Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Gast

/ #4969

2014-07-20 17:42

Ik ben chronisch ziek. Heb omdat ik afgekeurd ben een minimum inkomen van de Uwv. En dan heb ik nog twee dochters (9 en 18 jaar) die in Duitsland wonen en waarvoor ik geen vergoedingen krijg voor reizen of eten etcetera. Voor het innemen en goed laten werken van mijn medicatie moet ik ook goed eten, niet alleen tijdens het innemen van de medicatie maar de hele dag eigenlijk voor het in stand houden van mijn lichaam. Dit lukt mij niet, ik kan "slechts" 's middags eten en blij wezen als ik een keer ergens wat warms kan mee eten. Tot nu toe kreeg ik jaarlijks een vergoeding waar ik tenminste een beetje mee gecompenseerd werd maar dat word nu afgeschaft en in handen van de gemeente Enschede gelegd. Dan zou ik graag nog willen opmerken, dat ik er niet voor gekozen heb om chronisch ziek te worden !!! Bovendien ben ik mijn baan als vrachtwagenchauffeur kwijt geraakt door mijn ziekte en door de opvolgende omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij terecht gekomen. En daarvoor word ik in mijn ogen door middel van het eigen risico gezondheidszorg behoorlijk "beboet" helaas.