Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.


Gast

#801

2014-02-20 16:05

Ik moet mijn werk doen met m'n wagen omp belastingen te kunnen betalen en ik ben het beu om de melkkoe van de groene geitewollen sokken te zijn.

Gast

#802 Re:

2014-02-20 20:16

#801: -

Die taks is niet ingevoerd door de groenen (die zijn niet eens aan de macht), maar door de grote partijen aan de macht: N-VA, SPa en CD&V. Ze misbruiken inderdaad groene thema's: a) om de burger verder uit te buiten en b) om de indruk te wekken dat het de schuld van de groenen is. Het zijn dus eerder zij die moeten worden afgestraft, want ZIJ nemen die beslissing.

Voor zover ik het groene programma ken, stellen ze nog altijd de levenskwaliteit van de mens boven de natuur. De koopkracht verder uithollen is dus zeker geen thema dat ik met de groenen associeer. Ook VLD heeft trouwens - sinds Verhofstadt - oog voor de koopkracht van de gewone burger, in tegenstelling tot de regeringspartijen die geld zoeken om de sympathieke te spelen en aan de macht te blijven;


Gast

#803 Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-02-21 11:53

2 pagina's die je als niet-econonoom zeker gelezen *moet* hebben voor je hierover kunt meepraten:

http://books.google.be/books?id=oaonAQAAQBAJ&lpg=PT53&dq=%22koopjes%20op%20de%20autosnelweg%22&pg=PT54#v=onepage&q=%22koopjes%20op%20de%20autosnelweg%22&f=false

Eenvoudig uitgelegd in een taal die iedereen verstaat.

Gast

#804

2014-02-21 17:22

Laat de buitenlanders een wegenvignet kopen,zoals in Zwitserland en Oostenrijk ea.

Gast

#805

2014-02-24 17:26

De regering denkt nogmaals het warm water uitgevonden te hebben.
Haal eerst eens de wagens uit het verkeer die zonder verzekering,taks,keuring lekker rond tuffen.Wat met de buitenlandse nummerplaten die hier het ganse jaar rond rijden?
Beste regering....tot in mei!!!!!!!

Gast

#806

2014-02-24 19:44

De bedrijven hun locatie meer verspreiden over België zo los je ook het fileprobleem. Niet alles centraliseren.

Gast

#807

2014-02-25 20:38

de vindingrijkheid om geld uit de zak van de brave belastingbetaler te slaan kent in België geen grenzen.

Gast

#808

2014-02-26 09:50

Waanzinnig duur wanneer je 85.000 km per jaar beroepsmatig rijdt!

Gast

#809

2014-02-26 18:07

Laat de economie draaien, maar weer niet ten koste eens van de gewone burger... Ga misschien jullie belastingen eens innen bij de grote bedrijven die het niet moeten betalen... Waarom moet ik dit als kleine zelfstandige wel ? Waar zit het verschil ? Mij uitbuiten tot en met... LANG LEVE DE CIRQUE IN BELGIE !! Jullie zijn het niet waard aan de top te staan !!!!

Gast

#810

2014-02-27 08:06

IK WOON IN ROOSDAAL EN WERK IN ZAVENTEM. BEGIN OM 6 UUR. GEEN OPENBAAR VERVOER BESCHIKBAAR OM DAT UUR. MISSCHIEN KUNNEN ZE EEN FIETSBAAN OP DE RING AANLEGGEN.

Gast

#811 Re:

2014-02-28 18:34

#1: -

Regelrechte schande. Als we nu al moeten betalen om te mogen gaan werken!! Hoe noemen ze dat...verdoken belastingen??!! want geen enkele politieker durft in verkiezingstijd dat woord uit te spreken. Criminelen ontvangen schadevergoedingen van 10.000den euro's omdat ze "slecht" behandeld zouden worden en wat krijgt een brave belastingbetalende burger.....juist ja...nog wa extra belastingen. Belgie, het meest absurde land op de wereldbol !!!!!


Gast

#812

2014-02-28 18:40

Onze politiekers zijn specialisten in het zoeken van dingen die iedereen heeft en waar de meesten niet zonder kunnen om daar dan de ene belasting na de andere op te heffen. Ben is benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor we moeten betalen om op straat te mogen ademen want dat is nog zo iets waar een mens niet zonder kan!!!!!!!!!!!

Gast

#813

2014-02-28 18:48

bedoeling van rekeningrijden is de files verminderen zeggen ze....moest nu eens elke belg zijn auto laten staan wat gaan ze dan doen...350 euro vragen voor een treinticketje Antwerpen-Brussel ???

Gast

#814

2014-03-01 16:10

Opnieuw. Het is niet goed wanneer een overheid begunstigde wordt van de gevolgen van zijn eigen incompetentie. Er moet werk gemaakt worden van een beter openbaar vervoer en andere alternatieven (thuiswerk etc). Helaas blijkt de staat alleen geïnteresseerd in oplossingen die onmiddellijk extra inkomsten genereren en heb ik nog nooit een nuloperatie geweten die dat ook effectief was; er is altijd een meerjarenplan bij met een geleidelijke verhoging.
Treinmoe

