De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.

Gast

2013-09-19 13:33

Als artiest, volledig ongesubsidieerd, lukt het me om als zelfstandig ondernemer van mijn eigen theaterproducties te leven. Zoveel zelfstandige artiesten om me heen hebben de afgelopen twee jaren moeten afhaken. Juist de zelfstandigenaftrek geeft mij nog wat financiële ruimte tot ondernemerschap.
Dom, dommer, 'stomst' om je als regering zo te vervreemden van de mensen voor je eigenlijk werkt.

Gast

2013-09-19 13:41

De kleine ondernemer moet juist gesteund worden met een gratis pin automaat.
Laat de grotere ondernemer maar voor een dergelijke onderneming betalen.

Hoeveel word er bespaard door digitale geldstromen? !

Gast

2013-09-19 13:54

Petitie = groots. Kabinets plannen voor afschaffing zelfstandigenaftrek gaat minimaal 10.000 werkelozen opleveren...foute uitspraak ? Kijk naar deze voorgenomen maatregel die is pas echt fout !

Gast

#1979 VVD geeft "ruimte aan ZZP'ers"?

2013-09-19 14:13

Gast

2013-09-19 14:21

Ondernemerschap wordt vakkundig om zeep geholpen.

Gast

#1981 Re: VVD geeft "ruimte aan ZZP'ers"?

2013-09-19 14:23

#1979: - VVD geeft "ruimte aan ZZP'ers"?

Helaas bevat dit stuk op de site van de VVD een groot aantal foute interpretaties zoals "zo dragen ondernemers en ZZP'ers vaak enkele duizenden euro's minder belasting af dan de werknemer en komen ze, omdat hun inkomen lager is dan bij een werknemer, sneller in aanmerking voor huur-en zorgtoeslag".

LET OP: Dit is gebaseerd op een stuk uit het Financieel Dagblad wat door publiciste Karen Romme geheel onderuit is gehaald met feiten en cijfers! Dit artikel kun je vinden op de website van "Ondernemersfacts".

+

"Daarnaast moet ook meer worden opgetreden tegen schijnconstructies, waar het bij een zzp'er feitelijk om een verkapt werknemerschap gaat. De schijnconstructies gaan ten koste van de échte zzp'er."

DUS: VVD, pak dit dan aan en veroordeel niet 1 hele groep daarvoor!!  Beboet werkgevers die dit doen!

VVD, ruimte voor ZZP??? Laat ons niet lachen!!!!

------------------------------------------------------------

"Ruimte voor zzp'ers" uit het blog op de VVD-website:

Door VVD op 08 augustus 2013
Nederland telt steeds meer mensen die werkzaam zijn onder de noemer ‘zelfstandige zonder personeel’ (zzp). Deze groep ondernemers is van onschatbare waarde voor de Nederlandse arbeidsmarkt. Zij nemen zelf verantwoordelijkheid voor hun inkomen en durven risico te nemen met de wil om uit te groeien tot een succesvolle onderneming. Het aantal zzp’ers is in tien jaar tijd gegroeid met 200.000, waarmee de groep ondernemers er nu bijna 800.000 telt.

Ondernemerschap is het fundament van de Nederlandse economie. Om zelfstandig ondernemerschap te stimuleren zijn er regelingen ingevoerd die ondernemen moet stimuleren en faciliteren. Die faciliteiten zijn in de loop der jaren ook steeds meer verruimd.  Zo dragen ondernemers en dus ook zzp’ers vaak enkele duizenden euro minder belasting af dan een werknemer en komen ze, omdat hun inkomen door de aftrekposten lager is dan bij een werknemer, sneller in aanmerking voor huur-en zorgtoeslag.

In het regeerakkoord is afgesproken om met ingang van 2015 de toegenomen verschillen tussen ondernemers en zzp’ers aan de ene kant en werknemers aan de andere kant te verkleinen. Daarnaast moet ook meer worden opgetreden tegen schijnconstructies, waar het bij een zzp'er feitelijk om een verkapt werknemerschap gaat. De schijnconstructies gaan ten koste van de échte zzp'er.

Bij monde van Kamerleden Helma Neppérus en Erik Ziengs heeft de VVD in een vroegtijdig stadium aandacht gevraagd voor de genoemde passage uit het regeerakkoord. De VVD heeft daarom gevraagd om komende Prinsjesdag al duidelijkheid te krijgen over welke richting het Kabinet op wil. Dan kan een evenwichtige discussie plaatsvinden over de regelgeving die voor 2015 moet gaan gelden.

De VVD heeft ondernemerschap sinds jaar en dag hoog in het vaandel staan en beschouwt zzp’ers dan ook als ondernemers. Ondernemers die bewust kiezen om te ondernemen met bijkomende vrijheden en risico’s. Het geeft hen de mogelijkheid en zelfstandigheid om zelf tarieven te bepalen en winst te maken. Maar, in het regeerakkoord is afgesproken om beperkingen aan te brengen. Daarnaast past het niet om allerlei schijnconstructies op te tuigen waarbij het zijn van een zzp’er een verkapt dienstverband behelst, om zo de fiscale lusten te krijgen, maar niet de lasten te dragen.

