Bring Denderleeuw Kleurt Back

Gast

/ #79 Re: integratie?

2014-05-20 18:57

#76: vraagskeu - integratie?

Ik ben VLAMING, en dat verkondig ik al jaren, en daar ben ik fier op.  Ik ging in mijn jeugd volksdansen toen het woord vlaming verguist werd en  zong trots de Vlaamse Leeuw op 11 juli toen we nog plaats hadden op de vlaamse marktpleinen.  Ik ken de kunst van het volksdansen, kantklossen en vendelzwaaien !  Ik eet graag pensen, en hou van breugelfestijnen !

Mijn kinderen dragen vlaamse namen en ik hou van volksmuziek...

En ik ging elk jaar met plezier naar Denderleeuw kleurt, heb nooit het gevoel gehad dat mijn eigenheid beknot werd, en heb genoten van een mengelmoes aan identiteiten.  De sporadische verwondering op elkaars gezichten en de gemoedelijke sfeer waren een waar genot, jong en oud door elkaar, gekleurd of niet, en veel lachende gezichten.

Het jong talent van de streek (soms niet om aan te horen, sorry , smaken verschillen) de bruisende of minder bruisende optredens later in de namiddag uit verschillende streken, elk met hun eigen aanhang en dan blijven plakken aan de biertent en vrienden van vroeger  en nieuwe opnieuw ontdekken.

De standjes van de lessen nederlands en het praatcafé Babelonië, hadden er een vaste stek, en het was leuk om het geklungel met de taal te horen.  Iemand zo veel moeite zien doen om er een nieuw vlaams woord te laten uitkomen - dat vraagt geduld van beide kanten.

Het spijt mij, maar mijn kiesstem gaat niet naar Vlaams Belang of NVA

Mag IK mij nu geen VLAMING meer noemen ?