NEEN aan de AFVALTAKS van IVAREM

Gast

/ #335

2014-08-05 00:33

Geachte, Ik had ook al diverse mails gestuurd naar de Gemeente en Ivarem om mijn ongenoegen te uiten. Makkelijk voor de Gemeente en meer winst voor Ivarem op kap van de burgers. Ik had de vraag gesteld of de vuilniszakken nu goedkoper zouden worden... niet dus! Ik had voorgesteld om dan de prijs van de zakken te verhogen. Wie veel afval heeft, betaalt meer. Nu is het voor iedereen hetzelfde, rijk of arm. Ik kan dit best betalen, maar voor mijn dochter die alleenstaande moeder is, is het de zoveelste hap uit haar budget. Bovendien wordt hier een precedent geschapen.Wat let hen volgend jaar het dubbele te vragen? Als ex-reclameman ben ik bereid om mijn medewerking te verlenen waar en indien nodig. Ik stel voor om elke inwoner via de media te benaderen en op te roepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Niet betalen. Als een enkeling dit doet staat die nergens, als iedereen het doet staan zij (Ivarem) nergens. Ze kunnen moeilijk tegen een paar duizenden families een proces beginnen. U mag mij steeds contacteren. Ik ga hier trouwens morgenvroeg nog eens spel van maken bij Ivarem zelf en de Gemeente. Was de kreet van N-VA niet - "geen nieuwe belastingen meer" ? Ik zal er hen mee confronteren! Of bedoelden zij ermee "geen nieuwe belastingen, simpelweg de oude verhogen. Goed initiatief overigens. Wat de sponsoring van de advertentieruimte betreft... daar heb ik zo mijn twijfels over. Ik vind dat jullie gezamenlijk naar de media moeten stappen. Ik ben semi-professioneel filmer vanuit mijn beroep als reclameman. We zouden zelf een videoreportage kunnen maken en die doorsturen of liever zelf bezorgen bij VTM en de VRT. Interviews met mensen her en der. Dat zal zoden aan de dijk zetten. Enfin succes ermee. Ik ga er werk van maken om ook een luis in hun pels te worden.