Sfeer kaa gent

Gast

/ #42

2015-04-23 13:36

Ik heb de indruk dat er spijkers op laag water gezocht worden. Na de opening van de Ghelamco Arena was er geen enkel probleem (zover ons bekend) om op de promenade de lederen zetels te plaatsen en te gebruiken. Deze gaven een ongelofelijke uitstraling naar iedereen die de promenade bezocht. Na enkele maanden mochten deze opeens niet meer gebruikt worden wegens een verhoogd risico op brandgevaar! Welk brandgevaar? Er mocht en mag niet gerookt worden op de promenade. Daarenboven zijn er nergens warmtebronnen dichtbij de zetels die ervoor konden zorgen dat die in brand vlogen. Trouwens, ik neem aan dat er voordien toch ook een onderzoek gebeurd is door de brandweer. Vooraleer zoiets geplaatst wordt gaat er normaal gezien een risico-analyse aan vooraf die ook goedgekeurd moet worden door de brandweer. Is dit dan niet gebeurd soms, en waarom duurde het zolang vooraleer deze zetels moesten verwijderd worden.
Nu was er eens een mooie tifo-actie gepland waarvoor veel mensen zich engageerden en er ook tijd, geld en moeite in staken. Men kocht zelfs materialen aan met een B1 attest om te voldoen aan de vereisten die hiervoor opgesteld zijn. Maar blijkbaar is dit nog niet voldoende en werden er nog bijkomende tests gevraagd.
Als je dit vergelijkt met andere steden/ploegen waar zulke acties kunnen en mogen, heb ik de indruk dat men hier in Gent heiliger wil zijn dan de paus.