Broodfokkers moeten gestopt worden.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Broodfokkers moeten gestopt worden..

Gast

2014-02-20 10:17

We leven in 2014 en de broodfok lijkt alleen maar gegroeid sinds ik een afstandhond van 8 maanden kocht van een broodfokker in 1996.Met stamboom.DIEPTRIEST voor Nederland en wereldwijd. Als iemand 2 honden met een stamboom kruist krijgen de pupjes gewoon een stamboom van de Raad Van Beheer. Het wordt echt tijd dat de Raad van Beheer ook daadwerkelijk kijkt naar de gezondheid etc. van de hond!Als dat zou gebeuren ben je zeker van een gezonde hond als je een hond koopt met een stamboom!!!! Nu zegt het niks over de gezondheid.Mijn hond had 5 erfelijke hartafwijkingen en is 18 maanden geworden.

Gast

#377 Re:

2014-02-20 10:23

#357: -

Als u de tijd neemt en zich verdiept in het ras zijn er vast ook wel goede en erkende fokkers.Facebook is een goed medium om met eigenaren in contact te komen van uw ras.Vraag aan hun wat goede fokkers zijn! Neem de tijd!

Gast

#378 Re: Re: Broodfokker Peter Robben uit Heijen

2014-02-20 15:16

#373: Boy - Re: Broodfokker Peter Robben uit Heijen

Die kerel gaat gewoon door een kennis van ons heeft daar ook een pup gehaald waarschijnlijk word deze pup geen 2 jaar.

Mijn dochter heeft haar pup met veel pijn in haar hart terug gebracht en heeft aangifte gedaan bij de dierenpolitie en ook een kennis van ons die ook nog bedreigd is door hem. Ik heb hem aan de telefoon gehad hij is al eens veroordeeld maar zoals hij zegt ik heb lak een de regels en het is mijn brood. Hij moet echt stoppen!!

San

#379 Broodfokker

2014-02-20 21:21

Broodfokkers zullen er altijd bestaan zolang aspirant dierenbezitters niet kritisch genoeg zijn en zich van te voren niet goed laten informeren over waar men op dient te letten bij een eventuele aanschaf van een dier. Het belangrijkste aspect is geld. Voor een gezond dier dat op een verantwoorde manier en met liefde is gefokt betaal je nu eenmaal vaak meer. Kan of wil je dat geld voor de aanschaf er niet aan besteden ga alsjeblieft naar het asiel. Ik ga nog een stapje verder (maar dat is mijn persoonlijke mening). Ik vind dat er helemaal geen nestjes dieren moeten komen want er zijn asiel en zwefdieren over de hele wereld genoeg die ook een goed leven verdienen. Zelf heb ik een kat en twee honden uit het buitenland die onder erbarmelijke omstandigheden leefden naar Nederland gehaald. Ja het zijn dieren met een rugzakje en hebben ze tijd nodig om volledig tot zichzelf te komen. Maar eenmaal hun hart gewonnen heb je een maatje voor het leven. Tuurlijk brengen deze dieren ook een kostenplaatje met zich mee zoals vaak een gebitsbehandeling, een cursus enz maar dat calculeer je in als verantwoorde eigenaar. Rest mij niets anders te zeggen dan denk goed na voordat je tot aankoop overgaat...

Gast

2014-02-21 14:54

Het broodfokken van hondjes moet stoppen, het zijn in onze teckelliefhebbers ogen ook mensjes.
Lauraly
Gast

2014-02-21 16:47

Prima initiatief! Het moet eens een keer goed aangepakt worden en stoppen. Het is een grote schande dat mensen over de rug van onschuldige dieren zoveel geld kunnen verdienen. Arme dieren en de broodfokkers zelf noem ik criminelen! Koop a.u.b ook nooit een dier daar, zo hou je het in stand.  Alhoewel ook ik ooit een hondje uit medelijden en onnozelheid heb mee genomen uit zo'n fokkerij, lang geleden weliswaar (is 17 jaar geworden gelukkig). Nooit meer met de wetenschap van nu!

Gast

2014-02-21 19:22

Schandalig dat er nog stteds broodfokkers in Nederland zijn, wat hebben we dan aan de mileupolitie. Kom op laat ze nu ophouden

Gast

#383 Re: Broodfokker Peter Robben uit Heijen

2014-02-21 23:32

Gast

2014-02-22 02:14

Vertel hier zo vaak als mogelijk over. Broodfokkers kunnen alleen nog bestaan door de onwetendheid van mensen. WIl je een hond? Zoek dan eerst goed uit wat mogelijk is en wat geschikt is voor je. De Koninklijke Hondenbescherming kan je hier prima bij helpen!

