Koopzondag in Lansingerland

Gast

/ #75 Re: stuk voor de raadsvergadering

2013-10-31 07:31

#72: daphne - stuk voor de raadsvergadering

Beste Daphne,

Dank voor je inspanningen. Ik ben ondernemer (maar geen winkelier) in Lansingerland. Bij het derde argument van tegenstanders van zondagopenstelling wordt aangegeven dat mensen het al druk genoeg hebben. Ik ben van mening dat niemand voor een ander mag bepalen of hij/zij het druk heeft of niet en daarbij komt dat elke winkelier voor zich kan bepalen om wel of niet op zondag open te gaan.

Mensen die tegen de zondagopenstelling zijn, hoeven geen boodschappen te doen op die dag. dat kan ook op een andere dag. en ik ben het zeer zeker met je eens dat mensen die van shoppen op zondag houden hun geld dan besteden in bijvoorbeeld Alexandrium, Rotterdam-Centrum, Zoetermeer of welk ander winkelcentrum in de buurt van Lansingerland.

Het bepalen of iemand wel of niet zijn/haar winkel opent op zondag vind ik de betutteling ten top. Wie denkt men te zijn om voor een ander te moeten beslissen dat deze wel of niet open moet zijn met alle gevolgen van dien voor de omzet. Zeker in deze tijden waarin internetaankopen nog altijd stijgen en winkeliers het nog altijd heel moeilijk hebben, moet je het ze niet nog moeilijker maken door allerlei betuttelende regeltjes op te leggen.

Groeten,

Nicolette Bakker