Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Gast

/ #5208

2014-08-17 16:14

Het is gewoon schandalig wat ze doen, mijn man en ik zijn beiden chronisch (diabetes), we betalen kapitalen aan ziekenfondskosten, maar daarnaast krijgen we steeds goedkopere medicijnen, mijn man heeft ADHD, hij betaald daaraan gemiddeld 50 euro per maand, boven op de ziekenfondskosten, omdat het niet vergoed wordt. Krijgt hij in een keer medicatie die wel vergoed wordt, ander merk, andere samenstelling, met alle gevolg dat het binnen 3 dagen al mis ging. Hemel en aarde moeten bewegen om zijn eigen vertrouwde medicijn terug te krijgen. Dat kan maar dan is de eigen bijdrage gelijk het dubbele. Na veel pijn en moeite is het nu geregeld, en krijgt hij Concerta (want daar gaat het om) zoals voorheen. Maar we betalen nog steeds rond de 50 euro per maand extra. En steeds beginnen ze weer over Ritalin wat wel vergoed wordt. Maar ze weten dat Ritalin niet werkt bij mijn man, sterker nog het werkt averechts. Ik vind het gewoon schandalig, dat er zo om gesprongen wordt met onze gezondheid. En dan heb ik het nog niet eens over mijn eigen medicatie, die vaak veranderd, omdat er weer een goedkopere versie is. (beroerte in 2002)Schandalig, schandalig, ik heb er echt geen andere woorden voor.

En dan kunnen wij de extra kosten nog wel opbrengen. En compenseren we het met gezonde voeding. Maar wat moeten de mensen die het niet kunnen betalen. En steeds zieker worden omdat ze ook geen goede voeding kunnen kopen, omdat het heel goedkoop moet? De regering moet zich echt doodschamen.