Broodfokkers moeten gestopt worden.

Gast

/ #264

2014-02-01 11:58

Op zich ben ik het eens met de geopperde stellingen, maar kijk ook eens naar de de soms ernstige erfelijke afwijkingen bij rashonden.Bij veel honden zowel bastaards als rashonden komt epilepsie voor, een ernstige erfelijke afwijking.Zo is b.v.17% van de populatie vaneen bepaalde belgische herder soort lijder,ik kan nu hier een hele lijst produceren van hondenrassen die hiervan ernstig last hebben,maar ik wil in dit verband ook wijzen op de negatieve rol van rasver, en de daarbij aangesloten fokkers die zoals bij de Drentsche Patrijshond,waar al tientallen jaren epilepsie voor komt, en we vanaf 1986 niets zijn opgeschoten in de bestrijding van epilepsie.Een v.b. als de drent de leeftid tussen de 5 jaar en 7 jaar heeft bereikt heet 1 op de 12 drenten meerdere aanvallen gehad.Niet alleen zijn er misstanden bij de broodfokkers die geen lid zijn van een rasver, maar helaas ook zijn er misstanden bij fokkers die lid zijn van een rasver.Want teveel rasver, worden bestuurt door fokkers met grote geldelijke belangen, dit zijn min of ,meer verborgen misstanden maar ook die veroorzaken veel leed.De totale kynolgie moet drastisch worden herzien in haar functioneren.