NEEN tegen de bouw van varkensslachterij De Lokery in Westerlo

Stefan Belmans

/ #56

2014-09-06 21:18

#44 & #52: dat is dus wat ik bedoelde: jullie zijn van Oevel en als jullie een probleem zien in de komst van de slachterij, dan is dat jullie goed recht om daar tegenin te gaan. 

Ik ben idd niet van Oevel en kan me dus moeilijk in jullie plaats stellen. Ik ga wellicht geen hinder ondervinden... Vandaar dat het hypocriet zou zijn om de petitie te tekenen.

Maar nog nog even over de grondprijs... Die is overal overdreven en belachelijk buiten proportie.

Maar je moet ook eerlijk blijven: zelfs al ben je geboren en getogen in Oevel... Als je levenskwaliteit voorop stelt, waarom dan toch een meerprijs betalen om kort bij den industrie te gaan wonen ? Tongerlo bv ( mijn heimat) is maar een boogscheut verder en toch geen industrie.

Moest ik in Sterrebeek geboren zijn, dan nog zou ik er niet zelf een huis kopen, wetende dat de hinder van Zaventem nog kan toenemen.

Bij een industriegebied is dat eender... Zolang er kavels vrij zijn, kunnen die ingevuld worden.

en ik ga eerlijk zijn... Ja een info-avond enkele dagen voor het verstrijken van de deadline is mss kortdag... Maar dat plakkaat met de bouwvergunning staat er al een tijd hoor en al die tijd kon je de plannen op het gemeentehuis inkijken en bezwaar indienen.

Maar goed, da's weer een andere discussie

ik wens jullie in elk geval succes met jullie verzet en hoop dat je garanties kan afdwingen voor geur en lawaai . Ik zou daar op focussen en niet zozeer op de komst - die ga je toch niet tegenhouden vrees ik