windhaan

Gast

/ #54 Reactie op #53 en #46

2013-02-28 01:17

Ik ben het volkomen eens met de bemerkingen en uitleg van Erik Van Der Velden en Jan Stas.
We zijn inderdaad niet tegen RBSC of Dhr Thibaut Michiels en het is correct dat iedereen die voldoet aan de vereisten om mede te dingen een kans moest krijgen. We gaan er echter wel vanuit dat na de uitspraak van de onafhankelijke jury de mededingers die het niet haalden zich als goede verliezer zouden moeten opstellen en ophouden met verdere vertragingen te veroorzaken. We zijn bijzonder teleurgesteld over de huidige gang van zaken.
Sinds vele jaren zijn we volle voorstanders en ondersteuners van het project van Marc en Ursula. We zijn er rotsvast van overtuigd dat zij, mits zekerheid over de concessie, er ten volle voor gaan en de bestaande club verder uitbouwen tot een toplocatie voor de kust op sportief en recreatief vlak, met behoud van de familiale, ongedwongen en gezellige sfeer.
Wij blijven er daarom volledig achter staan en gaan niet ophouden met onze steun te betuigen. Persoonlijk ben ik verleden jaar met de opleidingen gestart bij de Vlaamse Trainerschool om de nodige diploma's te halen teneinde deze ten dienste te stellen voor de club. Lees hierbij: de Windhaan, wel degelijk gerund door Ursula en Marc.
Door de onzekerheid over een vaste toekomst alsook de spelletjes over het al dan niet verkrijgen van de uitbating, is het maar al te normaal en verstaanbaar dat een volle (financiële en materiële) investering in het verleden nooit kon gedaan worden. Niemand met een greintje gezond verstand steekt zijn vermogen in een project zonder de zekerheid op een toekomst op lange termijn. We vinden het dan ook goedkoop en eigenlijk ongepast (zoals we op andere sites gelezen hebben) dat er beweerd wordt dat de Windhaan in het verleden op een amateuristisch manier uitgebaat is geweest. In feite is het bewonderenswaardig dat mensen zoals Ursula en Marc er al die jaren in geslaagd zijn om toch, ondanks heel moeilijke omstandigheden, steeds leden, Hanenaars, passanten en toeristen een eerste klas stukje strandparadijs te bieden. We willen dit karakter, samen met het sportieve luik ten aller prijs behouden en verder helpen uitbouwen.
Ik vind tenslotte de laatste alinea in het betoog #46 ongepast. Ik ben inderdaad niet van De Haan. Ik werk in Zeebrugge, woon in Oostende doch heb mijn roots in Wenduine en Blankenberge. Ik ben bovendien sinds vele jaren lid, zeiler en kiter in de Windhaan. Ik heb voordien nog kiteles gekregen van Thibaut Michiels in Zeebrugge. Ik kan daarom WEL perfect met volle verstand en in volle neutraliteit bepalen naar wie mijn voorkeur voor de uitbating van de Windhaan gaat.
Groeten,
Helmut Walgraeve
Middenlaan 85
B-8400 Oostende