Gast

2013-09-19 14:33

Zelfstandigen hebben het al moeilijk genoeg in deze tijden.

Gast

2013-09-19 14:48

Ik ben het eens met Crrie Vrijdag. De zelfstandigenaftrek moet blijven!!

Gast

2013-09-19 14:50

Het word tijd voor veel meer protest!!!

Gast

2013-09-19 15:04

Ik ben het met deze petitie eens en ik hoop dat er vele handtekeningen zullen volgen.
Hopelijk leidt dit tot inzicht en vooral wijsheid!

Gast

2013-09-19 15:51

Absurd voorstel zonder enige vorm van ondernemers inzicht. De starters en kleine zelfstandigen van nu, zijn de werkgevers van de toekomst Mister Government!

Gast

2013-09-19 16:10

Ik ben erg tegen de verhoging van de zelfstandigenaftrek. De zelfstandigen moeten vaak alle eindjes bij elkaar knopen om rond te komen in deze moeilijke tijd.Dan wordt ook nog van hen gevraagd,om de aftrek te verhogen.

Gast

2013-09-19 16:58

Laat een ZZPer gewoon genieten van wat hij doet, maak dat niet onmogelijk.

Gast

2013-09-19 17:03

waar halen ze de gore moed vandaan de enige werktak die nog geld in het laatje brengt en dan ons zo af knijpen ...boeven zijn het

Gast

2013-09-19 17:20

Moet blijven.

Gast

2013-09-19 17:24

Met deze bezuinigingen gaan in mijn ogen nog meer firma,s faiet.
Dus hier door nog meer werkelozen mensen.
Dus geen inkomsten voor de staat maar uitgave t.b.v. uitkering.
De bouw nog verder de crisis in want de B.T.W. gaat weer naar 21%.Dus met anderen woorden ik weet niet hoe ze in Den Haag rekenen!!!!

Gast

2013-09-19 17:25

Laat ze dat geld bezuinigen bij de overheid!!!!

Gast

2013-09-19 17:49

Met name voor de 'kleine' ondernemers is deze afrekpost cruciaal!

Gast

2013-09-19 17:53

Ze motte godverdomme van ons geld afblijven de vuile criminelen
Zelf komen ze niks tekort met hun grote salaris en nog meer naar het buitenland brengen over onze rug het wordt tijd dat heel nederland alles plat gooit en nog meer buitenlanders hier na toe laten komen om te laten werkewaneer gaan jullie ogen open vuile oplichters

Gast

2013-09-19 17:57

Een ZZPer heeft het lef en de creativiteit om zijn brood zelfstandig te verdienen.
Een ZZPer mist de warme deken aan faciliteiten die een loonwerker wel heeft zoals doorbetaald worden bij ziekte bijvoorbeeld enz.
Deze op handen zijnde afschaffing van de zelfstandigenaftrek laat een groep mensen domweg vallen en daarmee dreigt een stuk aan diversiteit van arbeid in onze samenleving te vervallen.

Gast

2013-09-19 17:57

Ondertekend omdat ik van mening ben dat een werknemer en ZZP'r niet op een lijn gesteld kunnen worden.

Gast

2013-09-19 17:59

Het is erg nodig om het te behouden.Ik ben nu 12 jaar zzper,woon nog steeds in ons 1ste koophuis(19 jaar),heb een startershypotheek,heb me altijd goed verzekerd voor arbeidsongeschiktheid,aansprakelijkheid,rechtsbijstand,etc.heb altijd werk .
Volgens velen heb ik een goed uurloon maar als je rij en werkuren bij elkaar op telt en deelt met je dagloon lijkt het er niet echt meer op.
Nu 12 jaar nadat ik ben gestart zit ik weer op mijn eerste jaars dagtarief.
Logies dat je buffer op is nu we al een tijd uitgemolken zijn.
Dus als je nu de kleine zelfstandigen nog meer af pakt moeten we in grote getale stoppen met premies betalen voor dure verzekeringen of gewoon stoppen met keihard je best blijven doen want als je als vogelvrije zzper alleen maar wordt gestraft voor jou goed presteren kan je beter niet goed je best doen je kop boven water te houden.

Gast

2013-09-19 18:03

Het is toch te gek voor worden.ook als zelfstandiger word je gepakt. Laat de regering maar gaan betalen!!!!

Gast

2013-09-19 18:04

ZZP'ers maken veel meer kosten en lopen veel meer risico (het werk ligt bijv. niet voor het oprapen) dan loonwerkers. Dus nivelleren middels afschaffing zelfstandigenaftrek is niet rechtvaardig. Maar ja, Rutte en kornuiten weten dit natuurlijk ook...

Gast

2013-09-19 18:13

Zelfstandige lopen al genoeg risico voor eigen rekening, arbeidsongeschiktheid, w.w., enz., dus zij mogen wel een buffertje hebben middels de zelfstandige-aftrek.