Broodfokkers moeten gestopt worden.

San

/ #379 Broodfokker

2014-02-20 21:21

Broodfokkers zullen er altijd bestaan zolang aspirant dierenbezitters niet kritisch genoeg zijn en zich van te voren niet goed laten informeren over waar men op dient te letten bij een eventuele aanschaf van een dier. Het belangrijkste aspect is geld. Voor een gezond dier dat op een verantwoorde manier en met liefde is gefokt betaal je nu eenmaal vaak meer. Kan of wil je dat geld voor de aanschaf er niet aan besteden ga alsjeblieft naar het asiel. Ik ga nog een stapje verder (maar dat is mijn persoonlijke mening). Ik vind dat er helemaal geen nestjes dieren moeten komen want er zijn asiel en zwefdieren over de hele wereld genoeg die ook een goed leven verdienen. Zelf heb ik een kat en twee honden uit het buitenland die onder erbarmelijke omstandigheden leefden naar Nederland gehaald. Ja het zijn dieren met een rugzakje en hebben ze tijd nodig om volledig tot zichzelf te komen. Maar eenmaal hun hart gewonnen heb je een maatje voor het leven. Tuurlijk brengen deze dieren ook een kostenplaatje met zich mee zoals vaak een gebitsbehandeling, een cursus enz maar dat calculeer je in als verantwoorde eigenaar. Rest mij niets anders te zeggen dan denk goed na voordat je tot aankoop overgaat...