Nee tegen het koningslied

Gast

/ #2021

2013-04-19 20:11

Het is een draak van een lied! Welk lied? Het koningslied! Het ten hemel schreiende gedrocht wat collectief door het Nederlandse volk is geschreven voor onze toekomstige koning. Het lied is het absolute toppunt van kneuterigheid! De tekst is van een dusdanig abominabel niveau dat ik een knoop in m’n maag voel enkel door plaatsvervangende schaamte. Het lied wat doorspekt is met een verzameling misselijkmakende clichés, heeft meer weg van een sinterklaasgedicht. Het metrum is zo belabberd dat zelfs de leden van de Jostiband collectief hun neus ophalen voor dit rioolproduct!

De zangers, een aantal van hen worden gerekend tot de besten in de Lage Landen, hebben zich verlaagd tot het produceren van deze schandalige belediging van de poëzie en de zangkunst. Zij hebben zich laten prostitueren om dit oorverkrachtende wanproduct te maken waarvoor zelfs de schandpaal nog niet genoeg is. Tevens hebben zij toegestaan dat een stel overgewaardeerde rappers het gedrocht nog verder de afgrond in mochten trekken om zo nog meer onschuldige mensen te tergen! Het lied staat op YouTube met een overigens vrij aardig gefilmde clip, warme sfeerbeelden van de zangers afgewisseld met gewone Nederlanders, keurig netjes van alle etniciteiten, waar duidelijk aandacht aan is besteed. Had men maar zoveel aandacht besteed aan de tekst!

Nu zal men natuurlijk dit lied verdedigen. De producenten willen het lied verkopen, ze zullen niet hun eigen handel publiekelijk afkraken! Immers je gooit je eigen ramen niet in. De tekstschrijvers welke een selectie hebben gemaakt uit de inzendingen van het Nederlandse volk zullen stellen dat het hier een collectief product betreft, wat natuurlijk onzin is want zij hebben de selectie gemaakt! Wat dit zegt over het niveau van Neerlands tekstschrijvers mag je zelf invullen; volgens mij verklaart het onder andere waarom we al tien jaar niet eens meer de finale van het Eurovisie Songfestival hebben gehaald.

Naast dat het werkelijk een verschrikkelijk lied is, met een afschuwelijke tekst en een oorverkrachtend metrum waarbij het gedreun van een pneumatische breekhamer nog als een goddelijke compositie klinkt. Ben ik geïrriteerd dat door dit lied weer een hele serie b-artiesten een podium krijgt, die zo’n lekkere royale schnabbel wel kunnen gebruiken. Zo ook Dreetje Hazes, een schaamteloze werkschuwe lamlendeling van het ergste soort die enkel en alleen kan overleven dankzij de naam van zijn vader. Maar wat te denken van Neerlands meest gevierde rappert Lange Frans die ooit scoorde met ‘Het land van’ en nu moet schnabbelen om aan de vreet te blijven! Hij heeft publiekelijk het koninklijk huis beschimpt en nu komt die ruggengraatloze zak op hangende pootjes teruggekropen om een beetje te rappen in dit pathetische kutlied wat we na 30 april zeker nooit meer willen horen!

Het koningslied, nee, ik ben er niet zo van gecharmeerd.