Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Kijk naar de mogelijkheden, niet naar de onmogelijkheden!

/ #5136 Ik teken de petitie niet vanwege de volgende reden

2014-08-14 07:51

Hallo, Ik zou de petitie tekenen, want uiteraard ben ik als chronisch zieke ook tegen zo'n hoog risico! Wij hebben al zo enorm veel kosten vanwege mijn ziekte, en dan het eigen risico nog meer omhoog is de druppel!

Maar ik teken de petitie niet om de volgende reden. Op het einde van de petitie staat namelijk het volgende: Laat het dan teruggaan naar het eerste jaar van alle veranderingen, dat mensen die geen zorg gebruikten een bedrag terugkregen aan het einde van het jaar. 

Want deze laatste regel zou dan inhouden dat de gezonde mensen de eigen bijdrage terug krijgen, en dat wij chronisch zieken het hoge risico dan maar moeten ophoesten. Wij welke al zo gepakt worden door de regering wat betreft het PGB, uren in mindering qua zorg of zelfs sommige helemaal geen zorg meer ontvangen omdat buren of vrienden, familie wel kunnen helpen, welke de compesering dat we terug kregen voor de vele kosten door onze ziekte ook al kwijt zijn geraakt! En dan volgens jullie, de iniatief nemers van deze petitie, wij ook nog het hoge eigen risico voor onze rekening moeten nemen omdat wij er wel gebruik van maken om noodgedwongen reden? Ja dit stuit mij tegen de borst.

Dan zeg ik: We nemen met zijn allen dit voor onze rekening, want het kan jullie ook overkomen dat je chronisch ziek raakt!