wij gaan vóór windmolens in Mol!

DonQuichotBegot

/ #102 Sfeermakerij, kortzichtigheid en zolang het maar niet voor mijn deur is

2014-08-05 13:47

Wat me vooral opvalt aan deze petitie en aan alle commentaren hier is dat iedereen voor is zolang de molens maar niet in hun buurt gebouwt worden. Hoe hypocriet ben je dan...

Ja, het gaat om nucleair gebied. Dit houdt echter niet in dat men op een wip en een flik een reactorke of 2 kan bijzetten. Als ik sommige commentaren lees, lijkt het alsof men reactors sneller kan optrekken dan tuinhuisjes ... Kom nou zeg ...

Windmolens zijn geen groen alternatief voor een klein en zo dichtbebouwd landje als België. Er zijn tal van studies die dat al hebben aangetoond. Je kan België volzetten met molens en dan nog zal je stroom tekort komen. Nog geen 10% halen we met België vol te planten met molentjes. DIT zijn feiten waar we mee kunnen schermen. Al de rest lijkt me pure speculatie aangezien dit soort type molen nog NOOIT in België werd opgetrokken.

Ipv van ons te focussen op de verdere ontwikkeling van hoogtechnologische stroomontwikkeling gaan we natuurlijk liever wat grote dynamo's plaatsen her en der.

En voor alle duidelijkheid: ik woon wel degelijk op +/- 500 meter van waar zulk een beest geplaatst wordt en ik ben geen bezitter van een villa. Dat GROEN nogmaals de bal compleet misslaat, staat als een paal boven water, wat jullie PRO-volk hier ook mogen poneren.

We zouden beter ook leren om het met minder te doen, zoals ik hier ook al las. Maar nee, elk jaar wordt er meer en meer stroom verbruikt per persoon. Maar ja, laten we nog wat meer molentjes neerplanten, dan is ons geweten gesust en dan kunnen we lekker blijven smossen en liefst zonder windmolen in onze eigen buurt, plant die maar bij de buurgemeenten neer.