Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Gast

/ #166 Re: Re: Re:

2013-08-22 20:24

#162: ebbie - Re: Re:

Wanneer mijn aangelijnde hond benaderd wordt door een onaangelijnde hond, laat hij ook weten dat hij daar niet van gediend is. En mijn hond loopt ook niet weg voor een eventueel conflict. Maar mijn hond is vrij eenvoudig een halt toe te roepen. Mijn hond hoeft de bek niet opengebroken te worden met een breakstick. Heel fijn dat u zich bewust bent van wat u aan de lijn heeft lopen. Mag ik u vragen wat u daar dan mee bedoelt? Bedoelt u misschien dat u zich stiekem bewust bent van het feit dat u een gevaarlijke vechthond aan de lijn heeft lopen? Loslopende irritante keffers? Goh, kwam ik die maar tegen in plaats van een loslopende kolossale Stafford samen met zijn kolossale asociale baas. Ik vind dat ik deze meneer asociaal mag vinden; en zn hond niet aangelijnd op straat en de uitwerpselen van zn hond niet opruimen. Vandaag heb ik maar weer ns de politie gebeld voor deze meneer en zn loslopende Stafford. Ik liep mijn eigen hond uit te laten en wist niet hoe snel ik weg moest wezen met het hart kloppend in mn keel. De politiedame vroeg mij; ,, Maar is hij agressief?" Ik ontplofte bijna. Ik antwoorde dat het daar helemaal niet om gaat. OP STRAAT VERPLICHT AANGELIJND!! En ik vroeg of ze de nieuwsberichten wel volgde. Nota bene 2 maanden geleden heeft haar collega met zijn wapenstok de bek van een Stafford open moeten breken hier in de buurt. Die vloog de aangelijnde hond van mijn buren naar de keel en, verrassing, liet niet meer los.