Ieder kind verdient passend onderwijs

Carin

/ #112 Waarom speciaal onderwijs... Hierom

2015-08-12 10:29

Mijn twee kinderen zaten eerst op een 'gewone' basisschool, maar ja wat is de term gewoon.. Daar zaten ze dan, als tweeling in de klas met bijna 30 kinderen.. Dat ging niet goed, veel stress en gillen. Als je 's ochtends binnen kwam, was het een chaos in de gang. Allemaal ouders, kinderen en alles krioelde door elkaar. Zelfs ik werd daar onrustig van. Met Sinterklaas vonden ze het een leuk idee om alle klassen overhoop te halen. Zogenaamd gedaan door de pieten. Zand in het lokaal, stoelen overhoop tenten in het lokaal, het kon niet op en allemaal drukke onrustige kinderen. Is ook leuk, maar ik had gelijk een week ellende thuis omdat ze het niet aankonden. Op een gegeven moment haalde ze 1 van mijn twee jongens uit de klas... Omdat hij aan het gillen was. Vervolgens is hij die dag bij alle groepen geplaatst om 'af te koelen' en om het probleem af te schuiven naar je collega. Die nacht had hij een nachtmerrie. Hij zat toen in groep 3 en in groep 8 had hij gezien dat er een dierentuin onder water stond. Dat was de druppel.. Er moet nu wat gebeuren en anders houd ik ze thuis. Ja maar mevrouw, dat mag niet dan krijgt u leerplicht ambtenaar op uw dak... Pfft gelukkig zitten ze nu op een 'speciale' school - met veel rust en de juiste begeleiding. Ik ben hier heel dankbaar voor! En hoop dan ook dat de gemeente deze school 'nooit' weg bezuinigd, want dan trek ik alles uit de kast! Petities en al.