Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan

Gast

/ #43

2015-07-10 05:17

Ik woon in Sint-Amandsberg en mijn ma in het centrum. Om bij haar te geraken, neem ik dikwijls de straten die verkeersvrij zouden worden en ik vrees ook voor een verkeersinfarct in de andere straten. Het is nu al bijna niet te doen. Er zijn nu eenmaal veel auto's en die moeten ergens naartoe. Wat met de mensen die in die straten wonen. Waar moeten die naartoe met hun auto? En hoe moeten boodschappen aan huis gebracht worden? Gaat de stad een bezorgdienst hebben? Ze moeten juist zorgen voor méér parkeerplaatsen buiten de stad voor bezoekers aan Gent en pendelbussen die de bezoekers naar het centrum brengen. De mensen rijden nu al naar de winkelcentra buiten de steden en laten de winkels in Gent links liggen. Ik moet dagelijks door Lochristi en het is daar héél druk. En ze hebben dezelfde ketens die in de stad zijn. Willen ze Gent echt onleefbaar maken voor de bewoners? Het is echt niet leuk meer. Ook die "zone 30" is belachelijk. Op de spitsuren kan je sowieso geen 30 rijden, dan sta je meer stil dan dat je beweegt en dat je ook 's nachts 30 moet rijden, is belachelijk. Dat is pure pesterij.