Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.

Gast

2014-01-09 14:36

Helemaal mee eens! Verplichte eigen risico is voor mensen met een minimaal inkomen echt niet meer op te brengen. Ziektekostenverzekeraars gaan daar niet coulant mee om. Vreemd blijft het wel dat wij in Nederland de hoofdprijs voor ziektekosten premie betalen terwijl het in onze buurlanden er echt anders aan toegaat. Volgens is Europa één geworden, maar op dat gebied net weer niet. Klopt niet !

Gast

2014-01-09 14:46

Belachelijk zo veel eigenbijrage voor de zorgverzekering

Gast

2014-01-09 14:50

Ik ben chronische ziek! Dus ben ik altijd hoop geld kwijt en over de rest maar niet te spreken !

Gast

2014-01-09 14:52

Het is niet normaal meer...waar zijn we nog voor verzekerd? Een foto maken bij de eerste hulp kost je zo even 200 euro!!

Gast

2014-01-09 14:57

Tuurlijk ben ik voor het afschaffen van verplichte eigen risico.Er komen steeds meer mensen bij die onder de armoegrens leven.Een schande voor Nederland.Daarom vraag ik jullie ook om steun voor een onvoorwaardelijk basis-inkomen.Ga naar de site Vereniging Basisinkomen en ondersteun de petitie, mijn dank alvast en vooral geef het door!!!!

Gast

2014-01-09 15:02

Naar mijn gevoel betalen wij voor de VERZEEKERING van alle aanbieders , menzis , agis enz dat hun met de farmaseutische industrie blijven bestaan , want we betalen bijna alles zelf , buiten de zorgverzekering, is mijn meening

Gast

2014-01-09 15:02

Nederland wordt wakker en sta op !!!!

Gast

2014-01-09 15:07

Ik wil ook goeie zorg'

Gast

2014-01-09 15:08

Het is belachelijk dat geld bepaald wat ik aan zorg kan krijgen. Dus als ik geen geld heb geen goed gebit, pijn want geen fysiotherapie als je reuma hebt, spierontspanners niet krijgen omdat dat ook als slaapmiddel gebruikt kan worden en dat niet wordt vergoed. De verzekeraar en DH bepalen dus wat ik als patient nodig heb niet de dokter. Absurd. Volgens mij is het door invoering van dit zorgstelsel minder solidair en ongeveer 5x zo duur geworden om je te verzekeren voor minder dekking. Ik hoor het ze nog zeggen bij de afschaffing van het Ziekenfonds: "iedereen zal zorg die nodig is het nieuwe stelsel krijgen, alleen voor de luxere behandelingen is een aanvullende verzekering nodig" Dus pijnloos leven met een mond vol tanden is een luxe blijkbaar...

Gast

2014-01-09 15:11

zit dankzij mijn zorgverzekeraar in de schulden, tel daarbij de energie rekening, mijn verbruik is nauwelijks meer geworden en een paar fouten van de belastingdienst, ook zo iets. Dan mogen van mij de zorgkosten lager, zeker als je zoals ik onder het minimum zit.

Gast

2014-01-09 15:11

Ik hoop dat het helpt. Hen mijn afspraak met de neuroloog voor jan, afgezegd, want hoe mmoet ik van mijn aow-tje dit betalen (€360,-). Hoop dat het geen gevolgen heeft,

Gast

2014-01-09 15:14

we betalen inderdaad genoeg voor ziektekosten. Dit loopt echt de spuigaten uit. In het buitenland zijn ze een stuk goedkoper uit. Waar halen ze die hoge bedragen vandaan voor tandartsen en doktoren?

Gast

2014-01-09 15:16

klote eigebijdragen voor iemand met minium inkomen en ziek kan geen werk aan komen ivm ziekte en binnen 2 maanden me eigebijdragen erdoorheen dus altijd max betalen word daardoor 2 x gestraft

Gast

2014-01-09 15:20

Helemaal mee eens goede actie kan echt niet meer langer!!!!

