Ieder kind verdient passend onderwijs

Gast

/ #51

2015-06-27 08:26

Mijn zoon gaat als enige so kind naar het reguliere Vso. Hij heeft 6 jaar op een 'normale' basisschool gezeten en de laatste 1,5 jaar op een SO school. Ik gun het mijn kind van harte dat hij nu naar het VO gaat met name voor de sociale contacten wat hij nu erg mist op een SO school, maar ik houd mijn hart vast of hij het gaat redden. Hijzelf denkt van wel en ben dan ook heel blij voor hem dat hij deze kans krijgt. Moet er wel bij vermelden dat hij de enige leerling is die naar een 'normale' VO school gaat. Dat zegt denk ik al genoeg dat er nog heel veel niet goed geregeld is met het passend onderwijs. Scholen durven het gewoon niet aan en kunnen totaal niet bieden wat deze kinderen nodig hebben. Wel jammer dat bij de introductie van de VO scholen ze een mooi praatje houden dat ze klaar zijn voor het passend onderwijs en dat ze datgene kunnen bieden en geven wat deze kinderen nodig hebben. Nu blijkt dat dit dus in de praktijk absoluut niet werkt en dat deze kinderen al niet eens worden aangenomen op een VO school. En wie worden wederom de dupe van het zogenaamde 'passend onderwijs'????