Sfeer kaa gent

Sfeer!!!
Gast

/ #39

2015-04-23 06:45

Bij alles wat ik zie en hoor rond mij, tijdens en na de matchen, kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat men bij Gent "heiliger dan de paus" wil zijn. Men wil in alles aantonen dat ze het supergoed aanpakken en de beste leerling van de klas (KBVB) zijn.
Jammer genoeg zijn de sups (en de spelers) daar de dupe van!

Enkele voorbeelden: sfeeracties mogen niet, rechtstaan in de spionkop is niet voor iedereen, spandoeken, banners, enz. mag men niet meebrengen dus al zeker niet ophangen tijdens de wedstrijd,..., dit zijn zaken die bij het voetbal horen en zorgen voor sfeer. Als we kijken naar de ploegen waar de sfeer wel super is ziet men duidelijk dat deze zaken aanwezig zijn. Daar krijgen ze iedereen van zijn stoel als het nodig is, bij ons MOET de helft van de spionkop blijven zitten, hoe wil je dan de zijtribunes van hun stoel krijgen tijdens die fases en matchen waar de ploeg het nodig heeft.
Als Gent zo verder doet zal men het bioscoop gevoel niet enkel meer bij Kinepolis beleven. Is dat wat men wil, ik hoor ons al zingen "wat een sfeer,....!!!!".

De ploeg, het bestuur, ik weet niet wie, kiest voor een nieuwe slogan die uniek en eigen aan Gent is, dit zonder overleg met de sups, zij die echt achter de ploeg staan. De reacties spreken voor zich!

Gent heeft nog veel werk als het op PR aankomt, ons stadion staat op de eerste plaats maar op PR gebied hinken we ver achterop.....
Communicatie naar de supporters is er niet, m.u.v. het streng optreden en bestraffen van eigen supporters, dat kan dan weer wel. Ik weet ook wel dat er wetten en regels zijn maar waarom kunnen deze zaken ergens anders wel?

Dan is er "de voetbalwet" die ervoor moet zorgen dat alles in goede banen loopt maar deze wet ontneemt de supporter ALLE rechten en laat anderen enkele uren voor "GOD" spelen. Ook GOD moet zich aan regels houden, ja toch ... of niet?

Wat men ook probeert, hoe moeilijk het soms ook is, supporters zullen er steeds alles doen om de Buffalo's naar die overwinning te stuwen!