NEEN tegen de bouw van varkensslachterij De Lokery in Westerlo

Stefan Belmans

/ #73

2014-09-07 21:57

Nonkel Jos... ik woon ondertussen al 15 jaar in Olen Centrum op enkele 100 m van de gewestweg. Met de plannen van ons gemeentebestuur om een deel van het verkeer door mijn straat te jagen zijn wij het ook niet eens. Ik weet dus wat het is om een bestuur te hebben dat denkt zich wat te kunnen permitteren. EN ja, wij hebben dus ook een aktie opgezet....

Maar even terug naar de kern van de zaak.... jullie kennen misschien OVI, een vleesverwerkend bedrijf hier in Olen... net aan de andere kant van de snelweg.... en dus vergelijkbaar met wat er op jullie af komt (zij het iets kleiner).
Lawaaihinder denk ik dat nogal mee gaat vallen... de snelweg is immers erg overheersend... en qua geurhinder... daar hebben we hier in Olen ook last van gehad.... maar dan is het kwestie van daar op te reageren. Het is misschien niet quantificeerbaar, maar hier zijn er toch wat ingrepen gebeurd... en het is verbeterd. 
Geur is jammer genoeg een zeer gek fenomeen. Daar waar wij niks roken, hadden ze er 200 m verder wel last van.... maar er kan aan gewerkt worden.

Wat dat afvalwater betreft.... er zijn dus wel normen hoor.... dat wordt geen "rauw" afvalwater dat richting Wimp gaat... Je moet het vergelijken met wat het waterzuiveringsstation in Westerlo in de Nete loost.... da's gezuiverd water, maar geen drinkwater.
Als ze in de Wimp mogen lozen dat heeft dat zijn redenen... vuil water zou via de riolering moeten.

Maar nogmaals.... ik heb niks tegen protest als jullie je benadeeld voelen... presenteer jullie gemeentebestuur de rekening bij de volgende afspraak....

Nu, jullie zullen vast blij zijn met elke extra handtekening op de petitie.
Echter, hou er rekening mee dat handtekeningen van ver weg mijns inziens de geloofwaardigheid ervan onderuithalen.

Als alle 4000 inwoners van Oevel tekenen, dan heeft dat veel meer impact op het bestuur dan dat er enkele 1000'en bij zitten die eigenlijk geen hinder zullen ondervinden.
En vegetariers - niet persoonlijk, want ik respecteer elke levenswijze - protesteren hier, in deze petitie , om de verkeerde reden. Dat kan wel eens averechts werken...

Soit, dit was mijn laatste post in deze. Ik volg het verder, maar reageer niet meer