Ban de vissenkom!

Gast

/ #45

2014-03-11 14:29

Ik heb deze week nog een onwetende woonwinkelier aangesproken op het feit,dat hij 2 kleine snoepjes van goudvisjes in een reuze glazen pot hield ,met 10cm water!Hij had ze kado gekregen en deed er steeds zoveel water bij,als ze hadden toen hij ze kreeg,hij bood aan mij excuses aan en ik zei:Het gaat om hen.Zij zijn toch geen siervoorwerpjes,zij zijn levende wezens en ik vind dat je die niet kado kunt doen!Al zo vaak zit ik ermee,als ik zulke situaties tegenkom in restaurants of winkels,ik ben blij,dat deze aandacht voor goudvissen wordt gevraagd,want ik zie bij mensen zo'n gebrek aan voorstellingsvermo
gen,naar de omstandigheden van vissen en dieren in het algemeen!
Toen ik de goedbedoelende meneer van de winkel vroeg,stelt u zich eens voor hoe dat voelt zo weinig water en ruimte,voor uzelf zei hij dat hij niet wist of dat weinig was en dat hij ook eigenlijk niets van goudvissen wist.Het lijkt mij erg belangrijk als het houden van vissen en ook vogels,waar ik ook schrijnende voorbeelden van zie,in winkels e.d. wordt verboden en Laten we ze niet meer kado doen aan mensen,die daar niet om vragen en niets van ze weten,dat lijkt me een begin van bewustwording!
Of laat de dierenwinkelier igv kado doen van een visje er een uitleg op papier bij geven,over goede en liefdevolle verzorging!
Veel succes met deze waardevolle petitie!