Ieder kind verdient passend onderwijs

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ieder kind verdient passend onderwijs.

Gast

2015-07-01 05:27

Heb zelf een zoon met adhd en klassiek autisme en weet dat je tegen muren en deuren oploopt wat betreft een geschikte school.
Hij zat op dagbestedindsonderwijs en na een moeizame overstap naar zijn huidige school vorig schooljaar mag hij vandaag 3 diploma's in ontvangst gaan nemen!!!

Gast

2015-07-01 05:40

Werk in onderwijs en zie hoe deze kinderen vastlopen. Vreselijk om te zien.

Gast

2015-07-01 05:42

ik maak iedere dag weer mee hoe belangrijk het is dat er scholen zijn die aandacht hebben voor ass

mijn zoon was stukgelopen en krijgt nu gelukkig het juiste aanbod.

hoger IQ hebben en dan steeds uitvallen op school is vreselijk met depressie tot gevolg. 

Passend onderwijs MOET!!!

Gast

2015-07-01 09:58

Omdat ook kinderen met een "handicap" recht hebben op een plek in de maatschappij.

Dus is passend onderwijs noodzakelijk.

Gast

2015-07-01 11:13

Als leerkracht in het basisonderwijs weet ik hoe belangrijk aangepaste zorg is voor speciale kinderen. Met de juiste zorg en begeleiding kunnen zij uitgroeien tot een waardevol lid van onze maatschappij. In het systeem wat nu bedacht is (als bezuiniging), zullen veel kinderen vastlopen. Daardoor zullen de kosten voor zorg en begeleiding hoogstwaarschijnlijk in de toekomst erg oplopen.
Blijkbaar ziet de politiek dat nu (nog) niet in en hebben ze ons nodig om ze daarvan bewust te maken.

Gast

2015-07-01 11:27

Omdat kinderen geen eenheidsworsten zijn!

Gast

2015-07-01 12:47

Omdat het nodig is

Gast

2015-07-01 13:43

Kleinzoon heeft vreselijke gedrags problemen en ADHD

Gast

2015-07-02 18:38

ik heb zelf autisme,en me op het reguliere onderwijs erg eenzaam gevoeld,niemand begreep me,in het speciale onderwijs leerde ik voor mezelf opkomen,dat ik mag zijn wie ik ben,en dat dat oke is!!

Gast

2015-07-12 15:56

Ik ben docent op het voortgezet onderwijs en zie wat het kan aanrichten bij kinderen als ze op een verkeerde plek zitten! Het draait in het onderwijs helaas voornamelijk om geld!

Gast

2015-07-25 19:52

Omdat ieder kind recht heeft op passend onderwijs!!! En daarmee bedoel ik dat het onderwijs voor meer hulp behoevende kinderen, docenten, maar zeker ook de reguliere leerling geen overbelasting moeten worden! Speciaal onderwijs moet blijven bestaan!! Maar helaas draait het in het onderwijs alleen maar om geld!

Carin

#112 Waarom speciaal onderwijs... Hierom

2015-08-12 10:29

Mijn twee kinderen zaten eerst op een 'gewone' basisschool, maar ja wat is de term gewoon.. Daar zaten ze dan, als tweeling in de klas met bijna 30 kinderen.. Dat ging niet goed, veel stress en gillen. Als je 's ochtends binnen kwam, was het een chaos in de gang. Allemaal ouders, kinderen en alles krioelde door elkaar. Zelfs ik werd daar onrustig van. Met Sinterklaas vonden ze het een leuk idee om alle klassen overhoop te halen. Zogenaamd gedaan door de pieten. Zand in het lokaal, stoelen overhoop tenten in het lokaal, het kon niet op en allemaal drukke onrustige kinderen. Is ook leuk, maar ik had gelijk een week ellende thuis omdat ze het niet aankonden. Op een gegeven moment haalde ze 1 van mijn twee jongens uit de klas... Omdat hij aan het gillen was. Vervolgens is hij die dag bij alle groepen geplaatst om 'af te koelen' en om het probleem af te schuiven naar je collega. Die nacht had hij een nachtmerrie. Hij zat toen in groep 3 en in groep 8 had hij gezien dat er een dierentuin onder water stond. Dat was de druppel.. Er moet nu wat gebeuren en anders houd ik ze thuis. Ja maar mevrouw, dat mag niet dan krijgt u leerplicht ambtenaar op uw dak... Pfft gelukkig zitten ze nu op een 'speciale' school - met veel rust en de juiste begeleiding. Ik ben hier heel dankbaar voor! En hoop dan ook dat de gemeente deze school 'nooit' weg bezuinigd, want dan trek ik alles uit de kast! Petities en al.