#815 Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-03-01 16:44

#803: - Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

Deze redenering klopt van geen meter.  De koopjestheorie gaat over uitzonderlijke omstandigheden.  Woon werk verplaatsingen zijn een dagelijkse realiteit.  M.a.w. als het in een winkel elke dag een overrompeling is komt er wel een tweede gelijkaardige winkel in de buurt, of breidt de eerste uit.  We hebben helaas maar één staat en die reageert zoals elk bedrijf met een monopoliepositie; prijsverhoging. En die trein, ge kunt er zonder file mee in Brussel geraken ja,  als hij op tijd is of uw vergadering hangt er al aan,  als er genoeg wagons zijn, als er geen staking is en als uw begin en eindbestemming aan een station liggen.  Reken voor elke overstap gemiddeld een kwartier tot een half uur en 10 % extra risico op een mislukte verbinding.  Dat is momenteel de realiteit van het openbaar vervoer.  Anderszijds word er toch ook nogal op gehamerd dat we niet zo kieskeurig moeten zijn als het over de afstand naar het werk gaat ( ettelijke jaren geleden stond Demotte in Antwerpen om te kijken of de werkloosheid in Luik kon opgelost worden door mensen naar Antwerpen te sturen).  Verder weg werken zonder de  verplaatsingen te maken, dan zeg je eigenlijk werkkampen.  Daar voel ik ook niet voor.   Vergeet ook niet om alle autokosten in rekening te brengen, dus ook BIV, BTW, wegentaks, en BTW en belastingen die je garagist aanrekent, maw, het volledige terugverdieneffect van je garagist t.o.v. de staat.


Gast

#816

2014-03-02 19:23

Ze is zot

Gast

#817

2014-03-02 19:38

Veel te duur

Gast

#818 Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-03-08 06:37

Belastingmoe

#819 Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-04-04 13:54

#815: Treinmoe - Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

Vooledig mee eens, een theoretische gedachtengang die kant nog wal raakt met de praktijk.

ik stem op de protestpartij VlaamsBelang.

#820 Neen aan rekeningrijden !!!

2014-05-24 17:21


Neen aan rekeningrijden!!!

Morgen dag van de afrekening met de CD&V en z'n BENDE ...
de anti belsch

#821

2014-08-11 08:08

Ja juliie vuile belsche wieksers ........Dan MOETEN JULLIE OOK BETALEN IN NEDERLAND !!

 

En zeker met jullie associale rij gedrag ! 10 eurie de kilometer !

Theo

#822 Re: Wanneer is het onze beurt

2014-09-09 12:45

#3: Monkey land - Wanneer is het onze beurt 

 gelijk heb je .Ik probeer al de ontevreden Belgen te groeperen .Als ik aan 1mj raak start ik met een politieke partij. Wil je meedoen ? Wat wil je verandert zien en ken je nog mensen die voorstellen hebben of zich kandidaat in de partij willen stellen.

Mijn punten.Minder geld voor koningshuis.50% minder politiekers in dit land. Vereenvoudiging administratieve rompslomp,mogelijkheid te stemmen via id card reader,pensioen mogelijk vanaf 60 mits bijkomende stortingen of pensioenspaarformule. Onafhankelijke commissie voor aanvaarden inroepen  procedurefouten. criminelen van buitenlandse origine worden het land buiten gezet zonder pardon na een 2de ernstig misdrijf. De toegang word dan definitief ontzegt. Betere begeleiding werklozen.(Op vrije basis gedurende 2 jaar, daarna verplichte begeleiding of omscholing).strenger asielbeleid. Betere opvolging van geldstromen  voor hulpacties tsunami ...Vermindering van allerlei ondoorzichtige geldsubsidies.(groen certificaten, zonepanelen .........

Verenigingen krijgen gratis materiaal /lokaal ter beschikking. Wel met verantwoordelijkheid om dit in optimale staat terug te bezorgen.

Optimaal gebruik van openbare gebouwen.

afschaffing zitpenningen in intercommunales (het uitgespaarde geld komt ten goede van de consument)

sociale begeleiding : men mag niet blijven hangen in het vangnet. begeleiding zodanig dat de meeste mensen voor zich zelf kunnen zorgen.

Beter opvolging van medische kosten en dossiers.

Een gelijkmatige spreiding van het vliegverkeer (bevoegdheid hiervoor valt buiten de rechtbank)Zij die toch zwaar willen  protesteren (ikke en de rest kan stikken betalen maar 50% meer voor hun vliegtuigticket).Beperkte nachtvluchten en rechtstreeks dialoog met alle betrokkenen en niet via advocaten en andere.

Verbetering openbaar vervoer (betere parkeergelegenheid).Haalbaarheidsstudie project Leuven/Brussel/Aalst/Gent /Oostende zonder bestuurder bxl Oostende in 30 minuten.Is mijn paradepaardje .theorie zit in mijn hoofd Volgens mijn schatting goedkoper dan 1 extra baanvak. Dit zou een wereldprimeur zijn.

Verbetering naschoolse opvang

criminelen krijgen werkstraffen

vermindering belastingen (in eerste instantie btw op eigen produkten ) goed voor economie. Zal wel tegenwind krijgen van de EU

Stoppen van allerlei subsidie (zonepanelen,isolatie ...)dit alles gaat gepaard met een administratieve rompslomp en kost handen vol geld. Gewoon direct samenwerken met de producenten (EU zal ook hier niet akkoord zijn .)

50% minder EU bijdrage

Ondernemen en werkgelegenheid creëren  moet aangemoedigd worden 

Nog ideeën laat maar komen

 

 

 

 


Gast

#823

2014-12-01 17:19

Eindelijk.

De auto is zo een privilege en mensen moeten dit beseffen, het mag geen vanzelfsprekendheid worden, net als electriciteit. Iedere dag sterven duizenden mensen door vervuiling, het is zo nefast voor ontelbare ecosystemen, organismen die recht hebben op lucht die wij hen beletten. Denk aan de talloze mensenlijke en niet-menselijke factoren die lijden onder ONZE vervuiling, en niet aan uw eigen tijd of geld.