Boos

#385 Re: Broodfokker Peter Robben uit Heijen

2014-02-22 09:36

#368: - Broodfokker Peter Robben uit Heijen

Een deze dagen gaan we langs bij deze man om de tanden uit zijn bek te slaan

Gast

2014-02-22 13:54

echt ze moeten stoppen

Gast

2014-02-23 07:29

Stop met het fokken van honden onder erbarmelijke toestanden.

Gast

2014-02-24 07:38

stop broodfok !!!!!!!!!!!!!!!
Maike

#389 Re: Broodfokker Peter Robben uit Heijen

2014-02-25 19:38

Gast

#390 Broodfokker actief op marktplaats.

2014-02-27 21:04

Op dit moment is er weer een broodfokker actief. Dierenpolitie ingeschakeld een aantal dagen geleden.
Alle advertentie nummers doorgegeven.
Maar ze staan er nog steeds op.
Het gaat om Natasja Heijden uit geffen.
Heeft verschillende advertenties met verschillende namen Buul , bull terrier, terrier.
Ook de plaats naam is altijd s'hertogenbosch dit terwijl ze in geffen woont.
Ze heeft altijd nog 1 puppy 11 weken oud en kan direct mee.
De honden zitten vol vlooien en wormen, hebben achteraf alleen de eerste inenting gehad, en hebben kennelhoest en in het ergste geval parvo.

Meer informatie zoek op google pup geffen.

Er staan oude berichten op, maar ze is weer actief.
Ze heeft nu een bull terrier, een Franse bull terrier en een Engelse bulldog.

Gast

#391 Re: Broodfokker Peter Robben uit Heijen

2014-02-28 16:44

#368: - Broodfokker Peter Robben uit Heijen

Hij is tot op de dag van vandaag nog steeds actief!

Gast

2014-03-08 21:12

Als de regering nu is een beetje verstand zou hebben , zouden ze beseffen dat er GEEN broodfokkers meer moeten zijn en zeker niet moeten bijkomen .de asielen zitten overvol en zij moeten eerst gered worden en dit probleem los je NIET op met nog hondjes bij te laten komen , en die broodfokkers mishandelen hun beestjes puur voor het geld , DIT ZIJN WEL LEVENDE WEZENS MET RECHTEN !!!!!!!!! genoeg is genoeg !!!!!!!!je leest regelmatig hoe die broodfokkers te werk gaan en wat voor ellende en schandalige practijken er aan het licht komen en dan weten we nog niet alles , dus een algemeen verbod op broodfokken en het probleem is opgelost . Nu er is al zoveel in de media en andere info aan het licht gekomen en toch gaat hier zoals dikwijls alles gewoon verder . Ik begin en ik niet alleen hier rare gedachten bij te krijgen en vallen er soms rare woorden in mijne mond ( corruptie , financieele belangen enz ) daarom vraag ik en veel mensen STOP die dierenbeulen en STOP het kweken van pupjes onder erbarmelijke toestanden . HET IS GENOEG GEWEEST !!!!!!!!

Gast

2014-03-20 19:16

STOP DE BROODFOKKERS!!!!
Ik hoop dat ze allen ooit hun verdiende loon krijgen

Gast

2014-03-22 10:05

Verschrikkelijk dat deze "handel" nog steeds ongestraft door kan gaan!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-03-24 02:33

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-03-25 02:23

Gast

2014-03-26 07:25

Mijn cavalierkingcharles komt ook van broodfokker ik wist dat niet
en nu is ze ziek te veel doorgefokt
pincher

#398 pincher

2014-03-31 17:00

Ook ik heb een hondje dwergpincher gekocht bij broodfok. Wist dit niet anders
nooit gedaan. Hondje had geen schijn van kans en is overleden. Broodfok kan echt niet!!
fittkat

#399 hoeve hoogland

2014-04-01 21:00

We hebben sinds kort een pup gekocht bij hoeve hoogland.
na 2dagen doodziek longontsteking enn amper kunnen ademen.
hij is opgenomen en ligt aan de zuurstof.
dierenarts zegt ook dat geboortedata niet klopt..
hij is geen 3maanden oud....
hopelijk komt hij erdoor....
fittkat

#400 Re:

2014-04-01 21:08

#114: -

hoi ik heb sinds een 2weken een pup gekocht op dezelfde plaats. Na 1week doodziek namelijk longontsteking. Ik heb hem vandaag laten opnemen en zee ligt ook in een zuurstof cabine. Nu zei de dierenarts mij ook dat de geboortedatum nooit klopt hij is veel te klein voor die leeftijd.

ook hier zegt de eigenaar dat het beestje perfect gezond was als ZE de kennel verliet. Schandalig