Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.

GHROK

2014-02-10 08:47

Is het de bedoeling om de minder gegoede klasse van de weg te houden om alzo
de baan vrij te houden voor de de rijkere burgers en de gratis rijders lijk mensen met een firma wagen en de heren & dames politiekers? De mensen die de wagen nodig hebben om dagelijks
op het werk te raken zullen dankbaar zijn met die diefachtige maatregel. Het openbaar vervoer is voor velen geen optie.

Gast

2014-02-10 09:04

Mensen die in de file staan doen dat niet voor hun plezier en gaan nu nog eens gestraft worden .
Een oplossing zou kunnen zijn :véél meer glijdende werktijden gespreid tussen bv 5u en 14u
JoDi

#578 Re:

2014-02-10 09:05

#59: -  

Slechts gedeeltelijk correct.
Wie meer rijdt, heeft meestal ook een duurdere wagen aangeschaft en die verbruiken in verhouding heel wat minder.
Op die manier betalen ze dus heel wat minder dan mensen die dezelfde weg noodgedwongen moeten afleggen maar dit met een oudere en veel meer verbruikende wagen moeten doen.
Dan toch liever rekening rijden en de prijs/km aanpassen aan de catalogusprijs van de wagen ?

Gast

2014-02-10 09:09

dat ze eerst eens degene die met vreemde nummerplaten ons land binnenkomen en rondrijden doen betalen.
JoDi

#580 Re:

2014-02-10 09:10

#67: -  

Het geld dat de flitspalen opbrengen?
Het gerucht doet de ronde dat de boetes niet hoog genoeg zijn om de kosten te dekken. Logisch dus dat die geen verbering brengen.
Een eerste stap zou dus zijn om die een heel stuk hoger te leggen en dan het geld ook effectief te gebruiken om de infrastructuur te verbeteren.

JoDi

#581 Re:

2014-02-10 09:11

#70: -  

Daar gaat het wel op lijken: wie het niet kan betalen maakt de weg vrij voor wie dat wel kan.

Gast

2014-02-10 09:12

Als de regering ergens geld wil halen dat ze dat haalt bij CEO's, ministers van de vele regeringen, politiekers (in eigen land en de Europoenpakkers. Om dat rekeninrijden op te volgen zal er zeker weer een 'gekeuurd' en betalend ingebouwd systeem moeten komen. Daarnaast betalen we BTW en andere taksen op verzekering auto, aankoop auto, brandstof auto, BIV, ... Je kan een koe maar melken als je ze genoeg te eten geeft.
JoDi
Gast

#583 Lekker aanschuiven wordt de boodschap

2014-02-10 09:17

Of hoe het voordeel van de GPS ongedaan gemaakt wordt. Dynamische route aanpassing: heel frequent krijg ik een alternatieve route aangeboden door mijn GPS om zo de file te ontwijken, maar die route is ongeveer 15 km langer dan normaal. Met dit rekening rijden wordt je dus bestraft als je de weg vrij maakt voor anderen door op het alternatief in te gaan. In de toekomst gewoon aanschuiven dus: anderen die het beter kunnen betalen moeten dan maar opdraaien voor de extra kosten van die alternatieve route.

Gast

2014-02-10 09:24

geen probleem met een soort péage zoals in Frankrijk, of een eenmalig te betalen taks ala Zwitserland; Dan betalen de buitenlanders mee voor hun gebruik van onze snelwegen

Gast

2014-02-10 09:28

Nieuw wetsvoorstel aub : Belasting heffen op de regeringsleden die onzin uitkramen en verkeerde beslissingen nemen. De Belgische staatsschuld zal snel minderen!

Gast

2014-02-10 09:29

Stop met het uitzuigen van de automobilist. Denken jullie dat mensen voor hun plezier elke dag in de file staan? Zij kunnen niet anders.
I. Verhamme

#587 Wat is het alternatief?

2014-02-10 09:31

Ik vind het geen probleem dat er opgekomen wordt tegen iets. Ik vraag me alleen af wat de auteur van de petitie dan voorstelt als alternatief om het gebruik van de auto te ontmoedigen. Want daar moeten we volgens mij echt naar toe. Dat moet dan wel passen in een veschuiving van taxatie. Voor ik gecatalogeerd word: ik heb een bedrijfswagen, en leg elke dag 100km af op onze snelweg. Van en naar het Brussels gewest.

Gast

2014-02-10 09:38

Het rekeningrijden is oneerlijk! Zeker voor de mensen die in gebieden wonen waar het openbaar vervoer ontoereikend is! wat zeker voor de Maaskant zo is. Wij hebben niet de luxe om de trein te nemen.Moet iedereen dan in de stad gaan wonen!!!

Gast

2014-02-10 09:45

beste alternatief blijft een wegenvignet!!!

Gast

2014-02-10 10:05

Rekeningrijden is pure diefstal gezien het veel duurder is dan de huidige rijtaks die ook al veel te hoog is. Autorijden wordt hierdoor onbetaalbaar en nog enkel voor de rijken.

Gast

2014-02-10 10:11

Dit is weeral een domme extra belasting ,deze legt nog meer druk en beperkingen op de schouders van ons leven , dit leven heeft niets van rust en kwaliteit meer te bieden.Wij zijn de slaven van de regering met hun graaicultuur en van de vreemdelingen die hier alles verpesten.
jan

Gast

2014-02-10 10:21

We betalen al genoeg belastingen voor het gebruik van onze eigen wagen.

Gast

2014-02-10 10:21

dit is enkel en alleen om mensen extra te belasten .
Dat ze het koningshuis en heel die boel ministers en postjeszoekers afdanken ,en echte geloofwaardige mensen dit land laten besturen ,dan ook nog iedere belg hoog of laag hetzelfde leefbare pensioengeven
en alles is opgelost ,zonder de mensen te overbelasten!!!!
Georgette

Gast

2014-02-10 10:24

Mijn mening daarover is dat het weer voor de gewone arbeider is die alle dagen naar zijn werk moet en dan weeral moet afgeven van zijn laag loontje,dus weeral minder inkomen zal hebben.
Dat is wat ze willen ,altijd op de kosten van de gewone werknemers die alle dagen op de baan moet.
Want die grote verdieners hebben een auto die ze zelf niet bekostigen ,moeten niet betalen voor te tanken en hebben een chouffeur die ze zelf niet betalen dus ja laat de gewone arbeiders maar terug opdraaien !

Gast

2014-02-10 10:29

Dit rekeningrijden heeft een verborgen agenda, nl. belastingen innen en zal het probleem niet oplossen. Bovendien zal het in mijn geval een bijkomende uitgave zijn van minstens 500 euro

Gast

2014-02-10 10:30

hebben ze er al eens aan gedacht aan de mensen die vrijwillig boodschappen doen voor bejaarden en invalieden als al die mensen hun plan gaan moeten trekken dat beloofd
ze praten van hoge energieprijzen als dat er nu ook bijkomt .... een perfecte oplossing tegen armoedebestrijding

Gast

2014-02-10 10:32

Er zijn andere manieren om fileleed op te lossen en proeven te doen; stel vb. Lievekenshoek tunnel continue open; probeer dat een keer.

Gast

2014-02-10 10:53

De kleine man betaald. De zelfstandige brengt het in zijn belastingen en rekent het nog eens door aan zijn klanten. Lees de kleine man betaald 2 keer. en het geld wordt verkwist tussen politiekers.

Gast

2014-02-10 10:54

Zolang het openbaar vervoer geen degelijk alternatief kan bieden voor de wagen: geen extra lasten en taksen!!!

Gast

2014-02-10 11:07

zijn wij een melkkoe