Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.


Gast

#651

2014-02-10 15:42

Net even uitgerekend. Dat zou me aan 5 cent per kilometer zo'n 1400 euro kosten per jaar. Als je ver van huis werkt, geen openbaar vervoer kan gebruiken door de slechte verbindingen en iedere dag hard werkt voor je loon dan heb je dikke pech.

Gast

#652

2014-02-10 15:43

eerst vrachtwagens en buitenlandse nummer platen die vignet moeten kopen.

Gast

#653

2014-02-10 15:44

nog maar eens het bewijs dat de overheid de werkende Belg meer en meer zal blijven uitmelken. Men zou beter die buitenlanders een vignet doen kopen ipv de Belgen nog meer te belasten.

Gast

#654

2014-02-10 15:46

straf de werkende pendelaar maar opnieuw. een betere ontsluiting dmv openbaar vervoer? ik gebruikte het opnebaar vervoer reeds een jaar. gemiddeld 50minuten vertragingen per dag. spontane stakingen,...

Gast

#655 Uit solidariteit

2014-02-10 15:57

Ik teken uit solidariteit met de mensen die voor mijn pensioen werken.
De wijze waarop men deze maffiamaatregel wil doorvoeren is absurd. Aan de politieke uitbuiters die dit "rekeningrijden" toch willen (en zullen) doorvoeren: heb dan ook de politieke moed om brandstoffen niet langer te belasten. Meer dan 70% van ons inkomen gaat nu al naar belastingen en taksen allerhande. Belastingen op arbeid, belastingen op aankopen, belastingen op energie, belastingen op drinkwater, op rioleringen, ... en nu ook belastingen op verplaatsingen. Is dit wat men verstaat onder VRIJ VERKEER van goederen en MENSEN???

Gast

#656

2014-02-10 16:13

Genoeg betaald!!!

Gast

#657

2014-02-10 16:27

gewoon belachelijk
alweer belasting betalen op iets waar we al 3 keer belasting op betaald hebben.
En betalen om te moeten gaan werken?????
Is diesel nog niet duur genoeg misschien???
wtf. En voor de rijke stinkerds wordt alles weer goedkoper. hehe, nu zijn ze echt door aant draaien.

Gast

#658

2014-02-10 16:35

moet dagelijks 80km afleggen om te gaan werken.
geen openbaar vervoer tot daar,begin om 00 uur te werken.Dus de werkende mens is weer de dupe!

Gast

#659 Re:

2014-02-10 16:47

#643: positief -

Het is duidelijk dat u niet alle dagen naar Brussel moet en u enkel een auto heeft om achter de hoek naar de bakker te rijden !


Gast

#660

2014-02-10 17:00

Inderdaad terug de hard werkende mens nekken. Ik teken zelden een petitie maar deze moest ik doen. Ik denk dat het tijd is om ons eens te laten horen!!!

Gast

#661

2014-02-10 17:21

Laat de buitenlanders een vignet betalen van 300 euro voor een jaar door belgie te mogen rijden ipv de arme belg die zich al blauw betaalt aan wegentaks en andere belastingen. Halveer dat loon van die politici eens!!!

Gast

#662

2014-02-10 17:27

Eens te meer een pestmiddel om de werkende mens,de student of de shopper te straffen...er rest ons straks maar één ding..dit apenland te vertaten!!

Gast

#663

2014-02-10 17:29

Volgens het 7de-dag debat lijkt enkel Groen voor deze maatregel te zijn. Gaan die op 25 mei een klop krijgen !!

Gast

#664

2014-02-10 17:30

Ik ben Vertegenwoordiger en zit alle dagen op de baan om mijn eten te verdienen! Als dit door komt mag ik mijn werk vergeten omdat dit wil zeggen dat mijn loon intigraal naar die stomme belasting mag gaan!!
Ze kunnen beter iets doen aan al dat internationaal verkeer door bijvoorbeeld tollen aan de grenzen te zetten. Waardoor zij die onze banen kapot rijden ook een stukje mee betalen aan onze wegennetwerk. Kijk maar naar Zwitserland, daar mag iedereen gebruik maken van hun wegennetwerk op voorwaarden dat je bij het binnen komen een bepaalde bedrag moet betalen en dit is voor 1 jaar geldig! en alle de mensen die niet rijden moeten dan ook niet betalen.
Hoe kunnen zij dit nu op volgen? Wel, door een zeer zwaar en duur systeem... DOOR EEN STIKKER TE PLAKKEN OP DE VOORRUIT! En wij moeten dan miljoenen betalen voor een systeem dat toch op niets trekt?!

