Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.

Gast

2014-02-09 18:44

Ondoordachte belasting voor de professioneel actieve bevolking ! Waarschijnlijk wordt deze heffing niet eens terug geïnvesteerd in infrastructuur, maar zullen er andere putten mee gevuld worden!

Gast

#427 Re:

2014-02-09 18:44

Gast

2014-02-09 18:48

gewoonweg schandalig

Gast

2014-02-09 18:48

laat de buitenlanders die onze wegen stuk rijden betalen, wij moeten ook betalen in Frankrijk, Oostenrijk binnenkort Duitsland

Gast

2014-02-09 18:50

schandalig

Gast

2014-02-09 18:50

1/ Een auto kost veel geld, waar de staat 21% belastingen op aanrekend (BTW) 2/ Wij betalen een serieuze belasting (wegentax) 3/Wij kopen zeer dure benzine (ook duur belast) en dan zouden we nog iedere km extra moeten betalen, dit gaat niet op. Gelieve een systeem te bedenken dat de buitenlanders die onze wegen benutten een TOL te laten betalen zoals in Zwitserland bvb, dat zou veel beter zijn, want dat doet de Belg ook als hij naar bvb Zwitserland gaat of doorreisd.

Gast

2014-02-09 18:54

weer een extra straf erbij (bovenop het dagelijkse file rijden) als je de pech hebt ver van uw werk te wonen. alternatieven? ik dacht het niet, openbaar vervoer? het is al moeilijk om van het ene dorp naar het andere dorp te komen binnen een redelijke termijn en zonder x aantal maal te moeten overstappen. buiten de piekuren rijden dan maar? goed als jullie het klaar krijgen bij onze bazen dat wij kunnen gaan werken wanneer wij dat willen. juist ja, toch een alternatief gevonden, gaan stempelen dan maar, dat is op het einde van de rit het voordeligste. proficiat!!
toch ook nog een voordeel voor de mensen die met hun dikke jeep een brood moeten halen elke dag, die zullen minder belasting moeten betalen. ook proficiat!!

Gast

2014-02-09 18:56

buitenlandse transporteurs te laten betalen en niet de Belg die op de dag van vandaag al genoeg taksen betalen! De wegen beter asfalteren zodat niet om de 2 jaar een nieuwe dek laag moeten vervangen , wegen werken brengen uren files bij , neemt eens een voorbeeld van de wegen in Nederland.

Gast

2014-02-09 18:56

Rij elke dag al meer dan 25 jaar 130 km om te gaan werken omdat openbaar vervoer niet beschikbaar is. Kost voor alles wat met de auto te maken heeft is een grote hap uit mijn budget en nu rekening rijden? Ik zie dit financieel niet meer zitten.

Gast

2014-02-09 18:57

De rijken blijven rijden , de armen mogen blij zijn dat ze de rit naar hun werk nog kunnen betalen . Schande !!!!

Gast

zolang er geen alternatieven zijn is dit enkel een extra belasting

Gast

Schandalig

Gast

Weg met die pestbelasting. Zolang ik geen volwaardig alternatief heb via het openbaar vervoer, betaal ik niet! NVA zijn nog de grootste schurken in dit verhaal. Ze zullen het doorvoeren, zogezegd budgetneutraal. Maar dat laatste zal het eerst wegvallen als het zover is. Kijk maar naar hun verhoging van de verkeersbelasting onder het alibi vergroening. Nva = niet voor arbeiders

Gast

#439 Re:

2014-02-09 19:01

Gast

2014-02-09 19:11

Belachelijk, mensen die een inspanning doen en kilometers "moeten" afleggen met de wagen om op het werk te geraken nog eens extra straffen! Een mens zou ervan zijn werk opgeven en kiezen voor "den dop"... hoef je lekker niet te betalen. Politiekers hebben het natuurlijk gemakkelijk, zij hebben een auto met chauffeur. Misschien moet de arme werkende Belg ook hun kilometers nog eens vergoeden? Of wordt er nog wat geld gezocht om de topbankiers en parlementariërs uit te betalen? Nogmaals, foei politiek België!

Gast

#441 Volgende stap...

2014-02-09 19:12

Autorijden wordt duurder -> meer mensen laten de auto staan -> minder brandstofverbruik -> minder inkomsten door accijnzen -> Nog een hogere taks of een extra taks? Waar stopt het?

Niet alleen is dit (nu al) een slecht idee, het gevolg ervan gaat nog meer zever meebrengen.

Gast

2014-02-09 19:16

Moet alle dagen van Vosselaar naar Antwerpen voor mijn werk.
Met het openbaar vervoer veel te lang onderweg. Het zal weer zover komen dat de werkende mens alles zal moeten betalen. De bazen zullen het wel weer kunnen af trekken van de belastingen en moeten niet meer in de file staan, die zullen wel gelukkig zijn met deze maatregell en alle steuntrekkers zullun ook wel weer een speciale regeling krijgen. Je kan in Belgie beter van een uitkering leven met alle voordelen dan te gaan werken. De werkende Belg wordt nog maar eens gestraft!

Gast

2014-02-09 19:17

de werkende mens nog maar eens belasten, ipv loonsverhoging is dit weeral inleveren.

Gast

2014-02-09 19:18

ik moet elke dag minstens 70km rijden voor mijn werk en ik rijd nog altijd niet met lucht...wie betaalt de verzekering en brandstof???inderdaad...ikke!!!!wat moet ik nog allemaal betalen van mijn loontje als alleenstaande...pfff,we kunnen beter allemaal gaan stempelen

Gast

2014-02-09 19:19

Je kan de werkende mens niet blijven straffen omdat hij werk heeft. Er zijn gewoon geen alternatieven die op iets trekken.

Gast

2014-02-09 19:20

De auto de melkkoe nog eens de lonen verhogen dit lost niets op zijn het kleine kinderen waar blijft de uitbreiding van ons wegennet Limburg en Antwerpen de kosten van de studie is al duurder als een oplossing Weg met de Groenen we moeten nog altijd eten denk aan de levensbehoeften

Gast

schandalig dat we zouden moeten betalen om naar ons werk te rijden

Gast

Als je naar je werk moet rijden, van Brussel naar Antwerpen, denk je dan echt dat we met de fiets ernaartoe gaan rijden? Of wil je dat we meer het openbaar vervoer gebruiken dat steeds te laat komt? De files zullen er niet op verbeteren, jullie belastings-spaarpotje daarentegen zal weer groeien.

Gast

2014-02-09 19:25

De ministers hebben gemakkelijk praten zij worden gevoerd, het is weeral de gewone man die er de dupe van is

Gast

2014-02-09 19:28

Een schande voor alle werknemers die zich moeten verplaatsen tijdens de spits om zich naar hun werk te begeven. Niet iedereen kan gebruik maken van openbaar vervoer of aan telewerk te doen. Wat met de tweeverdieners die elk gebruik moeten maken van hun wagen. Afschaffen die boel. Waar blijven de sociale partijen.