Nee tegen het koningslied

Gast

/ #6394

2013-04-21 18:05

Lieve mensen, velen van ons zijn het er met elkaar over eens dat het oorspronkelijke Koningslied de hoofdletter K bepaald niet verdient. Het is meer een kreuningslied (dichterlijke vrijheid). De muziek schijnt gejat (ik ken het niet dus ik kan daar geen eed op doen), maar is op zich niet slecht. Alleen NIET als feestnummer. Het moet dan wel over dromen gaan, maar dit gaat te ver: dit is een slaapliedje. Het horen van de tekst bezorgde me rode oortjes, van afschuw! Die tekst hangt als los zand aan elkaar… in een Nederlands dat nauwelijks als Nederlands te herkennen is. En die rap…… (gelukkig deels onverstaanbaar en onmogelijk mee te zingen), die schiet dus zijn doel faliekant voorbij.

Maar waarom moeten we nou in 's hemelsnaam op de man spelen? Dit wanstaltige gedrocht de grond inboren: oké! Maar het op de man spelen, zelfs met bedreigingen van allerlei aard, vind ik van nog veel lager allooi dan dat gedrocht zelf! Iedereen kan wel eens de plank misslaan. Of is het jullie nooit overkomen dat je met een hamer op je duim sloeg in plaats van op een spijker? Daar was de bedoeling ook beter dan het resultaat….