Wij willen het 'asiel' Vetas in Lokeren dicht

Gast

/ #211

2014-06-23 07:10

Ik ben het eens met het feit dat zoiets niet kan en dat er dringend wat moet worden gedaan ! Ik ben zelf vrijwilligster in een asiel die een tijd geleden 7 honden van Vetas overnamen en zag toen ook wat voor wantoestanden er heersen, te walgelijk voor woorden. België moest zich schamen, totaal geen dierenbescherming hier, het lijken voorwerpen, niets anders ;-( !
Verder moet ik wel zeggen dat veel van de mensen hier wel eens dringend hun oogkleppen moeten afdoen, want dat de oplossing heus niet zo simpel is als "herplaatsen via andere asielen". Dat wordt dan geroepen door mensen die nog nooit een voet in een asiel hebben gezet vrees ik, zo zit het bij ons overvol (leve de vakantie) en moeten er nu soms al bijzonder trieste beslissingen worden genomen (als het echt niet anders meer kan) omdat lui honden zien als wegwerpartikel en ze massaal hun dieren afzetten als ware het een meubel dat ze niet meer moeten. Velen verkondigen dan ook nog van "oh neen, voor mij geen asielhond, want dat zijn probleemhonden", nog zo'n fabeltje dat dringend de wereld uit moet, want ze zijn meer dan de moeite waard, al die asielhondjes waren ooit ook een leuke pup en zijn heus niet slecht omdat ze gedumpt worden na echtscheiding, allergie, verhuis, vakantie ! Ik wil maar zeggen, iedereen kan helpen om asielhonden hun leven te verbeteren, want vaak staan de beste stuurlui gewoon aan wal, dit algemeen gezien. Zo makkelijk is het dus niet voor andere asielen om dieren over te nemen, temeer daar het hier om meerdere honden gaat. En hoeveel mensen die roepen, hebben al ooit de beslissing genomen om ook iets te gaan doen voor de asieldieren door bijv vrijwilliger te worden. Ook dat kan al veel helpen, iedereen de handen uit de mouwen. En een rotte appel als die Erwin er onherroepelijk uit ! Bah, arme dieren, een asiel is al zo erg en dan nog zoiets ;-( Een schande voor ons land al die wantoestanden !