Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

HAP

/ #1969

2015-07-20 18:33

Ik ben zelf ettelijke jaren werkzaam geweest in deze tak van het werk. In die jaren heb ik vooral een maatschappelijke kentering ervaren. Er is een generatie ontstaan die, soms letterlijk, bij het eerste contact al om respect vraagt. Van proportionaliteit heeft deze generatie al helemaal geen benul. Wat mij betreft hoeft daar geen onderscheid te worden gemaakt v.w.b. de etniciteit.

Respect moet je verdienen en dat doe je door je op de één of andere manier te onderscheiden. Dat kan bijv. studie, werk of anderzins zijn. Voor mij begint dat bij het eerste contact. Hoe ga je met elkaar om? Je krijgt wat je geeft.

Ik heb kennis genomen van het vonnis en vind het een zorgelijke ontwikkeling. Als dit de toekomst is voor de medewerkers die de veiligheid voor de burgers in Nederland moeten zorgen hou ik mijn hart vast. Ik hoop niet dat het tot gevolg heeft dat een medewerker (te) lang wacht met handelen omdat wellicht eerst de consequenties van het handelen in een split second worden afgewogen. Het zou erg vervelend zijn wanneer dit soort afwegingen de oorzaak zijn dat er nieuwe namen in de Tuin van Bezinning in Warnsveld bij komen.