Gast

2014-01-09 15:21

Het moet eens afgelopen zijn met het eigen risico

Gast

2014-01-09 15:21

Zorg in Nederland is al ontzettend duur en ontzettend slecht. Voor slechte zorg kunnen bijvoorbeeld mensen met een chronische ziekte het eigen risico op 1 januari net zo goed direct overmaken omdat medicijnen die noodzakelijk zijn deels vergoed worden. Dit is acceptabel als de prijs laag is, maar helaas herinnert mijn zorgverzekeraar mij iedere maand aan het tegendeel

Mvg

Rene van der horst

Gast

2014-01-09 15:28

Geweldig initiatief! Helemaal mee eens. Hierdoor maken mensen met een laag inkomen elke keer weer geld overwegende beslissingen.

Gast

2014-01-09 15:31

ben het er helemaal mee eens er moet zeker wat aan gedaan worden je betaald genoeg voor de zorg verzekering en dan ook nog die 360 ophoesten en als je ziek bent zit je er zo aan zo als ik ieder jaar waar moet het naar toe je zou zo nederland verlaten daarvoor

Gast

2014-01-09 15:32

De premies zijn al hoog genoeg, en er wordt te weinig vergoed (verplichte eigen bijdrage, maximaal zoveel behandelingen, eigen risico...). Het is eigenlijk van de zotten dat je eigenlijk nog verzekerd bent: je moet toch alles zelf betalen...

Gast

2014-01-09 15:33

SCHANDALIG DE MEESTE MENSEN KUNNEN HET GEWOON NIET BETALEN (IK OOK NIET)GEWOON NET ALS VROEGER WANNEER JE WERKTE WERDEN AUTOMATISCH DIE KOSTEN BETAALD JE KON NAAR DE DOKTER WANNEER JE WILDE EN HOEFDE NIET EERST EEN TELEFOONTJE TE PLEGEN OM TE MOGEN KOMEN DOE MIJ MAAR TERUG NAAR VROEGERJE KREEG GEEN REKENINGEN IN DE BUS ALLES WERD GEWOON BETAALD

Gast

2014-01-09 15:35

Ik ben een niet-verdiener. Twee chronische ziektes, mantelzorger en vrijwilliger voor kerkelijke organisaties en st Merkawah.Heb een theetuin waar ik niets aan verdien maar wel voorziet in een behoefte. Aan alle kanten probeer ik ondanks alles me dienstbaar te maken voor de samenleving voor zover mijn gezondheid dat toelaat. Niet eerlijk dat er dan naast een dure premie je ook nog een dik bedrag bij moet betalen aan eigen risico.

Gast

2014-01-09 15:35

Het is een schande, dat elk jaar weer die e.b. omhooggaat. Naar mijn mening moeten we stoppen met mensen onnodig lang in leven te houden met alle kosten van dien en ons meer te richten op te behandelen kwaaltjes en ziekten en niet meer massa's geld te stoppen in dodelijke ziekten om een paar maanden tot een jaar verlenging van leven. Dat is niet eerlijk tegenover nog gezonde en matig gezonde mensen. Ook mag van mij een grens gesteld worden aan behandelingsleeftijden. Ben je boven de 80 dan moet je gewoon sowieso stoppen met levensverlengende behandelingen, want 80 is een heel mooie leeftijd voor een gemiddeld mens. Dus wordt je ziek op je 79e en verwacht men je dood rond je 81e dan niet doorbehandelen, maar de natuur zijn werk laten doen. Scheelt ook een stuk in de vergrijzing én dus pensioenbetalingen, huisvesting, kosten gezondheidszorg (personeel) etc etc

Gast

2014-01-09 15:37

Hoop dat dit allemaal veranderd kan worden zie er nu tegenop om een onderzoek of medicijn aan te vragen omdat het gewoon veel geld is altijd.

Gast

2014-01-09 15:38

zou graag sponsorgeld willen geven maar echt, uik heb t niet