens. Van deze mensen zullen er veel zijn want de slagboom staat open en ze komen in grote getallen het geld word hier niet geconsumeerd en de schatkist zeker niet gevuld. Wie o wie kan onze economie nog redden !

Gast

2013-09-19 13:30

Deze maatregel invoeren terwijl juist nu heel veel ZZPers het heel zwaar hebben, zal de gemeenschap meer geld kosten dan dat het zal opleveren. Kan de zelfstandigenaftrek niet inkomens afhankelijk worden gemaakt, bijvoorbeeld det ZZP'ers met een belastbaar inkomen boven modaal niet in aanmerking komen voor zelfstandigenaftrek? Wie het niet nodig heeft hoeft er ook niet van te profiteren lijkt mij.