Gast

#665

2014-02-10 17:36

zot dom klein onnozel belgenland;;;;;;WAAR GAAN WE NAARTOE??????betalen en nog eens betalen........

Gast

#666

2014-02-10 18:00

Betalen we niet alm genoeg ?????
Laat buitenlanders betalen voor het gebruik van onze wegen !!!!

Gast

#667

2014-02-10 18:01

In kan niet gelove in deze idee , wat willen zij ?alle mensen onder controle? Sorry ,mijn Nederlands is niet so goed , maar ik hier woon nu ...en ik heb een auto en ik verdien niet te veel geld

Gast

#668

2014-02-10 18:02

geen rekeningrijden

Gast

#669

2014-02-10 18:02

neen

Gast

#670

2014-02-10 18:14

Het is schandalig dat ze weer de werkende mens uitbuiten, we moeten al genoeg afgeven van ons loon en betalen accijnzen op onze benzine en verkeersbelasting voor onze auto. de vuile dieven.

Gast

#671

2014-02-10 18:14

Laat eindelijk alle buitenlanders die door ons land rijden eens meebetalen inplaats van ons nog met meer kosten op te zadelen !!

Gast

#672

2014-02-10 18:21

Privacywetgeving? Pendelverkeer?
De werkende mens kan wederom de portefeuille openen...
Kilometerheffing = SCHANDE !!
Dweep

#673 Re: jij moet niet dagelijks naar Brussel om te mogen werken en de 1 ste 7 maand van je loon af te g

2014-02-10 18:30

#6: -  

 


Gast

#674

2014-02-10 18:33

Aan de betrokken instanties:
Zorgt eerst voor degelijk openbaar vervoer !
Met den trein zou je d'er al zijn ! haha....
Jinroh

#675 Re:

2014-02-10 18:37

#1: -

Wij doen al jaren reeds aan rekeningrijden - vergeten velen onder ons - door de accijnzen op de benzine: hoe meer je rijdt, hoe meer je moet tanken, en bijgevolg hoe meer accijnzen je betaalt : dit is dus al rekeningrijden op een goedkoop geïnde manier!
Wie daarbij met een SUV, sportwagen of andere grote motor rijdt, zal meer verbruiken en dus ook relatief meer accijnzen betalen via een groter benzineverbruik.
Anderzijds is de invoering van het rekeningrijden, zoals nu gepland, weer eens een zeer kostelijk systeem: op veel plaatsen nummerplaatherkenningscamera's nodig en computersystemen nodig om de afstanden en tarieven te berekenen en al de verschillende parameters te verwerken, plus heel facturatiesysteem op poten zetten om dit aan te rekenen aan de betrokken bestuurders. En hoe gaan ze deze rekening presenteren? Via facturen, de belastingbrief en gaan ze dit maandelijks, trimestrieel of jaarlijks factureren? En als je niet akkoord bent met de factuur, ga je dit kunnen betwisten? Wat ingeval van fraude (bv. gestolen of valse nummerplaten van gelijkaardige auto [zelfde merk, type en kleur] ?
En wat de buitenlanders betreft: hoe gaat België dit aan de buitenlandse chauffeurs aanrekenen? Elke buitenlander een autovignet laten betalen? Zal dit van de E.U. mogen? (Plannen tot de invoering van een autovignet zou in het verleden al eens zgn. door Europa als niet conform de Europese richtlijnen van de kaart geveegd zijn geweest.) Of hen ook tariferen volgens het aantal afgelegde kilometers? En hoe gaan ze dit dan verrekenen? Via een kostelijke uitwisseling/opvraging van (nummerplaat- en adres)gegevens aan alle buitenlandse overheden? En moeten er hiertoe dan weer multilaterale akkoorden eerst onderhandeld/afgedwongen worden? En hoe gaat de Belgische/Vlaamse overheid dit verwezenlijken?
Last but not least: dit brengt ons weer een stapje dichter bij een 'Big Brother'-maatschappij, waarbij elke stap in het oog gehouden wordt ... Vrijheid van verkeer, misschien, ja, als je het zo nog kan noemen, maar dan in elk geval onder het toeziend/controlerend oog van de overheid !
Leve de vooruitgang !