Nee tegen het koningslied

Gast

/ #6777

2013-04-22 12:54

Typisch geval van het bekende BN-er kliekje die telkens met slechte ideeën komen en een slechte muzikant die niet tegen kritiek kan.

(Bedreigingen ter zijde want dat gaat nergens over).

Het is gewoon een slecht nummer.
Ze moeten zich schamen als ze dit aan de Koning willen laten horen..

De tekst gaat weer nergens over en ronduit respectloos tegenover WA als koning zijnde, het rap gedeelte is standaard slechte NL-rap, het 2de gedeelte ervan is niet eens goed afgemixt, de zang loopt niet eens synchroon.
Ik zie al die bejaarde mensen (grootste gedeelte die hier nog echt wat mee heeft) al mee rappen met de W voor Willem, helaas, dacht 't niet.

Laat staan de taalfouten...

Maar goed dat er zoveel kritiek op is, komen ze er misschien eens achter dat de gros van de bevolking musicals en rap niet eens wat aanspreekt.
Dit moet vaker gebeuren en niet alleen op muziek gebied.

Mooi voorbeeld ook nog het songfestival met "De Toppers" <- wat hadden ze daar nou echt van verwacht...

Wat wilden ze bereiken; Hier, dit is waar Nederland voor staat muzikaal, alstublieft meneer de koning, DIT is wat wij kunnen. Je hoort dat er niet goed is over nagedacht.

Iedereen die het goed vind, heeft er er gewoon niet goed naar geluisterd. Ik snap best dat er een hoop mensen zijn die het mooi vinden, deze zullen het niet veel interesseren hoe het liedje gaat als ze maar mee kunnen zingen (knap als dat lukt trouwens), maar het is de hele bevolking die nu meekijkt, dit krijg je er niet in.

Nu krijgen ze iedereen over zich heen omdat dit iets is wat iedereen luistert en niet alleen de frans bauer / marco borsato / paul de leeuw / musical / rap fans.
Als je dat niet aan kan had je er niet aan moeten beginnen, dit had je kunnen verwachten.

Het lied is somber, traag, inspiratieloos en tekstueel belabberd, helaas had ik dit al verwacht toen ik hoorde wie aan het lied ging mee werken.

Degene die het uiteindelijk heeft goedgekeurd moet ook maar wat anders gaan doen met z'n carriere, dat geeft nog wat moed voor de toekomst, moeten we meer van dit niveau gaan verwachten?

Ik teken alsnog tegen het lied, hoop ook dat er geen alternatief komt.

Had wel stiekem willen zien hoe de internationals zouden reageren als het Koningslied begon..
Die rare Nederlanders weer..