Nee tegen het koningslied

roy

/ #4647 JA! Voor het Koningslied.

2013-04-20 13:09

Azijnpissers, wordt wakker!

Wat ik in deze tijd nou zo jammer vind is dat puur plezier de ruimte niet meer echt mag krijgen. Met het allergrootste gemak zou ik mee kunnen gaan in de polariserende tegenstemmers (ik overigens wist niet dat het eens stemming was?) of een diepzinnige monoloog houden over het plezier dat ik geniet met een opgewarmde prak stamppot bij mijn ontbijt (hoe hebben ze dat toch in 's hemelsnaam doorgrondt?!?). Maar zover wil ik helemaal niet gaan!

Toen ik de clip op youtube bekeek en beluisterde zag ik een prachtige doorsnee van zingende en rappende Nederlanders die allemaal met heel veel plezier samenwerken om een bijzonder maatschappelijk moment wat extra plezier mee te geven. En dát is waarom ik het leuk vind. Omdat er plezier gemaakt wordt door een groep mensen en dat plezier willen overdragen. Niet meer en niet minder.

Het hoeft mijn smaak niet te zijn om het leuk te vinden. Ik heb zelf de keuze om in te gaan op het plezier, dan wel mijn mening te geven met betrekking tot mijn smaak. Maar: IEDERE poging om ontspanning in deze SAMEN-leving te brengen juich ik toe. Met enorme spandoeken, desnoods. Daarvoor ga ik veel liever de barricades op dan om dergelijke initiatieven af te branden.

Daarom: wordt wakker, want het is een keuze om dit soort azijn te willen pissen. En ik kies dus volmondig voor leuk en juich het Koningslied van harte toe, ook al is het misschien niet mijn smaak.